Ноокат шаардык кеёешинин 2018-жылдын 20-декабрындагы V чакырылыш XVII сессиясынын №XVII-7 токтому менен бекитилген

 

Ноокат шаарынын муниципалдык менчигинде турган жер участокторуна менчик же ижара укугун бер\\н\н тартиби жана шарттары жън\ндъ

 

ЖОБО

1. Жалпы жоболор

 

1. Муниципалдык менчик обьекттерин башкаруу тартиби жън\ндъ ушул жобо (мындан ары – Жобо) Кыргыз Республикасынын Жер кодексине, Кыргыз Республикасынын Жарандык кодексине, “Жергиликт\\ ъз алдынча башкаруу жън\ндъ” Кыргыз Республикасынын Мыйзамына, “М\лккъ муниципалдык менчик жън\ндъ” Кыргыз Республикасынын Мыйзамына жана Кыргыз Республикасынын башка ченемдик укуктук актыларына ылайык иштелип чыкты жана муниципалдык менчикте турган обьекттерге (кыймылдуу жана кыймылсыз м\лк) менчик/ижара укугун бер\\ аркылуу муниципалдык менчикти башкаруу тартибин жана шарттарын белгилейт.

 

2. Ушул Жободо колдонулуучу т\ш\н\ктър

2. Ушул Жободо колдонулуучу т\ш\н\ктър:

ижара – муниципалдык менчик обьектин белгил\\ бир акыга же акысыз т\рдъ белгил\\ бир мезгилге колдонуу укугу менен ал обьектти ижарага бер\\ч\н\н Ноокат шаардык мэриясынын алдындагы муниципалдык менчик департаменти (мындан ары - ММД) ижарачыга бериши;

аукцион – эё жогорку бааны сунуштаган адам жеё\\ч\ деп эсептелген тооруктардын формасы;

кепилдик тълъм\ – жер участогуна укук алуу максатында тооруктарга катышууну каалаган талапкер тарабынан киргизил\\ч\ акчалай сумма;

шаар куруу регламенти – шаар куруу ишин ж\рг\з\\дъ шаар куруу документтери, куруу жана жер пайдалануу эрежелери менен белгиленген шаардыгы калктуу жерлерде жер участокторун жана башка кыймылсыз м\лк обьекттерин уруксат берилген колдонуунун параметрлеринин жана т\рлър\н\н жыйындысы;

шаар куруу документи – райондук пландаштыруу долбоорлорунун документтери, башкы пландар, деталдуу пландаштыруунун, чек салуунун, кварталдарды, шаар куруу т\й\ндър\н куруунун калктуу конуштардын пландуу т\з\м\н\н башка элементтеринин долбоорлору;

сары сызыктар – уратуучу жер титирет\\лърд\н, башка жаратылыш же техногендик кырсыктардын кесепетинде имараттардын (курулмалардын, куруулардын) ширендилеринин (уроолордун) м\мк\н болгон жайылуусунун максималдуу жол берилген зоналарынын чектери. Сары сызыктар, эреже катары, имараттар менен курулмалардын ортосундагы ажырылган жерлерди жънгъ салуу \ч\н колдонулат.

конкурс – катышуучулардан тооруктардын предметине карата ижарага бер\\ч\ тарабынан белгиленген шарттарды аткаруусу талап кылынган тооруктардын формасы;

кызыл сызыктар – къчълърд\н жана жолдордун кеёдигин аныктоочу жана къчълър менен жолдорду пландуу т\з\мд\н башка элементтеринен бъл\п туруучу чек болуп саналган сызыктар;

лот – менчик укукка ээ болуу тооруктарда коюлган муниципалдык менчиктин конкретт\\ объекти;

ак ниетсиз атаандаштык - Кыргыз Республикасынын мыйзамдарынын жоболоруна, иштикт\\ ж\г\рт\\ салттарына, ак ниетт\\л\кт\н, акылга сыярлыктын жана адилетт\\л\кт\н талаптарына карама-каршы келип, ушундай иш-аракеттер жыйынтык берген субьекттердин артыкчылыктарды алууга багытталган тъмънк\дъй ар кандай иш-аракеттери:

- тооруктардын катышуучуларынын ъз ара жашырын към\скъ б\т\м\;

- коррупция;

- тооруктарда бааны жасалма т\рдъ жогорулатуу, тъмъндът\\ же кармап туруу;

- тооруктарга жет\\н\ чектъъ же потенциалдуу атаандаштарды жок кылуу жана башка ак ниетсиз иш-аракеттер;

къз карандысыз баа бер\\ч\ – кыймылдуу жана кыймылсыз м\лк объекттерине баа бер\\ боюнча кесиптик билими жън\ндъ тиешел\\ сертификаты бар адам;

муниципалдык менчик обьекти – кыймылдуу же кыймылсыз м\лк, ага менчик укугуна жергиликт\\ ъз алдынча башкаруу органы ээ;

т\здън-т\з с\йлъш\\лър – тооруктарды ъткърбъстън, т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу муниципалдык менчик обьекттерине колдонуу (ижара) укугун жеке жана юридикалык жактарга (арыз ээлерине) бер\\ ыкмасы;

менчик укугу – мыйзам актылары менен таанылган жана корголуучу, Кыргыз Республикасынын Жер кодексинде белгиленген чектъълър менен ъздър\нъ таандык кыймылдуу жана кыймылсыз м\лк обьекттерин жеке жана юридикалык жактардын ъздър\н\н ыктыяры боюнча ээлъъгъ, колдонууга жана тескъъгъ укугу;

жер участогун уруксат берилген колдонуу – жер участогун калктуу конуштардын шаар куруу документтери менен белгиленген шаар куруу регламенттерине жана жер пайдалануу жана куруу эрежелерине, ошондой эле Кыргыз Республикасынын мыйзамдарына ылайык белгиленген чектъълъргъ, ошондой эле сервитуттарга ылайык колдонуу;

тоорук обьектисинин баштапкы баасы – тооруктарда сатуу \ч\н сунушталган муниципалдык менчик обьектисинин алгачкы баасы;

объекттин баалануучу наркы – къз карандысыз баа бер\\ч\лър тарабынан аныкталган муниципалдык менчик обьектисинин баасы;

тооруктар – муниципалдык менчикте турган обьекттерге менчик же ижара укугун белгиленген шарттарга ылайык эё мыкты сунуш берген жакка бер\\ ыкмасы. Тооруктар аукцион же конкурс т\р\ндъ ъткър\лът;

обьекттин максаттуу пайдалануу – муниципалдык менчик обьекттерин обьектке укукту к\бълънд\р\\ч\ документтерде, келишимде же укук белгилъъч\ документтерде же тендердик документтерде кърсът\лгън максаттарда колдонуу.

 

3. Тооруктарды / т\здън-т\з с\йлъш\\лърд\ уюштуруучулар, катышуучулар жана анын предмети

 

3. Муниципалдык менчик обьекттерине укук бер\\ боюнча тооруктарды уюштуруучу болуп ММД саналат.

4. Муниципалдык менчик обьекттерине укуктарды бер\\ процессин ишке ашыруу \ч\н ушул Жобого ылайык Муниципалдык менчик обьекттерине укук бер\\ боюнча комиссия (мындан ары – Комиссия) т\з\лът.

Комиссиянын курамына Ноокат шаардык мэриясынын, ММДнин ък\лдър\, жергиликт\\ кеёештин, коомчулуктун, коммерциялык эмес жана башка уюмдардын ък\лдър\ киргизилет. Комиссиянын курамы шаардын мэринин чечими менен бекитилет.

