М А З М У Н У

п/п

Токтом

Токтом датасы

Кыска мазмуну

1.

1

08.02.2017

Кыргыз-Ата айыл аймагынын 2013-2017-жылдарга  стратегиялык планына өзгөртүүлөр жана толуктоолор киргизүү жөнүндөгү айыл аймагындагы айылдарда алынган чечимдерди бекитип берүү жөнүндө

2.

2

08.02.2017

Кыргыз Республикасынын Юстиция министрлиги тарабынан мамлекеттик  ыйгарым укукту Кыргыз-Ата айыл  өкмөтүнө өткөрүп берүүжөнүндө

3.

3

08.02.2017

Кыргыз-Ата айыл аймагындагы бардык жер фонддорун инвентаризациялап, акт аркылуу өткөрүп алуу тууралуу

 

 

 

 

 

1

 

Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: C:\Users\sony\Desktop\герб.jpg

Кыргыз-Ата айылдык Кенешинин VI чакырылышынын кезектеги 3 сессиясы

Т О К Т О М

Көтөрмө айылы

1

08.02.2017

 

Кыргыз-Ата айыл аймагынын 2013-2017-жылдарга  стратегиялык планына өзгөртүүлөр жана толуктоолор киргизүү жөнүндөгү айыл аймагындагы айылдарда алынган чечимдерди бекитип берүү жөнүндө

              Күн тартибиндеги Кыргыз-Ата айыл аймагынын 2013-2017-жылдарга стратегиялык планына өзгөртүүлөр жана толуктоолор киргизүү жөнүндөгү маселени угуп жана талкуулап, "Жергиликтүү өз алдынча башкаруу жөнүндө" Кыргыз Республикасынын мыйзамынын 31-беренесинин 2-пунктына таянып Кыргыз-Ата айылдык кенеши

 

ТОКТОМ КЫЛАТ:

 

1.         Кыргыз-Ата айыл аймагынын 2013-2017-жылдарга стратегиялык планына өзгөртүүлөр жана толуктоолор киргизүү жөнүндөгү айыл аймагындагы айылдардан  алынган чечимдер өзгөртүүлөр жана толуктоолор менен бекитилсин.

 

2.         Кыргыз-Ата айыл аймагынын 2013-2017-жылдарга стратегиялык планы менен иш алып баруу жагы айыл өкмөтүнө милдеттендирилсин.

 

3.           Токтомдун аткарылышын көзөмөлдөө айылдын инфраструктурасын өнүктүрүү, инвестиция, курулуш, жол, транспорт жана комуникация, таза суу жана электр энергиясы боюнча туруктуу комиссиясына тапшырылсын.

 

Кыргыз-Ата айылдык Кенешинин  төрагасы 

 

К.Назарбаев                  

 

 

Назад

 

 

 

                                                                 Кыргыз-Ата айылдык кенешинин 2017-жылдын                            

                                                               8-февралындагы № 3-1 токтомуна тиркеме

 

БЕКИТИЛДИ

Кыргыз-Ата айылдык кенешинин депутаттарынын 3 сессиясынын № 1 чечими

“8” февраль  2017-жыл

 

 

 

ОШ  ОБЛУСУНУН 

НООКАТ РАЙОНУНУН 

КЫРГЫЗ-АТА АЙЫЛ АЙМАГЫНЫН 2013-2017-ЖЫЛДАРГА ТУРУКТУУ ОНУГУУСУНУН СТРАТЕГИЯЛЫК ПЛАНЫНА озгортуулор жана толуктоолор

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2017-жыл, Кыргыз-Ата айылы

МАЗМУНУ

 

 

Киришуу

 

I

Кыргыз-Ата айылдык аймагынын туруктуу онуктуруу учун жергиликтуу потенциалы

 

II

Кыргыз-Ата айылдык аймагынын социалдык-экономикалык абалына  анализ

 

III

Онугуунун  койгойлору

 

IV

Туруктуу  онугуунун  стратегиялык  максаттары/багыттары

 

 

№1 приоритет: Айыл аймактын ички жолдорун ондоо

 

 

№2 приоритет: “Мектепке чейинки билим беруу мекемелерин кенейтуу»

 

 

№3 приоритет: “Айыл чарба продуцияларын кайра иштетуучу кичи ишканаларды онуктуруу

 

V

Ресурсдар

 

VI

Тоскоолдуктар  жана аларды  кыскартуунун  жолдору

 

VII

Стратегияны  ишке  ашырууга мониторинг жана  баалоо

 

VII

Стратегияны  ишке ашыруунун планы

 

VII.

Стратегияны  ишке  ашырууга мониторинг  жана  баалоо  жургузуу.

 

 

Демилгелуу топтун тизмеси

 

 

 

 

 

 

 

Киришуу

Бул документ Кыргыз-Ата айыл аймагынын 2013-2017-жылдарда туруктуу онугуусунун Стратегиясынын (мындан ары Стратегия) максаттын, милдеттерин, приоритеттерин жана онугуу учун иш-чараларына кошумча программаларды камтыйт.

Бул иштелип чыккан стратегия “Кыргыз-Ата айыл аймагын 2013-2017-жылдарга онуктуруунун стратегиялык планынын”, 2013-2017-жылдарга туруктуу онугуунун Улуттук стратегиясынын, КР ЖК бекитилген КРнын туруктуу онугууго отуу Планы жана Программаларынын, КР Окмоту тарабынан бекитилген жергиликтуу оз алдынча башкаруу органдарын онуктуруу Программаларынын негизинде тузулгон.

Ошондой эле бул документ жергиликтуу кенештин депутаттары, кызыкдар тараптар жана жергиликтуу коомчулук  менен макулдашылган. Бул документ бир гана жергиликтуу бийлик ишке ашыра турган пландар эмес, бул планды ишке ашырууга катышууга кызыктар жергиликтуу жарандар учун маалыматтык колдонмо болуп эсептелет.  

 

Стратегиянын максаты:

Жергиликтуу жана сырттан тартылган ресурсдарды эффективдуу пайдаланып, жергиликтуу тургундардын приориттерине негизделген  программаларды  ишке ашыруу аркылуу Кыргыз-Ата айыл аймагын социалдык-экономикалык жактан туруктуу онуктуруу.

Стратегиянын негизги багыттары:

1.      Айыл аймактын экономикалык жана социалдык потенциалын баалоо, койгойлорго, онугууго он жана терс таасир беруучу факторлорду анализдоо жана онугуунун перспективалык багыттарын жана тоскоолдуктарды  аныктоо;

2.      Жергиликтуу  аймактын туруктуу  онугуусунун максатын, милдеттерин аныктоо жана аларды ишке ашыруу учун  иш-чараларды тактоо;

3.      Стратегиянын максатына жетуу учун жергиликтуу бийликтин, бизнес окулдорунун, жергиликтуу жамааттардын, коомдук уюмдардын жана активисттердин ишмердуулугун  бирдиктуу программаларга бириктируу аркылуу ишке ашыруу.

