М А З М У
Н У |
|||
№ п/п |
Токтом № |
Токтом датасы |
Кыска мазмуну |
1. |
1 |
17.10.2015 |
Жаңы-Ноокат айыл аймагынын 2013-2017-жылдарга туруктуу
өнүгүсүнүн стратегиялык планына өзгөртүүлөр жана толуктоолор киргизүү жөнүндө |
2. |
2 |
17.10.2015 |
Жаңы-Ноокат айыл өкмөтүнүн
Аксакалдар |
3. |
3 |
17.11.2015 |
Жаңы-Ноокат айыл аймагындагы айылдарга калктуу конуш статусун берүү жөнүндө |
4. |
4 |
17.10.2015 |
Жаңы-Ноокат айыл аймагынын Күнгөй бөлүмүнө
мектеп жана балдар бакчасын куруу үчүн жер участок ажыратып берүү жөнүндө |
|
|
|
|
1 |
||||
|
||||
|
||||
Жаңы-Ноокат айылдык Кеңешинин (бешинчи чакырылышы) 24-кезектен сырткары
сессиясынын заседаниясы |
||||
Т О К Т О М |
||||
Жаңы-ноокат айылы |
1 |
|||
|
Жаңы-Ноокат айыл аймагынын 2013-2017-жылдарга туруктуу өнүгүсүнүн
стратегиялык планына өзгөртүүлөр жана
толуктоолор киргизүү жөнүндө |
|||
Жаңы-Ноокат айыл өкмөтү 2013-жылда
Жаңы-Ноокат айыл аймагынын 2013-2017-жылдарга туруктуу өнүгүсүнүн
стратегиялык планын иштеп чыгып ушул күнгө чейин кабыл алынган
стратегиялык план боюнча иш арекеттерин жүргүзүп келген. Азыркы күнгө келип
элдин жана айыл өкмөтүнүн
социалдык экономикалык жактан өнүгүүсү үчүн тиешелуу шарттар жакшыланып бара жаткандыгына
байланыштуу Жаңы-Ноокат айыл
аймагынын 2013-2017-жылдарга туруктуу өнүгүсүнүн
стратегиялык планына өзгөртүүлөр жана толуктоолор киргизүү үчүн иш арекеттер
жүргүзгөн. .
Стратегиялык пландарды аткарылышы боюнча айыл өкмөтүнүн алдына коюлган максаттарга жетуу үчүн
аймактын географиялык, экономикалык социалдык өзгөчөлүктарын
эске алган, башка мамлекеттик программалар менен шайкеш келген жергилитүү
максатуу программалар угулуп жана
карап чыгып Жаңы-Ноокат айылдык кеңешинин кезектен тышкаркы
сессиясынын заседаниясы |
||||
|
ТОКТОМ КЫЛАТ: |
|
||
1 Жаңы-Ноокат
айыл аймагынын
2013-2017-жылдарга туруктуу өнүгүсүнүн
стратегиялык планына өзгөртүүлөр жана толуктоолор киргизүү менен бекитилсын. 2
Жаңы-Ноокат айыл
аймагынын 2013-2017-жылдарга карата өзгөртүүлөр жана толуктолор киргизилген стратегиялык планды аткарылышын камсыз кылуу жагы Жаңы-Ноокат айыл өмөтүнө
тапшырылсын. 3 Ушул
токтомдун аткарылышын көзөмөлдөө жагы Жаңы-Ноокат айылдык кеңешинин экономика жана
бюджет маселелери боюнча туруктуу комиссиясына тапшырылсын. Тиркеме тиркелет |
||||
Жаңы-Ноокат айылдык төрагасы |
|
А. Имомов |
||
|
|
|||
|
||||
2 |
||||
|
||||
|
||||
Жаңы-Ноокат айылдык Кеңешинин (бешинчи чакырылышы) 24-кезектен сырткары
сессиясынын заседаниясы |
||||
Т О К Т О М |
||||
Жаңы-ноокат айылы |
2 |
|||
|
Жаңы-Ноокат айыл өкмөтүнүн Аксакалдар сотунун жаңы курамын бекитүү жөнүндө |
|||
Жаңы-Ноокат айыл аймагында
Аксакалдар сотунун иш-арекеттерин
мындан ары өркүндөтүү, эл арасында биримдикти
жакшыртуу,жаңы үй бүлөлөрдү сактап
калууну камсыз кылуу, айыл тургундары
арасында өз-ара келишпөөчүлүктөрдү
алдын алуу максатында Жаңы-Ноокат
айылдык кеңешинин кезектен тышкаркы
сессиясынын заседаниясы |
||||
|
ТОКТОМ КЫЛАТ: |
|
||
1 Жаңы-Ноокат