5. Комиссия тъмънк\дъй функцияларды ишке ашырат:

- муниципалдык менчик обьекттерине менчик же ижара укугун бер\\ м\мк\нд\г\ жън\ндъ чечим кабыл алат;

- муниципалдык менчик обьекттерине укуктун т\р\н (менчик, ижара), аны бер\\ ыкмасын (аукцион, конкурс, т\здън-т\з с\йлъш\\лър); аукциондук кадамдын ълчъм\н (аукцион ъткър\лгън учурда) же конкурстун шарттарын (конкурс ъткър\лгън учурда) аныктайт;

- тооруктарга коюлуучу обьекттеринин баштапкы баасынын ълчъм\н белгилейт;

- тооруктардын жыйынтыктарын аныктайт;

- ушул Жободо каралган компетенциянын чегинде муниципалдык менчик обьекттерине укук бер\\ менен байланышкан башка маселелерди карайт.

Комиссиянын чечимдери Комиссиянын м\чълър\н\н жалпы санынын кеминде \чтън экисинин кворуму болгондо, жънъкъй къпч\л\к добуш менен кабыл алынат. Добуштар бирдей болгон учурда Комиссиянын търагасынын добушу чеч\\ч\ болуп саналат. Комиссиянын протоколуна Комиссиянын жыйналышына катышкан търага жана Комиссиянын м\чълър\, ал эми ушул Жободо каралган учурларда, - ошондой эле тооруктардын жеё\\ч\с\ кол коёт.

6. Тооруктардын жана т\здън-т\з с\йлъш\\лърд\н катышуучулары болуп жеке жана юридикалык жактар чыгат.

7. Тооруктардын предмети болуп муниципалдык менчик обьектин сатып алуу-сатуу же мъънътт\\ (убактылуу) пайдалануу (ижаралоо) келишимин т\з\\гъ укук, ал эми т\здън-т\з с\йлъш\\лърд\н предмети болуп тооруктарды ъткърбъстън муниципалдык менчик обьекттерине мъънътт\\ (убактылуу) пайдалануу келишимин т\з\\гъ укук саналат.

4. Тооруктар же т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу укук бер\\ \ч\н муниципалдык менчик обьекттери боюнча лот т\з\\н\н тартиби

 

8. Муниципалдык менчик обьекттерин ижарага же менчикке бер\\дъ тъмънк\дъй маалыматтык пакет даярдалат:

- каттоочу органдын \ч\нч\ жактардын кыймылдуу же кыймылсыз м\лктърд\н обьектине укуктарынын жоктугу тууралуу маалымдамасы;

- муниципалдык менчик обьектисинин техникалык спецификациясы;

- уруксат берилген (максаттуу) пайдалануунун т\рлър\;

- жайлар \ч\н, инженердик коммуникациялардын бар же жок экендиги, максималдуу уруксат берилген кубаттуулук, инженердик коммуникацияларга кошулуу мъънъттър\ жана наркы тууралуу маалыматтар, ошондой эле инженердик коммуникациялар жок болгон учурда – ушул торукту инженердик коммуникацияларды пландаштырып ън\кт\р\\, пландаштырылуучу инженердик коммуникациялардын м\мк\н болгон кубаттуулугу, аларга кошулуу мъънъттър\ жана наркы тууралуу маалыматтар;

- муниципалдык менчик обьектисинин баалануучу же баланстык наркы;

- муниципалдык менчик обьекттери боюнча орточо айлык амортизациялык чегер\\лър\н\н эсеби;

- жергиликт\\ салыктар (жер салыгы, м\лккъ салык) боюнча эсеп;

- муниципалдык менчик обьектисин сатуунун баштапкы наркы (къз карандысыз баа бер\\ч\н\н корутундусу);

- ижара акысынын баштапкы коюмунун эсеби.

 

5. Арыздарды бер\\ жана кароо тартиби

9. Тооруктар аркылуу муниципалдык менчик обьекттерине укук алууга талаптанган жеке жана юридикалык жактар ММД арыз менен кайрылат.

10. Арызда тъмънк\лър кърсът\лът:

- арыз ээси тууралуу маалымат (аты-жън\, жашаган жери, жарандыгы);

- муниципалдык менчик обьекттерине сурап жаткан укуктун т\р\ (менчик же убактылуу пайдалануу укугу);

- муниципалдык менчик обьектисинин аталышы;

- инвестициялык-куруу ниетинин баяндалышы, обьекттин аянты, жайгашкан жери; конкретт\\ жер участогу же жай жън\ндъ маалымат жок болсо арыз ээси алгылыктуу жайгашкан жерди кърсътът.

11. ММД арызды кабыл алгандыгы тууралуу ырастоону арыз ээсине берет.

12. Суралып жаткан жер участоктору жана жер участогу бар кыймылсыз м\лк обьекттери \ч\н ММД арыз т\шкън к\ндън тартып 3 к\нд\к мъънъттъ аймактык архитектура жана курулуш органына жер участогун т\з\\ боюнча тиешел\\ кайрылуу жънътът.

ММДнин кайрылуусунда инвестициялык-куруу ниетинин баяндалышы, участоктун болжолдуу аянты жана анын жайгашкан жери каралат.

13. Мурда мъънътт\\ (убактылуу) пайдаланууга берилген жер участогунда имараттар жана курулмалар, анын ичинде ушул жактарга таандык курулушу аяктабаган обьекттер жайгашып, ошондой эле укук берилип жаткан жер участогу буга чейин т\з\лгън учурда жер участогун экинчи ирет т\з\\ талап кылынбайт.

14. Аймактык архитектура жана курулуш органы суралып жаткан жер участогу боюнча билдирилген куруу ниетинин шаар куруу документтерине жана куруу жана жер пайдалануу эрежелерине шайкеш келишин белгилейт.

Билдирилген ниеттердин шайкеш келбестигин белгилъъдъ аймактык архитектура органы ММД суралып жаткан жер участогу боюнча билдирилген куруу ниетинин шаар куруу документтерине жана куруу жана жер пайдалануу эрежелерине шайкеш келбестиги тууралуу корутунду жънътът.

15. Суралып жаткан жер участогу боюнча билдирилген куруу ниетинин шаар куруу документтерине шайкеш кел\\с\н белгилъъдъ аймактык архитектура жана курулуш органы 1:500 масштабында топографиялык негизде аткарылган жер участогунун схемасын даярдайт, ага тъмънк\лър т\ш\р\лът:

- бурч чекиттеринин координаттарын кърсът\п же участоктун чектерин кыймылсыз м\лкт\н учурдагы обьекттерине же геодезиялык белгилерге байлоо менен жер участогунун чек аралары;

- жер участогу боюнча ът\\ч\ инженердик-техникалык тармактардын учурдагы трассалары.

16. Жер участокторун т\з\\ боюнча иштердин стадиясында аймактык архитектура жана курулуш органы тарабынан инженердик-техникалык коммуникацияларга кошулуунун алдын ала техникалык шарттарын аныктоо максатында, ошондой эле башка ыйгарым укуктуу органдар тарабынан тиешел\\ корутундуларды жана башка зарыл документтерди алуу максатында инженердик-техникалык кызматтар менен ъз ара аракеттен\\ камсыз кылынат.

17. Архитектура жана курулуш органы корутунду берет, анда куруу м\мк\нд\г\ жън\ндъ маалыматтар жана мыйзамда каралган учурларда – тиешел\\ мыйзамды сактоо боюнча шарттар, чектъълър жана талаптар кърсът\лът.

Инженердик тармактарга кошулуу м\мк\нд\г\н\н жоктугу тооруктардын катышуучусу же жер участогун т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу алып жаткан адам бул тууралуу маалымдар болгон шартта жер участогуна укук бер\\ \ч\н тоскоолдук болуп саналбайт.

18. Лоттун объектисинин документтерин даярдоо менен байланышкан чыгымдар (архитектура органдарынын, Мамкаттоонун жана къз карандысыз баа бер\\ч\н\н корутундулары) тооруктар же т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу сатылып жаткан объекттин наркына кошулат.