Стратегиянын  принциптери:

ü  Кыргыз-Ата айыл аймагын туруктуу онуктуруу, атаандаштыкка туруштук бере алган, туруктуу экономиканы тузуучу багыттарды аныктоо, жарандардын жана мамлекеттик органдардын кызыкчылыктарын эске алуу менен чарбаны жана экономиканы эффективдуу башкаруу ыкмаларын аныктоо;

ü  Райондук, аймактык, улуттук социалдык-экономикалык онуктуруу программаларынын максаттары  менен  айкалыштыруу;

ü  Аймактагы ишке ашырууга плашдаштырылган программаларды жарандардын жашоо-шартын жакшыртууга жана керектоолорун чечууго багыттоо;

ü  Ачык-айкындуулук жана Стратегияны ишке ашырууну бардык кызыктар тараптарга жеткиликтуу кылуу;

ü  Жарандар  алдында  ачык-айкындуулук  жана  отчеттуулук.

 

Бул Стратегия максаттуу  долбоорлорду камтыган  онугуу ыкмасына негизделген.

Стратегияны иштеп чыгуу учун айылдык кенештин депутаттарынан, айыл окмотунун аппаратынан, жергиликтуу коомдук уюмдардан, жергиликтуу активисттерден, жеке ишкерлерден  турган атайын буйрук менен бекитилген топ тузулду.

I. Кыргыз-Ата айылдык аймагынын туруктуу  онугуусу учун жергиликтуу потенциалы

1.1. Географиялык жайгашуусу:

Кыргыз-Ата айыл аймагы Ош облусунун Ноокат шаарынын чыгыш-туштук жагында 10км аралыкта жайгашкан. Айыл аймак Исанов, Кенеш, Зулпуев, Мирмахмудов жана Кара-Таш  айыл аймактары  менен чектешет жана жалпы  аянты 5626 чарчы км тузот.

Айыл  аймагы 1996-жылы  тузулуп, 7 калктуу конуштан турат. Айылдары: Кыргыз-Ата, Ак-Булак, Котормо, Борко жана тоолуу аймакта жайгашкан Кара-Кой.  Кыргыз-Ата айыл  аймагынын рельефинде адырлуу тоолоор жана бийик, жапыс тоолор басымдуу ээлейт. Дениз денгээлинен 1360 метр бийиктикте жайгашып, климаты контитенттуу.

Кожолуктардын  саны 3175,  калкынын  саны 21581  киши, анын ичинен эркектер 10766, аялдар 10815.

                                                           2017-жыл, январга карата калктын саны

Айылдар

Кожолуктардын саны

Калктын саны

Жалпы калктын санына %

1

Ак-Булак

913

6419

29,7

2

Борко

706

4410

20,4

3

Кара-Кой

86

718

3,3

4

Котормо

585

3863

17,9

5

Кыргыз-Ата

885

6171

28,6

 

 

3175

21581

 

  

1.2. Табигий-климаттык шарттары:

Кыргыз-Ата айылдык  аймагындагы аба-ырайы континенталдуу, кышы ото катуу эмес, орточо 20-25 градус суук болуп, 3,5-4 айга созулат. Жай мезгили ысык, орточо кургакчыл келип орточо температура 20-25градуска жетет. Орточо жамгырдын нормасы 270-300мм чейин болот, тоолуу аймакта 700мм жетиши мумкун.

Табигий шарты айыл чарба осумдукторунун ото ысык эмес климатка ынгайлашкан осумдуктордун турлорун остурууго болот. Озгочо таза сорттогу картошка, буудай, картошка, жугору, тамеки жана жашылча жемиштерди, момо беруучу дарактардан алма, орук,  шабдаалыдан  жакшы тушум алууга болот.

 

1.3. Жер  жана суу ресурсдары:

Кайра болуштуруу фондунун жерлери  465 га, анын ичинен:

 

Дыйкан, фермер чарбаларга болунгон улуш жерлер 2155 га:

 

 

 

Кошумча алыскы Найман айыл окмотунун Улуу-Тоо участкасында 1504 га кайрак жер бар, анын ичинен 342 га кайра болуштуруу фондунун жерлери бар, бирок ичуучу суу, жарыктандыруу жок болгондуктан элге болунуп бериле элек. 2006-жылдан бери жер участогу бериле элек болгондуктан, эгер шарт тузулсо, жерге муктаж болгондор ошол жакка барып жашоого макул.

 

1.4. Демографиялык  корсоткучтор  жана  эмгек ресурсдары

2017-жылдын 1-январына карата жалпы болуп 21581 адам  катталган, анын ичинен  эркектер -10766, аялдар – 10815. Жалпысынан алганда Кыргыз-Ата айыл аймагындагы калктын демографиялык корсоткучу осуудо. 2015-жылы 1,6% га, 2017-жылы 3,3% га оскон.

Улуттук курамы боюнча:    - Кыргыздар – 21496 адам

- Башка улуттар  - 85 адам

 

 

 

 

 

 

 

 

Жаш курагы боюнча:

 

 

Жалпы калктын санынан эмгекке жарамдуулар 51,4% ды тузот. Эмгекке жарамдуу катмарда эн коп адистер мугалимдер, экономисттер, ал эми аз сандагы кесиптин ээлери – инженер-куруучулар, ветеринардык врачтар, экологдор.

 

1.5. Калктын кирешесинин  денгээли  жана  жумуш  менен  камсыз  болушу:

Акыркы 5 жылга  салыштырмалуу жакырчылыктын  денгээли томондогону байкалат. Жакырлардын саны сыртта иштеп жургон мигранттардын жардамынын  эсебинен, жер иштетуудон, мал чарбачылыгынын осушунун эсебинен кыскарууда. Официалдуу турдо жумузсуз болуп айыл аймак боюнча катталгандар 706 адам.

Негизиги жумуш орундарды жер иштетуу, мал багуу тармагы, калган болугун аймактагы билим беруу мекемелери, аймактагы жана райондогу ишкана-мекемелер камсыз кылышат.

Дыйканчылыкта ондурулгон продукциялар: картошка, жугору, буудай, жашылча-жемиштер, момо беруучулордон – алма, орук, жангак. Мал чарбачылыкта: ири муйуздуу мал, кой-эчкилер, аз санда жылкы, топоз остурулот.

Аймакта жалпы болуп 2930 жакыр уй-було катары катталган. Маалымат корсотуп тургандай 140сомго чейинки кирешеси бар уй-булолордун саны 6ге чейин азайды. 2012-жылы бул корсоткуч 23 уй-було болгон.

 

Үй-бүлөлөрдүн жан башына орточо кирешесинин деңгээли (айына)

 

 

1.6. Калкка мамлекеттик жана муниципиалдык кызматтардын жеткиликтуулугу:

Билим беруу: Аймакта жалпы билим беруучу 8 мектеп, 1 музыкалык мектеп бар, анын ичинен 1 гимназия, 1 лицей, 1 башталгыч мектеп. 2016-жылы жалпы билим беруу мекемелеринде окуучулардын саны 5% ке оскон. Мындан сырткары 6 мектепке чейинки билим беруу мекемеси, 1 кесиптик лицей билим беруу тармагын тейлейт. 