19. Жер участогу менчикке берилип жаткан учурда, жер участогуна менчик укугу менен катар менчик ээсине кыймылсыз м\лкт\н башка объекттерине, анын ичинде берилген жер участогунда жайгашкан тигилген бак-дарактарга да менчик укугу берилет. Бул учурда тигилген бак-дарактарды, курулмаларды жана курулуп б\тъ элек жер участогун пайдалануу шарттарын менчик ээси ъз\ аныктайт, ал эми ижара тълъм\ жер участогу жана курулмалар \ч\н ъз-ъз\нчъ эсептелет.

20. Аймактык архитектура жана курулуш органы алынган материалдардын негизинде 2 нускада Жер участогунун планын даярдайт.

Жер участогунун планы ъз\нъ тъмънк\лърд\ камтыйт:

а) 1:500 масштабында топографиялык негизде аткарылган жер участогунун схемасы т\р\ндъ графикалык материал, ага тъмънк\лър т\ш\р\лът:

- бурч чекиттеринин координаттарын кърсът\п же участоктун чектерин кыймылсыз м\лкт\н учурдагы объекттерине же геодезиялык белгилерге байлоо менен жер участогунун чек аралары;

- жер участогу боюнча ът\\ч\ инженердик-техникалык тармактардын учурдагы трассалары;

- инженердик-техникалык тармактардын ът\\с\н\н долбоордук трассалары жана аларга кошулуу чекиттери, ошондой эле куруу зоналарына туш келген инженердик коммуникацияларды чыгаруу трассалары;

- куруу линиялары, кызыл, сары линиялар;

- суу коргоо зоналарынын, санитардык-коргоо зоналарынын чек аралары;

- участокко баруу жолдорун уюштуруу;

- санын кърсът\\ менен (талап кылынса) унаа коюу жерлеринин м\мк\н болгон жайгашуусу.

б) Тъмънк\лърд\ караган текст материалы: жер участогунун параметрлерин (м\нъздъмъс\н), анын ичинде кооптуу инженердик-геологиялык жана техногендик кър\н\штърд\н болушу жана жер титиръъгъ туруктуулук тууралуу маалыматтар, суралып жаткан жер участогу боюнча билдирилген куруу ниетинин шаар куруу документтерине жана Куруу жана жер пайдалануу эрежелерине шайкеш кел\\с\ тууралуу маалыматтар, ошондой эле жер участокторун уруксат берилген колдонуунун т\рлър\ жана параметрлери боюнча негизги жана кошумча шаар куруу регламенттери.

21. Негизги шаар куруу регламенттери тъмънк\лърд\ карайт:

- уруксат берилген пайдалануунун т\рлър\;

- курулмалардын жер участокторунун чектеринен минималдуу чыгуусу;

- курулмалардын чектик (максималдуу жана/же минималдуу) кабаттуулугу (бийиктиги);

- участоктун максималдуу м\мк\н болгон аянты жана куруу пайызы.

22. Участок Жер участогунун планында тиешел\\ чектъълърд\н зоналарында жайгашкан учурда тъмънк\лър боюнча кошумча шаар куруу регламенттеринин болушу кърсът\лът:

- куруунун жана жер пайдалануунун санитардык, суу коргоо жана башка экологиялык шарттары;

- тарых жана маданият эстеликтерин коргоо шарттары.

23. Жер участогунун жайгашкан жерине жана обьекттин функционалдык арналышына жараша тъмънк\дъй кошумча талаптар коюлушу м\мк\н:

- кърктънд\р\\гъ жана фасаддарга карата талаптар;

- санын кърсът\\ менен (талап кылынса) унаа коюу жерлерин жана участокко баруу жолдорун, анын ичинде курулуш мезгилине убактылуу жолдорду уюштурууга карата талаптар;

- куруу аянтынан инженердик-техникалык коммуникацияларды чыгаруу (жеке менчикте тургандардан тышкары) боюнча талаптар;

в) инженердик-техникалык кызматтар тарабынан берилген объектти инженердик тармактарга кошуунун алдын ала техникалык шарттары;

г) тиешел\\ ыйгарым укуктуу органдардын корутундулары.

24. Тъмънк\дъй болгон учурларда жер участогуна укук бер\\гъ жол берилбейт:

- жер участогу ушул Жобого ылайык т\з\лбъсъ;

- аймактык архитектура органынын суралып жаткан жер участогу боюнча билдирилген куруу ниетинин шайкеш келбегендиги тууралуу корутундусу же болбосо жергиликт\\ каттоо органынын жер участогун бер\\ м\мк\нд\г\ тууралуу терс корутундусу болсо.

25. Жер участогун жана лоттун обьекттеринин документтерин т\з\\ менен байланышкан ММД чыгымдары тооруктар же т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу сатылып жаткан объекттин наркына кошулат.

26. Муниципалдык менчик обьектисинин баштапкы баасы Комиссия тарабынан аныкталат. Муниципалдык менчик обьектисин сатууда баштапкы бааны баалоо къз карандысыз баа бер\\ч\лърд\ тартуу менен аныкталат.

Къз карандысыз баа бер\\н\ ж\рг\з\\ ММД менен къз карандысыз баа бер\\ч\н\н (уюмдун) ортосунда т\з\лгън келишимдин негизинде ишке ашырылат.

27. Къз карандысыз баа бер\\ч\лърд\н сатуунун баштапкы баасы тууралуу корутундусу алынып же баштапкы ижара акысынын коюмдары эсептелгенден кийин ММД 3 жумушчу к\нд\н ичинде муниципалдык менчиктин каралып жаткан объектиси боюнча материалдарды Комиссиянын кароосуна киргизет.

28. Комиссия муниципалдык менчиктин каралып жаткан объектиси боюнча материалдарды алгандан кийин 3 жумушчу к\нд\н ичинде карап чыгат.

29. Комиссия муниципалдык менчик обьектисин тоорукка коюу жън\ндъ чечим кабыл алып же муниципалдык менчик объектиси т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу берилген учурда Комиссия тъмънк\лърд\ аныктайт: укуктун т\р\н, ага ылайык муниципалдык менчик обьектиси берилет (менчик, ижара), муниципалдык менчик обьектисине укук бер\\ ыкмасын (аукцион, конкурс, т\здън-т\з с\йлъш\\лър), муниципалдык менчик обьектисинин баштапкы баасын, кепилдик тъг\мдърд\н ълчъм\н, тооруктарга катышуучуларды аны тъг\\ мъънът\н жана тартибин, аукциондук кадамды (аукцион ъткър\лгън учурда) же конкурстун шарттарын (конкурс ъткър\лгън учурда).

30. Тооруктарда муниципалдык менчик обьектисине ижара укугу берилген учурда жылдык баштапкы нарк болуп тъмънк\лър саналат:

- жер участогуна – жер салыгынын ълчъм\;

- курулмаларга, курулуштарга жана жайларга – м\лккъ салык жана жылдык амортизациялык чегер\\лърд\н ълчъм\;

- кыймылсыз м\лккъ – м\лккъ салык жана жылдык амортизациялык чегер\\лърд\н ълчъм\.

31. Комиссиянын муниципалдык менчик обьектисин тооруктарга коюу же муниципалдык менчик обьектисин т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу бер\\ жън\ндъ чечими протокол т\р\ндъ таризделет.

32. ММД арыз ээсине анын арызынын каралышынын жыйынтыктары тууралуу билдир\\гъ милдетт\\.

 

6. Аукцион

33. Муниципалдык менчикти аукцион аркылуу бер\\ муниципалдык м\лккъ укукту (пайдалануу, менчик) эё жогорку баада сатуу зарыл болгон учурда ишке ашырылат.

34. Аукционго коюлуучу муниципалдык менчиктин ар бир обьектиси ъз алдынча лотко т\з\л\ш\ керек.

35. Аукционго коюлуучу лотто тъмънк\дъй маалыматтарды камтуучу кенен баяндама болууга тийиш:

- лоттун номери;

- жайгашкан жери;

-техникалык м\нъздъмълър\ (участоктун аянты, курулмалардын/жайлардын т\р\ жана аянты, курулган/чыгарылган жылы, кубаттуулугу ж.б.);

- ижара мъънът\;

- баштапкы баасынын ълчъм\;

- аукциондун кадамы;

- акы тълъъ формасы жана мъънът\;

- сервитуттардын болушу же жоктугу.

36. ММД аукционду ъткър\\ датасына 30 к\н калганга чейин жалпыга жеткиликт\\ жерлерде аукцион ъткър\\ тууралуу маалыматтык билдир\\н\ жайгаштырууга милдетт\\, анда тъмънк\лър кърсът\лът:

- контурларын баяндоо менен лоттордун тизмеги;

- менчиктин т\р\;

- аукционду ъткър\\ шарттары, датасы, орду;

- ар бир лот боюнча баштапкы баанын ълчъм\;

- кепилдик тъг\м\н тълъън\н ълчъм\ жана тартиби ;

- арыздарды жана документтерди кабыл алуу башталган жана аяктаган дата;

- аукционго катышуу \ч\н берил\\ч\ документтердин тизмеси;

- аукцион маселелери боюнча кошумча маалымат алса боло турган арыздарды кабыл алуу жеринин дареги.

Ушуну менен катар, ММД элге айылдагы жыйындарда, чогулуштарда маалымат берип, жалпыга маалымдоо каражаттарында маалыматтык билдир\\н\ жарыялайт.

37. Аукциондун кадамы баштапкы ижара тълъм\н\н 10 пайызынан 20 пайызына чейинки ълчъмдъ Жер комиссиясы тарабынан белгиленет. Аукциончу тооруктарга катышуучулардын бардыгы менен макулдашуу боюнча аукциондун кадамын къбъйт\\гъ укуктуу.

Аукцион ъткър\\

38. Комиссиянын катчысы аукцион башталаардын алдында аукционго келген катышуучуларды каттайт жана аларга ыйгарылган номерлери бар аукциондук билеттерди берет.

40. Аукционду аукциончу алып барат, ал ММДнин директору тарабынан дайындалат.

Аукцион аукциончу лоттун аталышын, негизги м\нъздъмълър\н, баштапкы ижара акысын жана аукциондун кадамын айтуу жана балка менен уруу менен башталат.

41. Аукционго катышуучуларга номер коюлган биллеттер берилет, аны алар кезектеги баа айтылгандан кийин кътър\шът.

Баштапкы баа боюнча сатып алууну каалаган аукционго катышуучу номерин аукциончуга каратып, ъз\н\н билетин кътър\п, муну менен лотту аталган баада сатып алууга макул экендигин ырастайт.

Аукционго катышуучунун ар бир сунушун кабыл алуу аукциончунун катышуучунун номерин жана ал сунуштаган бааны айтуусу менен ырасталат.

Ар бир жаёы сунуш мурдагы сунуштагандан жок дегенде бир кадамга жогору болууга тийиш.

42. Аукциончу акыркы бааны \ч жолу айткандан кийин катышуучулардын бири да кыйла жогору бааны сунуш кылбаса, аукциончу балка менен уруп, бир эле учурда тоорук предметин акыркы бааны сунуштаган сатып алуучу сатып алгандыгын жарыялайт. Тооруктун ж\р\ш\ндъ акыркы бааны сунуштаган аукционго катышуучу тооруктун жеё\\ч\с\ деп жарыяланат.

43. Аукциондун жеё\\ч\с\ аукционду ъткър\\ к\н\ аукциондун жыйынтыктары жън\ндъ протоколго кол коюшу керек. Протоколго ошондой эле аукциончу жана Жер комиссиясынын м\чълър\ кол коюшат.

Протоколдо тъмънк\дъй маалыматтар келтирилет: баштапкы жана акыркы баасы, тараптардын келишимге кол коюу боюнча милдеттенмелери, лоттун номери, ижара мъънът\ ж.б. Аукциондун жыйынтыктары тууралуу протоколдун къч\рмъс\ аукциондун жеё\\ч\с\нъ берилет.

Аукциондун жеё\\ч\с\ аукциондун жыйынтыктары тууралуу протоколго кол коюудан баш тарткан учурда Комиссия экинчи жеё\\ч\гъ протоколго кол коюуну сунуш кылат. Эгерде аукциондун экинчи жеё\\ч\с\ аукциондун жыйынтыктары тууралуу протоколго кол койсо, ал аукциондун жеё\\ч\с\ деп таанылат.

44. Протоколдун негизинде аукциондун жыйынтыктары тууралуу протоколго кол коюлган к\ндън тартып беш жумушчу к\нд\н ичинде ММД менен аукциондун жеё\\ч\с\н\н ортосунда ижара же сатуу келишими т\з\лът.

45. Аукцион тъмънк\дъй учурларда болгон жок деп таанылат:

а) эгерде бир катышуучу катышса;

б) эгерде экинчи жеё\\ч\ аукциондун жыйынтыктары тууралуу протоколго кол коюудан баш тартса;

в) баштапкы ижара же сатуу акысы \ч жолу жарыялангандан кийин аукционго катышуучулардын бири да билетин кътърбъсъ.

46. Аукцион белгил\\ бир лот боюнча болгон жок деп таанылган учурда ушул лот боюнча экинчи аукцион дайындалат.

Экинчи аукцион ъткър\\дъ Жер комиссиясы баштапкы ижара акысынын ълчъм\н 15 пайызга чейин азайтууга укуктуу.

Эгерде экинчи тооруктар болгон жок деп таанылса, анда Комиссия экинчи тооруктун жападан жалгыз катышуучусуна укук бер\\ жън\ндъ чечим кабыл алууга укуктуу.

47. Аукционго катышууга талапкерлер жок болуп экинчи аукцион болгон жок деп таанылган учурда Комиссия муниципалдык менчик объектисин конкурс аркылуу бер\\гъ укуктуу.

7. Конкурс

48. Конкурс аркылуу муниципалдык менчик объекттерин убактылуу пайдаланууга бер\\ конкурстун обьектисин жакшыртуу же социалдык багытталган кызмат кърсът\\лърд\н сапатын арттыруу \ч\н инвестиция талап кылынган учурларда ишке ашырылат.

49. ММД конкурсту ъткър\\ датасына 30 к\н калганга чейин жалпыга жеткиликт\\ жерлерде конкурс ъткър\\ тууралуу маалыматтык билдир\\н\ жайгаштырууга милдетт\\, анда тъмънк\лър кърсът\лът:

- лоттун номери;

- жайгашкан жери;

-техникалык м\нъздъмълър\ (участоктун аянты, курулмалардын/жайлардын т\р\ жана аянты, курулган/чыгарылган жылы, кубаттуулугу ж.б.);

- конкурстун шарттары, анын ичинде инвестициялардын минималдуу кълъм\ боюнча талаптар же жарандардын жашоо-турмуш сапатын жакшыртуу боюнча талаптар;

- ижара мъънът\;

- сервитуттардын болушу же жоктугу.

- арыздарды жана документтерди кабыл алуу башталган жана аяктаган дата;

- конкурска катышуу \ч\н берил\\ч\ документтердин тизмеси;

- конкурс маселелери боюнча кошумча маалымат алса боло турган арыздарды кабыл алуу жеринин дареги.

Ушуну менен катар, ММД элге айылдагы жыйындарда, чогулуштарда маалымат берип, жалпыга маалымдоо каражаттарында маалыматтык билдир\\н\ жарыялайт.