Бардык мектептер компьютер менен камсыз болушкан. Алардын 30% 2011-жылга чейин АРИСтин долбоору аркылуу каржыланган жана 8 орто метептерге 8 интерактивдуу доска жана бир башталгыч мектепке 1 комплект компьютер алынып берилди.

Аймактагы 3 мектеп ПИКС программасына кирип, мугалимдер окутуунун жана тарбиялоонун жаны усулдары боюнча билимдерин оркундотушту. Бугунку кундо бул мектептердин мугалимдерри жаны усулдар боюнча ата-энелер, коомчулук менен тыгыз иштешип, балдардын билим сапатынын жогорулатуу боюнча иштеп жатышат.

 

 

            Билим  беруу тармагындагы  негизги жетишсиздиктер: 

- Мектепке  чейинки мекемелердеги орундардын жетишсиздиги; 

- Билим беруу мекемелеринин  ички эмеректерин жаныртуу керек (парта, стол, стул, доска, шкаф,).

- Мектептерге окуу китептеринин жетишсиз;

- Жаны техникалар менен жабдуу керек. Компьютерлерди жанылоо, принтер, проектор, интерактивдуу доска  али да жетишпейт. Интернетке чыгуу кыйынчылкка турат.

Описание: C:\Users\user\Desktop\страт\фото школы.jpg

 

Маданият тармагы: Айыл аймакта райондогу чон маданият уйлорунун бири болгон бир чон маданият сарайы иштейт. Андан сырткары 1 маданият уйу, 2 айылдык клуб, 3 китепкана, 1 музыкалык мектеп иштейт.  Башка айыл аймактарга салыштырмалуу маданият тармагындагы объектилеринин абалы жакшы, маданият уйун жана музыкалык мектебин толук капиталдык ремонттон откон.

Музыкалык мектеп райондогу музыкалык мектептин эн чондорунун бири болгондуктан аспаптарын жанылоо талап кылынат.

Саламаттыкты сактоо тармагында аймакта 5 орундук аймактык ооруукана, 5 орундук  торот уйу, 3 УБДТ,  АРИС аркылуу Ак-Булак айылына 1 ФАП ачылып, айыл окмоту боюнча 3 ФАП, 1 тез жардам болуму иштейт.

Аймакта сапаттуу медициналык кызмат корсотуунун натыйжасында сарык, богок, кан басымы оорулардын саны азайтылды. Бирок акыркы мезгилде туберкулез, бруцеллез, журок ооруусу, аз кандуулук менен оруугандардын саны осуп жатат. Бул тармакты жакшыртуу учун томонку иш-чаралар аткарылып жатат:

- Баштапкы медициналык жана санитардык жардам корсотууну толугу менен УБДТна откоруп беруу учун озгортуулор жургузулуп жатат;

- Саламаттыкты сактоону толугу менен республикалык бюджетке откоруп беруу;

- Жааматтар, коомчулук аркылуу оорууларды алдын алуу, ден-соолукту чындоо боюнча маалыматтык кампаниялар журзулуп жатат.

- Котормо,Борко айылдарына артезиан суусу менен камсыз болду.

 

1.7. Турак-жай  жана коммуналдык чарбасы, айылдарды  корктондуруу

Жалпысынан айыл аймакта 3175 кожолук бар. Жаны уйкуруу учун 2006-жылдан бери мораторийге байланыштуу жер болунбогондуктон, жер алуу учун арыз берип кезекке тургандардын саны 1150 адамга жетти. Орточо 8 соткадан эсептегенде уй салуу учун бизге 92 га жер керек болот. Бирок биз бере турган жерлер 30-40км аралыкта жайгашып, кайрак жерлер. Ал жерге жол, мектеп, балдар бакчасы, суу, свет болмоюнча жашоо мумкун эмес, ошондуктан уй салуу учун жер болуштуруу маселеси курч бойдон турат.

Айылдарды корктондурууго боюнча жолдорду ондоо, тазалоо-актоо, гулдорду, дарактарды остурууго болунуучу бюджет жылдан-жылга осуудо. Быйылкы жылы 26 км ички жолдор, 44 км ички арыктар тазаланып, 4 км канал ремонттолуп, тазалап-корктондуруу иштери жургузулду.  Бирок кочолорду жарыктандыруу, таза суу  тутуктору, жаны  конуштарга электр  линияларын  тартуу  боюнча  бир топ койгойлор бар.

Аймакта “Кызыр-Ата” Суу пайдалануучу ассоциациясы калкы сугат суу менен камсыз кылуу учун тузулгон. Бугунку кундо 1146 ден ашуун суу пайдалануучу абоненттери бар, ал учун 4 мураб кызмат корсотот. Бул СПА 1682 га (ФПС, улуш, тамарка жерлери) жерге сугат суусун жеткирип берет.

Ошондой эле калкты таза суу менен камсыздоо учун “Жаз токой” таза суу пайдалануучулардын коомдук айылдык бирикмеси тузулгон. Бул коомдук уюм аркылуу 36 км суу тутукторун карайт, 1987 кожолукка таза суу жеткирилип берилет. Кожолуктардын 35% таза суу менен камсыз болгон. Таза суу менен камсыздоону жакшыртуу учун жергиликтуу бюджеттен 1500,0 мин сом болунуп, азыркы кундо ондоо иштери жургузул жатат.

 

1.8. Айыл  аймактын  экономикалык  жана  инвестициалык  потенциалы

Биздин айыл аймакта жалпы болуп 95 жеке ишкерлер, 8 тегирмен, 1 шире чыгаруучу цех, 1 навайкана, 1 кондитердик цех, 5 жыгач тилдируучу кичи ишканалар иштейт.  Негизинен  ишкердуулуктун соода, кызмат  корсотуу  тармагы жакшы  онуккон, Кара-Кой айылында туризм боюнча кызмат корсотуу жолго коюла баштады.

Аймакта остурулгон жер-жемиштерди, момо-чомолорду кайра иштетуу жолго  коюлган эмес. Айрыкча алма, картошка, буудай жетиштуу коломдо остурулот, бирок сатып-откоруунун туруктуу байланыштары жок, баары базардын баасына коз каранды.

Инвестицияларды негизинен экономика тармагына онуктурууго тартуу керек. Ал учун аймакта картошка сактоо кампасы, жаны уроон беруучу 4 уроончулук чарбалар мамлекетти каттоодон отуп, эл менен иштешип жатышат.

Туризм тармагында “Кара-Кой” айылына коммуникацияны (жол, телефон байланышы) жакшыртса онуктурууго болот. Себеби жаратылышы кооз, Ноокат райондук токой чарбасынын арча токойлору, “Кыргыз-Ата” улуттук паркы ушул айылда жайгашып, бийик тоолорундагы дары булактар жонундо элге жакшы маалыматтар таркаган. Кара-Кой айылына Биллайн компаниясынын уюлдук байланышы орнотулуп элге бир топ женилдиктер жаратылды.