50. Ижарачыга коюлуучу талаптарга жараша Комиссия тъмънк\дъй жолдор аркылуу конкурс ъткърсъ болот:

- конкурстун шарттарынын бири катары ижара акысынын ълчъм\, Ноокат шаардык кеёешинин 2017-жылдын 22-декабрындагы кезектеги                                V чакырылышынын IX сессиясынын №IX22 токтому боюнча (баштапкы ижара акысы аныкталат, эё мыкты шарттарды жана эё жогорку ижара акысынын ълчъм\н сунуштаган катышуучу жеё\\ч\ деп таанылат);

- конкурстун шарттарынын бири катары ижара акысынын ълчъм\н белгилебестен. (ижара акысы белгиленген болушу м\мк\н, муниципалдык менчик обьектисин жакшыртуу \ч\н эё мыкты инвестициялык милдеттенмелерди сунуштаган катышуучу жеё\\ч\ деп таанылат);

- конкурстун шарттарынын бири катары ижара акысынын ълчъм\н белгилебестен. (ижара акысы белгиленген болушу м\мк\н, калкка кызмат кърсът\\ же жумуш орундарын т\з\\ \ч\н эё мыкты шарттарды сунуштаган катышуучу жеё\\ч\ деп таанылат).

51. Конкурс тъмънк\дъй учурларда болгон жок деп таанылат:

- бир катышуучу катышса;

- экинчи жеё\\ч\ ижара протокол кол коюудан баш тартса.

52. Конкурс белгил\\ бир лот боюнча болгон жок деп таанылган учурда ушул лот боюнча экинчи конкурс дайындалат.

Экинчи конкурс ъткър\\дъ Комиссия конкурстун шарттарын ъзгърт\\гъ укуктуу.

53. Эгерде экинчи конкурс бир эле катышуучу катышкандыгы себеби боюнча болгон жок деп таанылса, тооруктар объекти ага т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу берилет.

54. Экинчи конкурс катышуучулардын жоктугу себеби боюнча болгон жок деп таанылса, тооруктар объекти т\здън-т\з бер\\ аркылуу берилиши м\мк\н.

Конкурс ъткър\\

55. Маалыматтык билдир\\дъ белгиленген убакта конкурска катышуучулардын къз\нчъ Комиссиянын жыйналышында берилген билдирмелердин тизмеси айтылат.

56. Билдир\\дъ жана маалыматтык пакетте кърсът\лгън конкурстун шарттарына туура келген конкурстук сунуш белгиленген убакыттан кечиктирилбестен конкурс ъткър\\ к\н\ Комиссиянын жыйналышында мъър басылган конвертте конкурстун катышуучусу тарабынан берилет.

57. Бир лот боюнча бир катышуучудан бир гана конкурстук сунуш берилиши м\мк\н.

58. Конкурстук сунуштарды ачуу конкурстук сунуштарды кабыл алуу аяктагандан кийин жана конкурстун катышуучуларынын же болбосо алардын ыйгарым укуктуу ък\лдър\н\н катышуусунда ишке ашырылат.

Комиссия келип т\шкън конкурстук сунуштарды кезек-кезеги менен ачат, конкурстун катышуучусунун номерин, анын аты-жън\н же аталышын, конкурстун катышуучусу тарабынан сунушталган негизги конкурстук шарттарды айтат, жыйынтык протоколуна конкурстук сунуштардын ачылышын белгилейт жана келип т\шкън конкурстук сунуштарга баа бер\\гъ киришет.

59. Конкурстук сунуштарга баа бер\\ конкурстук сунуштар ачылган к\н\ конкурстук документтерде аныкталган критерийлер боюнча ишке ашырылат.

Берилген билдирмелерге баа бер\\н\н ж\р\ш\ндъ Комиссия конкурстун катышуучуларына ъздър\н\н конкурстук сунуштарын т\ш\нд\р\п бер\\с\ \ч\н кайрылууга укуктуу.

Комиссия конкурстук документтерде белгиленген талаптарга шайкеш келбеген конкурстук сунушту четке кагат.

60. Конкурстук сунуштарга баа бер\\н\н жыйынтыгы боюнча Комиссия тарабынан эё мыкты шарттарды сунуштаган конкурстун жеё\\ч\с\ аныкталат, конкурс ъткър\\н\н жыйынтыктары тууралуу протокол т\з\лът, ага Комиссиянын жыйналышына катышкан Комиссиянын м\чълър\ жана конкурстун жеё\\ч\с\ кол коёт.

61. Конкурстун жеё\\ч\с\ жънъкъй къпч\л\к добуш менен добуш бер\\ аркылуу аныкталат жана андан кийин конкурстун жыйынтыгы ачык т\рдъ айтылат.

Комиссиянын пикири боюнча конкурс боюнча эё мыкты шарттарды сунуштаган катышуучу конкурстун жеё\\ч\с\ деп таанылат.

Добуштар бирдей болуп калган учурда Комиссиянын търагасынын добушу чеч\\ч\болуп саналат.

62. Комиссиянын жыйналышы эгерде ага анын м\чълър\н\н жалпы санынын кеминде \чтън экиси катышса мыйзамдуу деп эсептелет.

63. Эки же андан къп катышуучунун конкурстун шарттары боюнча сунуштары бирдей жана эё мыкты болуп калган учурда кимисинин билдирмеси мурдараак берилген конкурстун катышуучусу жеё\\ч\ деп таанылат.

64. Конкурстун жыйынтыгы боюнча Комиссия тарабынан протокол т\з\лът, анда тъмънк\дъй маалыматтар камтылат:

- жыйналышка катышкан Комиссия м\чълър\н\н тизмеси;

- конкурстун катышуучулары тууралуу маалыматтар жана алардын сунуштары;

- конкурстун жеё\\ч\с\.

Протоколго жыйналышка катышкан Комиссиянын бардык м\чълър\ жана конкурстун жеё\\ч\с\ кол коюшат, протоколдун къч\рмъс\ конкурстун жеё\\ч\с\нъ берилет.

65. Протоколдун негизинде конкурстун жыйынтыктары тууралуу протоколго кол коюлган к\ндън тартып беш жумушчу к\нд\н ичинде ижарага бер\\ч\ – ММД менен ижарачы – конкурстун жеё\\ч\с\н\н ортосунда келишим т\з\лът.

Жеё\\ч\н\н к\нъъс\ боюнча белгиленген мъънъттъ ижара келишимин т\збъъ Комиссия тарабынан жер участогун ижарага алуу келишимин т\з\\дън баш тартуу катары каралышы м\мк\н.

66. Жеё\\ч\ протоколго же келишимге кол коюудан быш тарткан учурда Комиссия ошол эле арыздардан экинчи жеё\\ч\н\ аныктайт.

67. Жеё\\ч\ же экинчи жеё\\ч\ протоколго же келишимге кол коюудан баш тарткан учурда ал ушул лот боюнча экинчи конкурска катышуу укугунан ажыратылат.

 

8. Муниципалдык менчик обьекттерин т\здън-т\з бер\\

68. Муниципалдык менчик обьекттерине ижара укугу тъмънк\дъй учурларда т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу ММД тарабынан жеке жана юридикалык жактарга (арыз ээлерине) берилиши м\мк\н:

а) мурда мъънътт\\ (убактылуу) берилген жер участогунда ушул жактарга менчик укугунда таандык курулушу аяктабаган имараттар жана курулмалар, анын ичинде обьекттер жайгашса;

б) муниципалдык менчик обьекти ачык тооруктарга белгиленген тартипте эки жолу коюлса жана ижарага/менчикке берилбесе;

в) кърсът\лгън жер участогу кыймылсыз м\лкт\н ъз алдынча бирдиги катары т\з\л\ш\ м\мк\н эмес болуп жана ушундай жер участогуна укукту \ч\нч\ жактарга бер\\ аталган имараттардын жана курулмалардын менчик ээлеринин укуктарынын бузулушуна алып келген шартта учурдагы обьекттин аянтын кеёейт\\ максатында аталган обьекттерге кир\\ тобун куруу, кърктънд\р\\ же болбосо жанаша куруу \ч\н ушул жактарга менчик укугунда таандык имараттын жана курулманын бир бъл\г\нъ жер участогу жакын турса (бир чекте болсо);

г) жер участогу ушул жактарга менчик укугунда таандык имараттын жана курулманын бир бъл\г\нъ жакын турса (бир чекте болсо) же болбосо аталган имараттарга жана курулмаларга чукул жайгашса жана аталган имараттардын жана \ч\нч\ жактарга ушундай жер участогуна укук бер\\ курулмалардын менчик ээлеринин укуктарынын бузулушуна алып келиши м\мк\н болгондо аларды тейлъъ максатында унаа коюучу жерлерди уюштуруу \ч\н талап кылынса.