 

 

 

 

 

“Кыргыз-Ата” Улуттук паркы

Описание: семинар, акимиат 025       Описание: семинар, акимиат 035

1.9. Бюджеттик ресурсдар жана  финансалык потенциалы:

Кыргыз-Ата айыл аймагынын жалпы 2016-жылга бюджети 20млн. 262мин сомду тузот, бул откон 2015-жылга салыштырмалуу 2млн.672мин сомго коп. Бюджеттин 52,6 %  республикалык бюджеттен, калган 47,4% жергиликтуу ресурсдардан  тузулот. Жергиликтуу бюджет ресурдары  жергиликтуу салыктардан, жеке патент,  жеке ишкалардан КБФ жеринин арендасынан келип тушот. Республикалык бюджеттен алынган каражаттар негизинен «корголгон статьяларга», б.а. эмгек акыга, мектептерди каржылоого, социалдык толомдорго  жумшалат.

2015-жыл

% улушу

2016-жыл

% улушу

Респуб.бюдж.

11990000

68,2

13272000

65,5

Жерг.бюджт.

5600000

31,8

6990000

34,5

 

17590000

 

20262000

 

 

Бул маалыматтан корунуп тургандай айыл аймак 65,5% мамлекеттик дотацияда отурат. Ошондуктан социалдык койгойлорду чечууго жергиликтуу бюджеттин каражаты толук жетпейт.

Ошондой эле инвестициялык климаты жакшыртуу учун сырттан келген инвестицияга салым кошуу учун 2млн.сом каралган. Жаныдан ишкана ачууну пландаштырган жеке ишкерлер учун жергиликтуу кенеш аркылуу жергиликтууу салыктарга преференция, пролангация жонундо жоболор бекитилген.

 

1.10. Кыргыз-Ата  айыл  аймагынын  онугуу планына киргизилген багыттар:

2013-2017-жылдарга  аймакты онуктуруунун  стратегиялык планы иштелип  чыккан. Бул  стратегиялык  планга  томонку  негизги  приоритеттуу  4 багыттар  кирген:

1.        Онор жай, кичи кайра иштетуучу ишканаларды ачуу

Стратегия кабыл алынган 2013-жылдан бери аймакта бул тармакта бир дагы кайра иштетуучу ишкана ачууга мумкунчулук болгон жок. Бирок минералдык даары сууну идиштерге куюп сатуу боюнча кичи ишкана тузулуп, лицензия алынып сатууну жолго коюнун устунон иштеп жатабыз.

2.        Айыл чарба, анын ичинде: уроончулук чарбалар, мал чарбачылыгы жана талаачылыкты онуктуруу.

- Жерди которуштуруп айдоо, жерге минералдык жер семирткичтерди туура пайдалануу боюнча 35 дыйкан чарбалардын жетекчилери окуп келишти.

3.        Кичи жана орто бизнес, анын ичинде: каржы ресурстарына мүмкүндүк алуу, жеке жана топтук  бизнести колдоо

4.        Социалдык сфера, саламаттыкты сактоо, маданият жана билим беруу тармагын онуктуруу.

 

Ишке  ашпай калган иш-чаралардын  себептери 

          Чектелуу  финансалык  ресурсдар. Пландаштырылган иш-чараларга ото чон каражат талап кылынат.

          Пландаштырылган иш-чараларга реалдуу негиздер, булактар каралган эмес.

          Ички ресурсдар толук пайдаланылбай жатат.

          Ар бир тармакка конкреттуу программа иштелип чыгылган эмес.

          Жер ресурсдары жетишсиз, инфраструктура жетиштуу онуккон эмес.

II. Кыргыз-Ата айыл  аймагынын  социалдык-экономикалык  онугуусуно анализ жургузуу:

Айыл кенеш менен биргеликте 2013-2017-жылдарга кабыл алынган “Аймакты онуктурууну стратегиясын” кайрадан карап чыгып, анализдеп эгер зарылчылык болсо жыл сайын толуктап, жанылап туруу керек деген чечим кабыл алдык. Себеби планга кирген кээ бир иш-чаралар аткарлып буткон, кээ бирлериин актуалдуулугу откон, кээ бирлерине кошумча иш-чара кабыл алуу  керек, же жаныдан чыккан приоритеттерди кошуу керек. Ошондуктан 2015-жылдын башталышында адистердин, копчулук элдин жана жергилктуу депутаттардын катышуусундагы кабыл алынган стратегиялык план кайрадан каралып толукталып, жаныланып томонкулор аныктадык:  Кыргыз-Ата  айыл  аймагынын

кучтуу  жактары:

-          Аймактын 21581 тургундарынын  ичинен 50% дан ашуун жарандар эмгекке  жарамдуу  катмар.

-          Жалпы  тургундардын 19% дан ашууну жогорку билимдуулор.

-          Жарандардын активдуулугу жогору. Коомдук иштерге, “Ашар” иштерине, демоорчулук иштерине элди уюштуруу учун айыл башчылары, кочо комитеттери, коомдук уюмдар, жамааттын лидерлери кучтуу система катары калыптанган.

-          Эл арасында коомдук уюмдардын аброю жогору. Жалпы болуп АА 17 коомдук уюмдар бар. Алар коомдук иштерди уюштурууда чон роль ойношот.

-          Кучтуу айыл кенеш. Депутаттардын потенциалы, жоопкерчилиги, отчеттуулугу осуудо;

-          Айыл окмотунун тажрыйбалуу кызматкерлери. Кызматкерлердин арасында 15-25 жылдан бери иштеп жаткан адистер, ошондой эле жаны технологиялар, жаны саясат системасында билим алган жаш кадрлар бар.

-          Орто мектептерде окуучулар учун орундар жетиштуу. Алдынкы окуучулар учун 1 гимназия, 1 лицей ачылган, мектеп окуучулары учун билимин андан да жогорулатууга шарт тузулгон. Интернет менен камсыз болгон.

-          Айыл  чарба  осумдукторун  остурууго  жакшы табигий  климаттык  шарттар, айыл чарбасында эн жогорку тушумдуулукко жеткен фермерлердин саны осуудо.

Айыл  аймагынын  алсыз  жактары:

-          Мамлекеттик, жергиликтуу, тармактык программаларды турмушка ашырууда ресурсдардын, кадрлардын жетишсиздиги.

-          Бюджет толугу менен керектоолорго жетпейт. 65,5% республикалык бюджеттен алынат. Бирок аймакты онуктуруу учун чон программаларга бюджет жетишпейт.

-          Муниципиалдык менчиктеги обьектилердин 70-80% эскирген;

-          Ички жолдордун абалы ото начар.

-          Таштандыларды жок кылынбай чет жерлерге ыргытылат, таштанды иштетуу боюнча ишканалар жок.

-          Айылдык аймак мамлекеттик дотациядан коз  каранды.

Аймактык  онугуу  учун  мумкунчулуктору:

-          Кара-Кой айылына отуучу Ак-Булак айылындагы борбордук жолу асфальт менен ондолсо, туризмди, туризм учун кызмат корсотуулорду онугот.

-          Борбордук жол асфальтталса коншу айылдарга адамдарды ташуучу коомдук транспорт иштеп калат эле. Бул бир гана ички айылдар эмес коншу айыл аймактар Исанов, Кенеш, Кара-Таш айылдарына туз отууго мумкунчулук кенейет;

-          Аймак территориялык жактан сугат суунун башталышында жайгашкан. 4-5 айыл аймактары суу алган “Кыргыз-Ата”, “Найман”  каналдары ушул жерден агып отот.

-          Калкты таза суу менен камсыз кылуу учун таза суу башаттары бар.

-          Ар бир айылда остурулгон момо-жемиштерди иштетуучу цех ачууга сырье жетиштуу;

 

Аймакты онугуусуно терс таасир беруучу тоскоолдуктар:

-          Жергиликтуу кадрлардын миграциясы, айрыкча мектеп мугалимдери кетип жатышат. Алардын мектептен сырткаркы уй-булолук чарбасын онуктуруу учун шарт тузулсо  кучтуу кадрлардын миграциясы азайат.

-          Аймактын негизги киреше булагы болгон айыл чарбасына мамлекеттик колдоо программаларынын жетишсиздиги,

-          Элдин мамлекеттик бийликке ишениминин томондугу. Айыл аймактагы мамлекеттик кызмат корсотуулорду жакшыртуу, кызмат корсоткон кадрлардын билим денгээлин, тажрыйбасын жогорулатуу керек.

-          Саясий стабилсиздик. Элге тушундуруу иштерин, туура маалымат жеткируу иштерин кучотуу керек.

-          Салттуу эмес диний агымдардын пайда болушу, айылдарда диний лидерлер менен тушундуруу иштерин алып баруу керек жана диний лидерлердин оздорунун дагы билимин жогорулатуу керек.

 

III. Онугууго  терс  таасир  берген  проблемалар:

АИД-3 долбоорунун алкагында айылдардын жалпы чогулуштарында жана айыл кенештин депутаттарын менен  талкуу жургузуунун жыйынтыгында Кыргыз-Ата айыл аймагынын онугуусуно терс таасир берген томондогу негизги проблемалар аныкталды

-          Айылдарды бириктирген борбордук жолдордун бири Ак-Булак – Котормо жолу ото начар жана автотранспорт учун ото кооптуу.

-          Бардык айылдарда мектепке чейинки билим беруу мекемелеринде орундар жетишпейт.  Кошумча балдар бакчасын куруу керек.

-          Жумушсуздукту, миграцияны азайтуу, кожолуктардын кирешесин жогорулатуу, жергиликтуу бюджетти толуктоо учун чакан ишканаларды куруу зарыл.

-          Айылдарда таза суу жетишпейт, аймак географиялык абалы боюнча суунун башталышында жайгашкан менен калктын болгону 30% гана таза суу менен камсыз болушкан.

-          Алыскы жайыт зонасында жйгашкан Кара-Кой участкасына ФАП куруу зарыл, себеби жылдан жылга жашоочулардын саны осуудо, ал зонада бир гана Кыргыз-Ата айыл аймагынын тургундары эмес, коншу Гулистан, Мирмахмудов, Кара-Таш, Зулпуев айыл аймактарынын да тургундары жашашат. Жакынкы ФАПка чейин 10 км жерге барууга туура келет.

-          Дыйкан/фермерлер  ондургон продукциясын сатып откоруу учун туруктуу кардарлар жок, базар баасына мониторинг жургузулбойт

 

 

 

IV. Кыргыз-Ата айыл аймагынын стратегиялык максаттары:

Ø 2017-жылга Кыргыз-Ата айыл аймагынын муниципиалдык менчигиндеги обьектилери, табигий жаратылыш ресурдары инвентаризацияланып, аларды элге жеткиликтуу кызмат корсотуудо пайдалануу аркылуу калктын жашоо шартын  орточо денгээлге жеткируу.

Ø 5 жылдан кийин озун-озу каржылоого жетишкен, жергиликтуу маанидеги маселелерди чечуучу программаларды аткарууга каржылык жана институционалдык потенциалы жеткен, туруктуу онугууго багыт алган аймак болууга жетишуу. 

Ø 20 жылдан кийин Кыргыз-Ата айыл аймагы билим беруу, саламаттыкты сактоо, маданияты, спорт тармагы онуккон, айыл чарбасы онугуп оз продукцияларын импорттоого жетишкен  алдынкы айыл аймак болууга жеткируу.  

 

Бул коюлган максаттарга жетуу учун - учурда аткарылып жаткан аймактык, мамлекеттик программалар менен интеграцияланган, аймактын географиялык, экономикалык, социалдык дареметин эске алган жергиликтуу максаттуу этап-этабы менен тузулгон программаларды ишке ашырабыз.

Бул программалар конкреттуу багыттагы максаттарды камтыган, жергиликтуу тургундардын ой-пикирлерин, керектоолорун эске алган долбоорлордон турат.  Бул программаларды иштеп чыгуу учун “Жергиликтуу оз алдынча башкаруу органдары жонундо” мыйзамынын, АРИС тин АИД-3 долбоорунун талаптарынын негизинде томонку иш чаралар откорулду:

-          Ар бир айылдарда маалымат жыйындары откорулуп, жумушчу топтун мучолору тандалып алынды;

-          Айылдардын чогулуштарынын чечиминин негизинде АО буйругу менен 9 мучодон турган жумушчу топ тузулду;

-          Ар бир айылдарда 5 турдуу фокус-топтор откорулуп, жер-жерлердин койгойлору эл менен биргеликте аныкталып, АО денгээлинде койгойлор приоритетештирилди;

-          АА  стратегиялык  онугуу планын  иштеп чыгуу учун коомчулуктун, айыл окмотунун кызматкерлери, АК депутаттары учун окуулардан отушуп, жыйынтыгында ушул документ даярдалып чыгылды;

 

Описание: Картинки по запросу фото Кыргыз-Ата

Аймакты онуктуруу приоритеттуу багыттары, милдеттери жана

стратегияны ишке ашыруунун пландары:

Бул  стратегияны ишке ашыруу жергиликтуу оз алдынча башкаруу органдарына мыйзам тарабынан бекитилген милдеттеринин, укуктарынын негизинде жана АРИСтин АИД-3 долбоорунун социалдык мобилизациялоо иш-чараларынын жыйынтыгында тандалып алынган приоритеттуу койгойлорду чечуу учун  бир нече иш-чаралардан турган долбоорлорду ишке ашырууга багытталат.

Приоритеттерди тандоо критерийлери:

-          Айыл аймактын жалпы тургундары учун маанилуулугу;

-          Копчулуктун пайдалануу мумкунчулугу;

-          Узак моонотко кызмат кылуусу;

-          Тез арада чечууну талап кылган, учурдагы актуалдуулугу;

-          Аткаруу учун реалдуу шарттар;

-          Калктын жашоо-шартына тийгизген он таасири;

-          Копчулуктун колдоосу;

 

 

№1 приоритет: Айыл аймактын ички жолдорун ондоо

 

Азыркы учурда элдин буткул иш-аракети, турмуш-тиричилиги транспорт менен, жолдор менен байланышкан. Жолдорго корсотулгон кызматтын, сатылган товардын баасы дагы байланышкан. Эгер жол жаман болсо, автотранспорттун чыгымдарын кобойтот, демек жол акы дагы чонойот, кызмат корсотуунун сапаты томондойт, кызмат корсотуучулордун саны азайат. Экинчи жагынан азыр техниканын саны кун санап осуп, жолдорго тушкон жук кобойуп жатат, ошондой эле эн башкысы жол четинде жашаган эл учун дагы, транспортто бараткан жургунчулор учун дагы, техниканын озу учун кооптуулукту жаратып жатат.