69. Калктуу конуштардын жалпы пайдалануудагы жерлери менчикке берилбейт. Ъзгъчъ учурларда алар ММД беш жылга чейинки мъънът менен кыска мъънътт\\ ижарага берилиши м\мк\н. Аталган жерлерде жеёилдетилген типтеги курулмаларды жана курулуштарды тургузууга уруксат берилет.

Т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу бер\\ тартиби

70. Т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу мъънътт\\ (убактылуу) пайдаланууга муниципалдык менчик обьекттерин алууга талапкерлер ММДга арыз беришип, мында арызда тъмънк\лърд\ кърсът\шът:

- арыз ээси тууралуу маалымат (аты-жън\, жашаган жери);

- муниципалдык менчик обьектисинин жайгашкан жери жана аталышы;

- болжолдонуучу максаттуу пайдалануу;

- жергиликт\\ коомдоштук ала турган пайдалар.

71. Комиссия арызды жана тиешел\\ документтерди карайт, андан кийин чечим кабыл алат, ал протокол т\р\ндъ таризделет.

72. Комиссиянын чечиминин протоколу т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу муниципалдык менчик обьектисин бер\\ боюнча акыркы чечим кабыл алуу \ч\н ММД тарабынан жергиликт\\ кеёештин кароосуна киргизилет.

73. Жергиликт\\ кеёеш т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу муниципалдык менчик обьекттерин бер\\ м\мк\нд\г\ жън\ндъ чечим кабыл алат, бер\\ шарттарын жана мъънът\н белгилейт.

74. Т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу муниципалдык менчик объектисин бер\\ жън\ндъ чечим кабыл алынган учурдан тартып 15 жумушчу к\нд\н ичинде Комиссия тарабынан т\здън-т\з с\йлъш\\лър ж\рг\з\лът.

ММД т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу муниципалдык менчик обьектисин бер\\ жън\ндъ чечим кабыл алынган учурдан тартып 3 жумушчу к\нд\н ичинде арыз ээсине т\здън-т\з сатууну ъткър\\ датасы жана орду жън\ндъ билдирип, ага маалыматтык пакет жънът\\гъ милдетт\\.

75. Муниципалдык менчиктин берилип жаткан обьектисинин наркы боюнча арыз ээси менен с\йлъш\\лър аркылуу Комиссия тарабынан т\здън-т\з с\йлъш\\лър ж\рг\з\лът.

Арыз ээси с\йлъш\\лърд\н ар кандай стадиясында муниципалдык менчик обьектисин сатып алуудан баш тартууга укуктуу.

 

9. Аукционду жана т\здън-т\з с\йлъш\\лърд\ ъткър\\ тартиби

76. Аукционго коюлуучу бардык обьекттер лотторго бъл\н\\гъ тийиш. Аукциондордо обьекттер “бир номер – бир лот” схемасы боюнча сатылат.

77. Ачык айкын тооруктарда коюлган муниципалдык м\лккъ жана т\з бер\\ жолу менен берилген муниципалдык м\лккъ менчик укугуна же ижара укугуна Кыргыз Республикасынын физикалык жана юридикалык жактар кана ээ боло алат.

78. Тооруктарга катышуу укугун алуу \ч\н талапкер ММД тъмънк\лърд\ берет:

- лоттун номерин кърсът\\ менен тооруктарга катышуу ниети жън\ндъ жазуу ж\з\ндъг\ арыз;

- талапкер-жеке жактын ким экендигин ырастоочу документ;

- талапкер-юридикалык жактын уюмдаштыруу документтери;

-талапкер-юридикалык жактын жетекчисин дайындоо жън\ндъ уюмдаштыруучулардын чечими;

- талапкер жеке же юридикалык жактын атынан чыгып с\йлъъгъ укук бер\\гъ ишеним кат;

- кепилдик тъг\м\н\н тълънгънд\г\н ырастоочу квитанция.

Муниципалдык менчик обьектисине менчик укугун бер\\ боюнча тооруктарга катышууну каалаган юридикалык жак ъз\н\н жак чет ълкъл\к эмес экендигин ырастоочу кошумча документ берет (уставдын же уюмдаштыруу келишиминин къч\рмъс\, акционерлердин реестринен алынган къч\рмъ ж.б.).

79. Кепилдик тъг\м\ талапкерлер тарабынан ММД учурдагы эсеп-кысабына накталай эмес которуу же болбосо ММД кассасына накталай тъг\м аркылуу тълънът. Кепилдик тъг\м\н\н ълчъм\ муниципалдык менчиктин билдирилген обьектисинин баштапкы наркынын 10 пайызынан ашпаган ълчъмдъ Комиссия тарабынан аныкталат.

80. Тооруктун жеё\\ч\с\ менен келишим т\з\\дъ кепилдик тъг\мд\н суммасы тооруктардын обьектисине укуктун (пайдалануу же менчик) сатуу наркына кошулат.

81. Талапкер тооруктарга бир нече обьект боюнча катышкан учурда кепилдик тъг\м\ ар бир обьект боюнча ъз-ъз\нчъ тълънът.

Кепилдик тъг\м\ тъмънк\дъй учурларда 5 жумушчу к\нд\н ичинде кайтарылып берил\\гъ тийиш:

- тооруктарда жеёбеген тооруктун катышуучуларына;

- эгерде тооруктар болбой калса;

- тооруктарды ъткър\\ к\н\нъ чейин 3 к\н калганда тооруктарга катышуудан баш тартылса.

82. Комиссиянын катчысы катышуучулардын арыздарын кабыл алат жана аларды каттайт. Талапкерлер арызды кабыл алуу жана номер ыйгаруу жън\ндъ жазуу ж\з\ндъ билдир\\ берилген учурдан тартып тооруктарга катышуучунун статусун алышат.

83. Арыз ээсине тъмънк\дъй учурларда документтерди кабыл алуудан баш тартылышы м\мк\н:

- арыз тооруктарды ъткър\\ жън\ндъ билдир\\дъ белгиленген арыздарды кабыл алуу мъънът\ аяктагандан кийин берилсе;

- арыз ээсинин атынан иштъъгъ ыйгарым укуктуу эмес жак арыз берсе;

- документтер берилбесе же болбосо берилген документтер тиешел\\ т\рдъ таризделбесе.

Документтерди кабыл алуудан баш тартуу арыз берилген к\ндън тартып кийинки к\ндън кечиктирилбестен баш тартуунун себептерин кърсът\\ менен жазуу ж\з\ндъ кат комиссиянын катчысы тарабынан ишке ашырылат. Комиссия кабыл албаган арыз жана ага тиркелген документтер арыз ээсине аларды кабыл алуудан баш тартуу менен бирге кайтарылып берилет.