Жогоркуда корсотулгон себептерди эске алып Кыргыз-Ата айыл аймагынын №1 приоритети кылып копчулук эл, жергиликтуу бийлик жана демилгелуу топ биргеликте ички жолдорду ондоо багытын тандап алышты.  

Сырттан экономикага инвестиция тартуу учун жол, электр энергиясы, байланыш каражаты эн башкы ролдорду ойнойт. Азыркы мезгилде жогоруда корсотулгон жол маселесинен башка маселелер инвестиция тартуу учун чечилген.

 

Бул приоритетти ишке ашыруу учун томонку иш-чаралар пландаштырылды:

Милдеттери:

Иш-чаралар

Мооноту

1

Котормо-Акбулак жолун асфальттоо

- Керектоо тех.документтерди даярдоо

- Жолдун долбоорун иштеп чыгуу

- Ички жана сырткы мумкунчулукторду эске алып сметасын тузуу

- Жамааттын салымын камсыз кылуу

- Асфальттоо иштерин жургузуу

 

 

 

Август-

сентябрь, 2016

 

 

 

2017-жыл

2

Имама-Ата-1, Арал-2, Ой, Токток-Булак калктуу кошунтар-дагы 22км жолго шагал тогуу

- Жалпы чыгымдарга жараша элдин салымын, бюджеттин салымын болуштуруу

- Жашоочулардан козомолдоочу топ тузуу

- Ондоо-сурдуруу, пландоо иштерин аткаруу

 

Июнь-Ноябрь

2016-жыл,

Май-июнь 2017-ж.

3

Жолду бузуп жаткан арыктарды тазалоо

- Айыл башчылар, кочо комитеттери менен биргеликте кожолук башчыларына тушундуруу иштерин жургузуу

- “Улгулуу кочо” конкурсун уюштуруу аркылуу жамааттардын жоопкерчилигин жогорулатуу

Дайыма

 

Ар жылдын жыйынтыгы менен

 

Бул компоненттин жыйынтыгы:

-          Айылдын жашоочулары учун жолдо журууго ынгайлуу шарт тузулот;

-          Жол четинде жашаган эл учун ден-соолугуна зыян чандар, транспорттун ызы-чуусу азайат;

-          Жургунчулордун жолдо журуу коопсуздугу жакшырат;

-          Жаны конуштагы жашоочулар учун каттоо женилдейт;

-          Айылдар арасын бириктирген транспорттун саны кобойот;

-          Айдоочулардын транспортко кеткен чыгымдары азайат, жол акы арзандайт, корсотулгон кызматтын сапаты жакшырат;

-          Айыл ондурулгон продукцияны ташуу женилдейт, товар жугуртуу кобойот;

-          Кара-Кой айылына баруучу туристтер кобойот;

 

Описание: C:\Users\user\Desktop\страт\кыргызжол.jpg

 

 

 

 

 

 

 

№2- приоритет: «Мектепке чейинки билим беруу мекемелерин кенейтуу»

Бул багыттын приоритеттуу болуп чыгышынын себеби  калктын саны кун санап осуудо, ошого жараша балдар бакчаларыно болгон суроо-талаптар да жогорулоодо. Мурда орто мектептин 1-классына уйдон эле келип отурса, азыр бакчадагы даярдыгы баланын билимди жакшы оздоштуруп кетуусуно, копчулук менен мамиле тузуп кетуусуно эн чон туртку берген мекеме болуп калды. Тилекке каршы айыл аймагы боюнча 7 жашка чейин балдардын саны 3275 болсо, азыркы мезгилде 4 бакчада болгону 370дон ашуун бала тарбияланып, бардык балдардын 21,6% ган тартылган. Ошондой эле бакчанын ички инфраструктурасы да жанылоону, кенейтууну талап кылып жатат.

Бул приоритетти ишке ашыруу учун томонку иш-чаралар пландаштырылды:

Милдеттери:

Иш-чаралар

Мооноту

 

1.

Котормо айылындагы бакчаны ремонттоо

- Керектуу документтерди даярдоо

- Сметасын эсептеп чыгуу

- Жергиликтуу бюджеттен каражат кароо, жамаат менен салымдарды макулдашуу

2017-жыл

2.

Ак-Булак, Кыргыз-Ата айылдарындагы балдар бакчасын кенейтуу

- Керектуу документтерди даярдоо

- Сметасын эсептеп чыгуу

- Жергиликтуу бюджеттен каражат кароо, жамаат менен салымдарды макулдашуу

2017-жыл

3.

Ак-Булак айылынын Ой участкасына, Борко айылында жаныдан куруу

- Керектуу документтерди даярдоо

- Сметасын эсептеп чыгуу

- Жергиликтуу бюджеттен каражат кароо, жамаат менен салымдарды макулдашуу

2016-2017

 

Жыйынтыгында: 

- Балдардын оз жашына жараша онугуусу, окуусу учун шарт тузулот;

- Мектептеги балдардын башталгыч класстан баштап билим сапаты жакшырат;

- Балдардын оз убагында ойноосу, эс алуусу, тамак ичуусу бакчада козомолго алынып, ден-соолугу чын болот;

- Балдары бакчага берген ата-энелер иштоосу учун бош убактылары болот;

- Балдардын  билим  алууган болгон  укуну ишке ашырылат;

 

Описание: C:\Users\user\Desktop\страт\images.jpg

 

 

 

№3- приоритет: “Айыл чарба продукцияларын кайра иштетуучу кичи ишканаларды онуктуруу”

 Аймактагы бардык кожолуктардын жер улуштору же тамарка жерлери бар. Статистикалык маалыматка ылайык 50-100% га чейин кожолуктардын негизги кирешеси жер иштетуудон же мал чарбачылыгынан тушот. Бирок союз таркагандан бери ар бир дыйкан озу агроном, озу ветеринар болуп эгиндердин тушумдуулугу, малдарды продуктивдуулугу томондоп бара жатат.

Талаачылыкта: жер которуштуруп иштетуу жокко эсе, жаны уроондор кымбат, алар жонундо жанылыктар дыйкандарга толук жетпейт, жер семиткичтерди ар ким оз билгенче эрежесиз эле пайдаланышат. Натыйжада кеткен чыгымдарды алган тушум толук актай албай жатат.

Мал чарбасында: копчулук фермерлер сапатына эмес санына конул буруп жатышат, мисалга бир жонокой уйдан кунуно 7-8 литр сут алышат, ал эми таза тукумдагы уй болгондо 15-20 литрге чейин сут бериш керек эле. Ушундай эле абал эт багытындагы малдарда, кой-эчкинин жундорун алууда корсоткучтору томон. Бул биринчиден фермердин алган кирешесин томондотуудо, экинчиден жайыттарды деградацияга алып келуудо.

Бул приоритеттуу багытты ишке ашыруу учун, мурдагы стратегиялык планда кабыл алынган иш-чараларды улантабыз:

Милдеттери:

Иш-чаралар

Мооноту

1

Дыйкандарды таза уроон (буудай, жугору, картошка, пияз, сабиз) менен камсыз кылууга комоктошуу

- Жеткиликтуу уроончулук чарбаларын уюштуруу

- Дыйкандарга жаны технологиялар, жанылыктар боюнча маалымат жеткирууну жолго коюу

4 а/чарба кооперативи тузулду

- Дайыма

2

Мал чарбачылыкта асыл тукумдуу малдарды остурууго шарт тузуу

- Багуу, кароо боюнча окууларды, кенеш берууну уюштуруу (АРИСтин долбооруна активдуу катышуу)

- Чарбаларда ассимиляция пунктарын ачууга колдоо  корсотуу

2017-ж.

 

- 2017-2018-ж.

3

Жеке ишкердуулукту онуктуруу

- Ишкерлер учун жергиликтуу кызматтарды жеткиликтуу кылуу (интернет, СМИ)

- Салыктар боюнча женилдиктерди бекитип беруу;

- Жаны ишканалар ачуу учун жергиликтуу коммуникацияны жакшыртуу (жол, суу, электр.энергиясы, дукондор, кызмат корсотуучу жайлар);

- Жергиликтуу чарбалык субъектилер жонундо маалымат чогултуу (дыйкан чарбалар, уйлордо иштеп жаткан кичи цехтертерде ондурулгон продукциялар ж-до)

2016-2018-жылдар

4

Иштеп  жаткан ишканалардын кенейтуу

- Иштоо учун тоскоол болуп жаткан кагаз иштерин женилдетуу;

- Ондургон продукцияга суроо-талаптын кобойтууго комоктошуу;

-Оздоштурулгон жерлердин описин тузуу;

- Ишканалардын ишмердуулугуно, коломуно жараша миграция аркылуу жумушсуздарды окутуу

2017-2019-жылдар

5

Жаныдан ачылып жаткан ишканаларды ачууга колдоо корсотуу

-Онуктуруу программаларын тузууго жардам беруу

-Бизнеске байланышкан буйрук, инструкция, жоболорду, эрежелерди топтоп бир адисти жооптуу кылып бекитуу

- Бизнести онуктуруу боюнча колдонмо же справочник тузуу

2016-2017-жылдар

6

Жаны ишкерлерди тартуу

- Жергиликтуу ресурсдар жонундо ММК, бизнес форумдарда маалымат тараттуу

- Жергиликтуу оз ара жардамдашуу топтору, озун-озу жумуш м-н камсыз кылган топ ж-до маалымат чогултуу

- Аймактын чарбалык ишмердуулугу боюнча коргозмо-презентация жасоо

- Негизги ресурсдар боюнча кыскача резюме даярдоо; 

- Кызыкдар тараптар менен мумкунчулуктор, керектоолор боюнча талкуу, суйлошуулорду  откоруу жана пландарды талкуулоо;

- Жер ресурсдарынын категориясы, баасы, ага жеткиликтуу коммуникация ж-до так маалымат чогултуу 

-Жумушчу-кадрлар боюнча маалымат базасын тузуу;

- Аймактагы бар, иштетилбей турган муниципиалдык имараттарды акционердик капитал катары кошуу

- Кепилдик фондорду тузуу (кредиттерди алууга комоктошуу)

2016-2020-жылдар

7

Бренд боло турган продукцияларды тандоо

- Аймактын озгочолонгон продукциясынын аталышын ыйгаруу;

- ММК аркылуу маалымат таратуу;

- Рекламалоо, жайылтуу иш-чараларын иштеп чыгуу

- Жаны идеялардын конкурсун уюштуруу

- Коп продукция ондургон, жаны иш орундарын тузгон, бюджетке салым кошкон ишкерлердин конкурсун уюштуруу

2016-жылдын жыйынтыгы менен айыл аймак боюнча конкурс жарыялоо

 

Бул багыттын жыйынтыгында:

- Бюджетин негизин тузгон экономикалык субъектилер менен жергиликтуу бийликтин байланышы жакшырат;

- Экономикалык онугууну башкаруу жакшырат; 

- Жергиликтуу арзан сатылып жаткан сырьелор иштетилип, сатуу баасы жогорулайт;

- Ишкерлердин саны кобойот, жумушсуздук азайат, калктын кирешеси жогорулайт. Жергиликтуу маселелерди жеткенге калктын катышуусу жогорулайт;

- Жергиликтуу маселелерди чечкенге тушкон салыктардын колому  кобойот;

- Миграция азайат, кожолуктардын кирешеси кобойот;

V. РЕСУРСДАР

Жогорудагы пландарда корсотулгондой Стратегияны ишке ашыруу учун керектуу ресурсдар иш-чаралардын катышуучуларынын башкаруусундагы каражаттарды бириктируу, бирдиктуу башкаруу, оз ара келишимдердин негизинде ишке ашырылат.

Стратегиянын программаларын каржылоо жергиликтуу бюджеттин каражатынан, улуттук жана регионалдык программаларын алкагында, жергиликтуу жамаатын жана сырттан тартылуучу инвестициялар менен ишке ашырылат. 

Стратегиянын иш-чараларын пландоо жана каражат болуу ар бир приоритеттин долбоорлоруна оз-озунчо болуштуруу принциби  менен болунот.

Ал эми керектуу ресурсдарды аныктоо, эсептеп чыгуу 2017-жылдын бюджети даярдалып жатканда эске алынат. Ошондой эле аткаруучулардын ортосундагы келишимдик макулдашуунун негизинде аныкталат. 

 

Стратегияны ишке ашыруу  учун колдо бар ресурсдар:

-          Эмгек ресурсдары: жумушчулар, адистер, билимдуу кадрлар;

-          Жер  ресурсдары: эски жолдун орду бар, жолдун чекесиндеги жоо журуучулор учун тилке каралган, жарыктандыруу орнотуу учун каражат аныкталган;

-          Акча каражаты: жергиликтуу кожолуктар __ сом, жергиликтуу бюджеттен ___ сом болууго чечим чыгарылган.

 

Бул Стратегиянын жогоруда корсотулгон 3 приоритеттуу багыттарын ишке ашыруу программаларынын ичинен эн койгойлуусу “Ак-Булак айылындагы Котормо-Ак-Булак-Кыргыз-Ата 4350 м жолун асфальттоо” долбоорун АРИСтин “Айылдарды инвестициялоо долбоор-3” каржылоону суранабыз. Эгерде бул долбоор ишке ашып калса, жогоруда анализ корсоткондой бардык тармакты онуктуруу, жакшыртуу, кенейтуу “сапаттуу жолдун” болушунан  коз каранды.

Калган программалар жергиликтуу бюджеттен, республикалык бюджеттен, жергиликтуу элдин демоорчулугунон, жеке ишкерлердин эсебинен аткаруу макулдашылган. Жогоруда айтылгандай алардын копчулугу турмушка ашырыла баштаган.