84. Тооруктарга катышуучу тъмънк\лъргъ укуктуу:

- жеке ъз\ же ъз\н\н ък\лдър\ аркылуу тооруктарга катышууга;

- маалыматтык пакетти алуу аркылуу тооруктардын предмети жън\ндъ толук маалымат алууга;

- тооруктарга катышуудан баш тартууга, бирок мында тооруктар ъткър\л\\ч\ к\нгъ чейин \ч к\н калгандан кечиктирбестен бул тууралуу тооруктарды уюштуруучуга билдирип, ъз\н\н кепилдик тъг\м\н белгиленген мъънъттъ алышы керек, кърсът\лгън мъънът бузулган учурда кепилдик тъг\м\ кайтарылып берилбейт;

- тооруктардын предметин карап чыгууга;

- Комиссиянын протоколдору менен таанышып чыгууга жана алардын къч\рмълър\н алууга;

- тооруктардын катышуучусу катары ъз\н\н укуктарын бузулганда сотко кайрылууга.

85. Тооруктарга тооруктардын катышуучусу болуп саналбаган ар кандай адам, ошондой эле жалпыга маалымдоо каражаттарынын ък\лдър\ катышууга укуктуу.

86. Комиссия ар кандай убакта, бирок аукционду ъткър\\ датасы келгенге \ч к\н калганча аукциондон, ал эми конкурсту ъткър\\гъ отуз к\н калганча конкурстан баш тартууга укуктуу, бул тууралуу протокол т\з\лът, анда тооруктарды ъткър\\дън баш тартуунун себептери кърсът\лът. Тооруктардан баш тартылган учурда ММД бул тууралуу тооруктардын катышуучуларына тооруктарды ъткър\\дън баш тартуунун себептерин кърсът\\ менен жазуу ж\з\ндъ билдирет.

87. Ак ниетсиз атаандаштык аныкталган учурда Комиссия каалаган учурда тооруктардан билдирилген лотту алып таштоого же лот боюнча тооруктардын жыйынтыктарын жокко чыгарууга укуктуу.

88. Катышуучу тараптан ак ниетсиз атаандаштык аныкталган учурда ал катышуучу ушул лот боюнча тооруктарга андан ары катышуу укугунан ажыратылат, мында кепилдик тъг\м\ (шертпул) кайтарылып берилбейт.

 

10. Ижара акысынын коюмдарын эсептъъ тартиби

89.Жер участокторун ижара шартында мъънътт\\ (убактылуу) пайдаланууга бер\\дъ ижара акысы Ноокат шаардык кеёешинин 2017-жылдын 22-декабрындагы кезектеги V чакырылышынын IX сессиясынын №IX22 токтому боюнча эсептелет:

90.Ижара акысынын ълчъм\ эсептъъ к\н\ндъ колдонулуучу жана жергиликт\\ кеёештин токтому менен бекитилген коэффициенттерди колдонуу менен ММД тарабынан эсептелет.

91. Муниципалдык менчик объектисин тооруктар аркылуу ижара шартында мъънътт\\ (убактылуу) пайдаланууга бер\\дъ ижара акысы сунушталган жана/же белгиленген ижара акысына ылайык келишим т\з\лгън учурдан тартып ижарачы тарабынан тълънът. Ижара акысынын коюмдары ъзгъргън учурда ижара акысы ъзгъргън к\ндън тартып кайрадан каралууга тийиш.

92. Жер салыгы Кыргыз Республикасынын Салык кодексине жана ыйгарым укуктуу муниципалдык органдын эсеп-кысабына тълъъ аркылуу ыйгарым укуктуу муниципалдык орган тарабынан берилген эсептерге ылайык Ижарачы тарабынан тълънът.

93. Жер участогун убактылуу пайдалануу мъънът\н узартууда ижарачы убактылуу пайдалануу мъънът\ аяктаган учурдан тартып жер участогун иш ж\з\ндъ кайтарып берген учурга же болбосо мъънътт\ узартканга чейин ижара акысын тълъъгъ милдетт\\.

94. Ижара шартында мъънътт\\ (убактылуу) пайдаланууга берилген жер участогунда/курулмада бир жана андан къп пайдалануучу болсо жана аларды ъз алдынча бирдикке бъл\\ м\мк\нд\г\ жок болсо, кыймылсыз м\лк объекти биргелешип пайдалануу обьекти деп саналат. Жер участогун / курулманы пайдалануу \ч\н ижара акы тълъълър\ ар бир пайдалануучу ээлеген жер участогунун / курулманын аянтына пропорционалдуу т\рдъ алынат.

95. Ижара акы тълъълър\ ъз учурунда тълънбъгън учурда ММД айып санкцияларын (туумдарды) колдонот, ошондой эле ММДнин алдын ала билдир\\с\ боюнча инженердик-техникалык коммуникацияларды колдонууну чектъъ боюнча чаралар кър\лът.

96. Эгерде ижарачы убактылуу пайдалануу мъънът\ аяктагандан кийин муниципалдык менчик обьектисин пайдаланууну уланта берсе, ижарачы ММД иш ж\з\ндъ кайтарылып берилген учурга чейин муниципалдык менчик обьектиси колдонулган б\т\ндъй мезгил \ч\н ижара акысын тълъъгъ милдетт\\.

97. Обьективд\\ себептердин негизинде келип чыккан ижарачынын жер участогун колдонушунда тоскоолдуктар болсо ММД ижара тълъмдър\н кошуп эсептъън\ токтото турууга укуктуу.

 

11. Жеёилдетилген типтеги обьектти демонтаждоо

98. Жеёилдетилген типтеги обьект тъмънк\дъй учурларда демонтаждалат:

а) жеёилдетилген типтеги обьект жайгаштырууга уруксат бер\\ч\ документтери тиешел\\ т\рдъ таризделбей иштетилсе;

б) жаёы курулуш ишке ашырылса;

в) соттун чечими боюнча;

г) тъмънк\дъй учурларда Комиссиянын чечими боюнча:

а) келишимдин шарттары бузулса;

б) 3 ай бою ижара акысы тълънбъсъ;

в) архитектуралык жана шаар куруу ченемдерине шайкеш келбесе;

г) ММД тарабынан жашоо-турмушту жана шаардын аймагын ън\кт\р\\н\ жънгъ салуучу чечимдер кабыл алынса.

99. Жеёилдетилген типтеги обьектти демонтаждоо 5 к\н мурда алдын ала билдир\\ боюнча обьекттин ээсинин эсебинен ж\рг\з\лът. Тиешел\\ документтерсиз орнотулган жана иштеп жаткан обьектти демонтаждоодо алдын ала билдир\\ талап кылынбайт.

Эгерде жеёилдетилген типтеги обьекттин ээси аныкталбаса жана андан ары анын ж\ргън жерин аныктоо м\мк\н болбосо демонтаждоо жън\ндъ билдир\\ обьектке тагылат, ал тууралуу акт т\з\л\п, ага ММД кызматкери кол коёт.

Демонтаж ж\рг\з\лгъндън кийин жеёилдетилген типтеги обьекттин ээси жер участогун баштапкы абалга келтирип, аны кърктънд\р\\гъ милдетт\\.

100. Жеёилдетилген типтеги обьект обьекттин ээсинин же болбосо анын ък\л\н\н къз\нчъ демонтаждоо жън\ндъ билдир\\дъ кърсът\лгън белгиленген мъънът аяктагандан кийин ММД тарабынан демонтаждалат. Демонтаждоодо ээси же анын ък\л\ обьектти андагы материалдык баалуулуктардан тазалоого милдетт\\.

Обьекттин ээси же анын ък\л\ тарабынан демонтаждоону ж\рг\з\\гъ тоскоолдуктар жаралган учурда обьекттеги материалдык баалуулуктардын тизмеги т\з\лът жана демонтаж м\мк\н болгон материалдык жана моралдык зыяндын орду толтурулбастан андагы материалдык баалуулуктар менен ж\рг\з\лът,  мында ММД обьекттин жана башка баалуулуктардын б\т\нд\г\нъ жоопкерчилик тартпайт.

Обьекттин ээси жок болгон учурда обьектке мъър басылат жана демонтаж м\мк\н болгон материалдык жана моралдык зыяндын орду толтурулбастан андагы материалдык баалуулуктар менен ж\рг\з\лът, мында ММД обьекттин жана башка баалуулуктардын б\т\нд\г\нъ жоопкерчилик тартпайт.

101. Демонтаж ж\рг\з\\дъ ММД чечими боюнча жетекчилик менен макулдашып, укук коргоо органдарынын кызматкерлери тартылышы м\мк\н.

102. Жеёилдетилген типтеги демонтаждалган обьект ММД тарабынан аныкталган кампалоо жана сактоо жерине жънът\лът. Жеёилдетилген типтеги обьекттин ээси обьектти демонтаждоого, сактоого кеткен бардык чыгымдарды тълъп бергенде обьект берилет.

103. Жеёилдетилген типтеги демонтаждалган обьектти сактоо акы тълъъ негизинде ишке ашырылат.

104. ММД жеёилдетилген типтеги обьекттерди 60 к\н бою сактайт. 60 к\н ъткъндън кийин ММД аларды ээсиз деп таануу жън\ндъ арызы менен сотко кайрылууга укуктуу.

Сот талап кылынбаган (ташталган) жеёилдетилген типтеги обьекттерди ээсиз деп тааныган учурда алар муниципалдык менчикке ътът.

 

12. Корутунду жоболор

105. Тооруктардын катышуучулары ММДнин жана Комиссиянын муниципалдык менчик обьекттерин бер\\гъ тиешел\\ чечимдерине макул болбогон учурда Кыргыз Республикасынын мыйзамдарына ылайык сот тартибинде даттанылышы м\мк\н.

 

 

 

Ноокат шаардык кеёешинин

жооптуу  катчысы:                                                                    М.Ярматов

 

1-тиркеме

Ноокат шаардык мэриясынын алдындагы муниципалдык менчик департаментинин директоруна

 

____________________________________

(арыз ээсинин аты-жън\)

______________________________________

(жашаган жери)

Тел.:__________________________________

 

АРЫЗ

№ ____ лот боюнча муниципалдык менчик объектисине ижара/менчик укугун сатуу боюнча тооруктарга (аукционго/конкурска) катышууга уруксат бер\\ё\зд\ суранам.

Тиркелген документтердин тизмеги:

1) _______________________________________________________________

2) _______________________________________________________________

3) _______________________________________________________________

4) _______________________________________________________________

Арыз ээсинин колу ________________________________________________

(инициалдары жана фамилиясы)

20__-жылдын “___” __________________

 

 

Арыз катталган дата жана номери

20__-жылдын “___” __________________ № ______

 

 

__________________________________________________________________

(арызды кабыл алган адамдын кызмат орду, инициалдары,

фамилиясы жана колу)

 

 

 

2-тиркеме

БИЛДИР\\

(документтерди каттоо жана кабыл алуу жън\ндъ)

20__-жылдын “___” _______Ноокат шаардык мэриясынын алдындагы ММДне

Каттоо номери __________________

1. _________________________________________________________________

(талапкер адамдын аты-жън\, паспортунун номери,

__________________________________________________________________

юридикалык жактын аталышы)

______________________________________________________ дарегиндеги

(жайгашкан жеринин баяндалышы)

 

жана № ____ лот боюнча муниципалдык менчик объектисине ижара/менчик укугун алуу \ч\н тооруктарга (аукционго/конкурска) катышууга арыз кабыл алынды

2. Тооруктар (аукцион, конкурс) 20__-жылдын “___” __________________

_____________________________________________________ дареги боюнча

(жайгашкан жери толук жазылат)

__________________________ имаратындагы № __________ кабинетте ъткър\лът.

3. Арыз менен кошо тъмънк\ документтер кабыл алынды:

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Талапкердин арызын кабыл алууга жооптуу адамдын аты-жън\, кызмат орду жана колу _____________________________________________________

(колу)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-тиркеме

ПРОТОКОЛ

20__-жылдын “___” __________________ № ______

арыз ээлеринин (талапкерлердин) тооруктарга катышуусуна уруксат бер\\ жън\ндъ

 

Комиссиянын курамы:

Търага ____________________________________________________

Катчы ________________________________________________________

Комиссиянын м\чълър\ ______________________________________________

______________________________________________

Арыздардын саны _____________________, анын ичинде аукционго

____________________, конкурска ___________________________________

Тооруктарга катышууга уруксат берилген арыз ээлери (талапкерлер) (аты-жън\):

1. _______________________________________________________________

2. _______________________________________________________________

3. _______________________________________________________________

Тооруктарга катышууга уруксат берилбеген арыз ээлери (талапкерлер) (аты-жън\):

 

1. ______________________________ (уруксат бербъън\н себеби кърсът\лът)

2. ______________________________ (уруксат бербъън\н себеби кърсът\лът)

3. ______________________________ уруксат бербъън\н (себеби кърсът\лът)

 

Комиссиянын търагасы _________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-тиркеме

ПРОТОКОЛ

20__-жылдын “___” __________________ № ______

аукционду ъткър\\н\н жыйынтыктары жън\ндъ

 

Аукционду уюштуруучу: _____________________________________________

Аукциончу: ______________________________________________________

Жеё\\ч\: ______________________________________________________

Экинчи жеё\\ч\: _________________________________________________

Ушул лот боюнча аукционго катышуучулардын саны

__________________________________________________________________

Лоттун номери _______

Объекттин аталышы ______________________________________________

Жайгашкан жеринин дареги ______________________________________________

Объекттин м\нъздъмъс\ (аянты, жыл ж.б.) ___________________________

__________________________________________________________________

Тооруктун т\р\: укукту сатуу (менчик/мъънътт\\ пайдалануу)

__________________________________________________________________

Ижара мъънът\

______________________________________________________

(цифралар жана жазуу менен) Баштапкы баасы

_____________________________________________________

Сунушталган баалар сунуштаган аукциончулардын аты жън\ (цифралар жана жазуу менен)

Акыркы баасы _________________________________________________

(цифралар жана жазуу менен)

Аукционду уюштуруучу______________________________________________                   (аты-жън\) (колу)

Аукциончу _________________________________________________                 (аты-жън\) (колу)

Аукциондун жеё\\ч\с\ ________________________________________

(аты-жън\) (колу)

Конкурстук комиссиянын търагасы ____________________________________

(аты-жън\)  (колу)

Конкурстук комиссиянын катчысы ____________________________________

(аты-жън\) (колу)

Конкурстук комиссиянын м\чълър\____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

 

 

 

 

 

5-тиркеме

ПРОТОКОЛ

20__-жылдын “___” __________________ № ______

конкурсту ъткър\\н\н жыйынтыктары жън\ндъ

Комиссиянын курамы:

Търага _______________________________________________________

Катчы __________________________________________________________

Комиссиянын м\чълър\ ____________________________________________

 

Жеё\\ч\: ________________________________________________________

Экинчи жеё\\ч\: __________________________________________________

Лоттун номери _______

Объекттин аталышы ________________________________________________

Жайгашкан жеринин дареги ______________________________________________

Объекттин м\нъздъмъс\ (аянты, жыл ж.б.) _____________________________

__________________________________________________________________

Ушул лот боюнча берилген сунуштардын саны ______________________

 

Катышуучу

Конкурстук сунуш

Конкурстун жеё\\ч\с\

 

Экинчи жеё\\ч\

 

ж.б.

 

 

Ижара мъънът\ ___________________________________________________

(цифралар жана жазуу менен)

 

Ижара акысы____________________________________________________

(цифралар жана жазуу менен)

 

Конкурстук комиссиянын търагасы ____________________________________

(аты-жън\)  (колу)

 

Конкурстук комиссиянын катчысы ____________________________________

(аты-жън\) (колу)

 

Конкурстук комиссиянын м\чълър\____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________