Кошумчалай кетчу нерсе айыл окмотунун ишмердуулугу ушул стратегиянын программалары менен гана чектелбестен, мыйзамда каралган функцияларды жана милдеттерди аткарууну да  токтотпойт.

 

VI. Тоскоолдуктар  жана аларды  азайтуунун  жолдору:

а) Коюлган  максаттарга  финансалык  мумкунчулуктордун  жетишсиздиги.

Жарандар алдында  оотчеттуулукту  кучотуу, жарандарды тушундуруу жолу аркылуу активдештируу,  ички  ресурсдарды  тартуу.

б) Стратегиялык планды ишке ашыруучу топтун мучолорунун оз функционалдык милдеттерин аткарбай коюсу.

Алдын ала милдеттерди жана тапшырмаларды так болуштуруу, кошумча кадрларды даярдоо, суйлошуу, тушундуруу аркылуужоопкерчиликтерди кучотуу, маанилуулугун жогорулатуу;

в) Аткаруучулар арасындагы пикир келишпестиктер.

Жеке  кызыкчылыктардын  таасирин  жокко  чыгаруу, ички  жана сырткы коммуникацияны так жолго  коюу, биргеликте  иш алып барууга  шарт тузуу.

г) Ишке ашыруудагы техникалык кыйынчылыктар.

Аткаруучуну тандоо тендери жонундо  кенири маалымат таркатуу, сапаттуу материал тандоо, техниклык документтер корсотулгон кылып аткарылышын козомолдоо. Материал менен камсыздоочу уюмдар менен тыгыз иштешуу.

 

 

VII. Стратегияны  ишке  ашырууга мониторинг  жана  баалоо  жургузуу.

Жалпы  чогулуштун сунушу менен, АКнын чечими менен курамы бекитилген «Мониторинг жана баалоо» тобун тузуу, аларды окутуу, кенеш беруу, топтун планын тузуу, ар бир жургузулгон мониторингге протокол тузуу жана аткаруучу топко сунуш берип туруу. Эн негизгиси коюлган максаттар менен аткарылган иштердин аткаруу пайызын  козомолдоп  туруу.

 

 

 

 

 

 

 

 

Кыргыз-Ата айыл аймагынын 2013-2017-жылдарга тузулгон Стратегиясына толуктоолорду, озгортуулорду  иштеп чыккан демилгелуу топтун мучолору

 

ФАА

Иштеген жери

Жашаган дареги

Байланыш телефону

1

Марипов Бакыт

АО башчысы

Кыргыз-Ата

0770 20 03 56

2

Асанов Мататкулу

АО орун басары

Кыргыз-Ата

0773 00 85 94

3

Нурматов Жапар

Жооптуу катчы

Ак-Булак

0773 07 91 05

4

Аттокуров Абдыкалык

Турак-жай комуникация ОКМ башкы адис

Борко

0772 73 50 16

5

Матиев Ороз

Айыл башчы

Кара-Кой

0779 98 46 00

6

Максытов Нуржан

Айыл башчы

Кыргыз-Ата

0779 58 18 63

7

Арынов Эндеш

Айыл башчы

Ак-Булак

0772 49 40 65

8

Садиров Таалай

Инвестиция тартуу боюнча башкы адис

Котормо

0773 38 12 95

9

Бодоев Кочкор

Айыл башчы

Борко

0777 82 57 86

 

 

 

  Кыргыз-Ата айыл

аймагынын башчысы                                       Марипов  Б

 

 

 

 

2

 

Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: C:\Users\sony\Desktop\герб.jpg

Кыргыз-Ата айылдык Кенешинин VI чакырылышынын кезектеги 3 сессиясы

Т О К Т О М

Көтөрмө айылы

2

08.02.2017

 

Кыргыз Республикасынын Юстиция министрлиги тарабынан мамлекеттик  ыйгарым укукту Кыргыз-Ата айыл  өкмөтүнө өткөрүп берүүжөнүндө

            Кыргыз Республикасынын "Жергиликтүү өз алдынча башкаруу  жөнүндө" Мыйзамынын 20-беренесине жана  "Жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдарына айрым мамлекеттик ыйгарым укуктарды берүүнүн тартиби жөнүндө"Мыйзамдарын жетекчиликке алып айылдык кенешинин депутаттарынүн туруктуу комиссиясынын заседаниесинде карап жана айылдык кенешинин депутаттарынын талкуусун угуп депутаттардын Кыргыз-Ата айылдык кенеши

 

ТОКТОМ КЫЛАТ:

 

1.             Кыргыз Республикасынын Юстиция министрлиги тарабынан мамлекеттик  ыйгарым укукту Кыргыз-Ата айыл өкмөтүнө өткөрүп берүү жөнүндөгү келишим бекитилсин.

 

2.            Токтомдун аткарылышын көзөмөлдөө айылдык кенешинин

экономикабюджет, салык жана  ишмердүүлүктү колдоо  боюнча

     туруктуу  комиссиясына тапшырылсын.

 

Кыргыз-Ата айылдык Кенешинин  төрагасы 

 

К.Назарбаев                  

 

 

Назад

 

 

3

 

Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: C:\Users\sony\Desktop\герб.jpg

Кыргыз-Ата айылдык Кенешинин VI чакырылышынын кезектеги 3 сессиясы

Т О К Т О М

Көтөрмө айылы

3

08.02.2017

 

Кыргыз-Ата айыл аймагындагы бардык жер фонддорун инвентаризациялап, акт аркылуу өткөрүп алуу тууралуу

"Кыргызмамжердолбоор" институтунун Ош облустук жерге жайгаштыруу боюнча мамлекеттик ишканасы тарабынан Кыргыз-Ата айыл аймагындагы бардык жер фонддорун инвентаризациялоо боюнча жүргүзүп жаткан иштерин комиссия аркылуу акты менен алуу максатында Кыргыз Республикасынын "Жергиликтүү өз алдынча башкаруу  жөнүндө" Мыйзамынын 18-беренесинин 15-пунктуна, 31-беренесинин 17-пунктуна, Кыргыз Республикасынын жер кодексинин  10,13 беренелерине таянып Кыргыз-Ата айылдык кенеши

 

ТОКТОМ КЫЛАТ:

 

1.             "Кыргызмамжердолбоор" институтунун Ош облустук жерге жайгаштыруу боюнча мамлекеттик ишканасы тарабынанКыргыз-Ата айыл аймагындагы бардык жер фонддорун инвентаризациялоо боюнча жүргүзүп жаткан иштерин айыл өкмөтүнүн жерлерин инвентаризациялоо боюнча түзүлгөн  комиссия аркылуу акты менен өткөрүлүп алынсын.

 

2.              Токтомдун аткарылышын көзөмөлдөө айылдык кеңешинин агрардык

             маселелер, жер, муниципалдык менчик, жайыттарды пайдалануу, өзгөчө

             кырдаалдардын алдын алуу, жаратылышты коргоо жана экология       

             комиссиясына милдеттендирилсин.

Кыргыз-Ата айылдык Кенешинин  төрагасы 

 

К.Назарбаев                  

 

 

Назад