айыл өкмөтүнүн
Аксакалдар сотунун жаңы курамы төмөнкүдөй бекитилсин. 1 Н Сотимбоев 2 Д Ахмедова 3 С Бахромов 4 М Муминов 5 М Сатыбалдиев 6 Х Шерматов 7 М Алыбаева 8 А Каримбердиев 9 Ф Дадахужаев |
||||
Жаңы-Ноокат айылдык төрагасы |
|
А. Имомов |
||
|
|
|||
|
||||
3 |
||||
|
||||
|
||||
Жаңы-Ноокат айылдык Кеңешинин (бешинчи чакырылышы) 24-кезектен сырткары
сессиясынын заседаниясы |
||||
Т О К Т О М |
||||
Жаңы-ноокат айылы |
3 |
|||
|
Жаңы-Ноокат айыл аймагындагы айылдарга калктуу конуш статусун берүү
жөнүндө |
|||
Жаңы-Ноокат
айыл аймагындагы Күнгөй,Тескей,Жаш,
Катта-Тал,Дөн-Кыштак,Жандама
айылдарында өткөрүлгөн жалпы чогулуштарды
токтомдорун жана Ноокат райондук статистика комитетинин 2015-жылдын 6-апрелиндеги катын негизинде Жаңы-Ноокат айылдык
кенешинин кезектен тышкаркы сессиясынын заседаниясы |
||||
|
ТОКТОМ КЫЛАТ: |
|
||
1 Жаңы-Ноокат
айыл аймагындагы Күнгөй,Тескей,Жаш, Катта-Тал,Дөн-Кыштак,Жандама
айылдарына жаңы калктуу конуш статусу берилсин. 2 Ушул токтомдун негизинде жогоруда аталган Күнгөй,Тескей,Жаш,
Катта-Тал,Дөн-Кыштак,Жандама калктуу конуштарына САОТА берилиши Ноокат райондук статистика комитетинен суралсын. 3 Токтомдун
аткарылышын камсыз кылуу,керектелүүчү
юридикалык иш кагаздарын даярдап берүү жагы Жаңы-Ноокат айыл өмөтүнө тапшырылсын. |
||||
Жаңы-Ноокат айылдык төрагасы |
|
А. Имомов |
||
|
|
|||
|
||||
4 |
||||
|
||||
|
||||
Жаңы-Ноокат айылдык Кеңешинин (бешинчи чакырылышы) 24-кезектен сырткары
сессиясынын заседаниясы |
||||
Т О К Т О М |
||||
Жаңы-ноокат айылы |
4 |
|||
|
Жаңы-Ноокат айыл аймагынын Күнгөй бөлүмүнө
мектеп жана балдар бакчасын куруу үчүн жер участок ажыратып берүү
жөнүндө |
|||
Жаңы-Ноокат
айыл аймагынын Күнгөй бөлүмүнөн
турак-жай куруу үчүн
берилген жер участтокко жаңы
турак жайлар куруу жыл сайын артып
барууда, азыркы күндө турак жайлардын саны 152 ке, калктын саны 670 кишиге жетти. Мектеп
жашындагы 150 окуучу 3-4 км алыста жайгашкан М Мирзакаримов
атындагы мектепке жол басып келет. Келечекте
бул аймакта 530 кожолук жаңы
турак жай куруу курулушу күтүлүүдө.Элге
социалдык шарт түзүү айрыкча мектеп куруу зарылдыгы жөнүндөгү
айылдык кеңештин жер маселелери боюнча туруктуу комиссясынын
2015-жылдлын 10- октябрындагы №2 протоколун
карап чыгып Жаңы-Ноокат айылдык кеңешинин кезектен
тышкаркы сессиясынын заседаниясы |
||||
|
ТОКТОМ КЫЛАТ: |
|
||
1 Жаңы-Ноокат
айыл аймагынын Күнгөй
бөлүмүнө мектеп куруу үчүн айыл өкмөтүнүн
эсебиндеги кайра бөлүштүрүү
фонд жеринен
1.70 га жер жер
участок ажыратып берүү Ноокат райондук мамлекеттик администрациясына сунуш кылынсын. 2 Токтомдун аткарылышын көзөмөлгө алуу жагы айылдык кеңештин жер маселелери боюнча туруктуу комиссиясына тапшырылсын |
||||
Жаңы-Ноокат айылдык төрагасы |
|
А. Имомов |
||
|
|
|||
|
||||
БЕКИТИЛДИ
Жаны-Ноокат
айылдык кенешинин депутаттарынын ___ сессиясынын №___ чечими “___”
__________ 2015-жыл Жаны-Ноокат
айылдык кенешинин торагасы Имамов А. ___________ ОШ
ОБЛУСУНУН НООКАТ РАЙОНУНУН ЖАНЫ-НООКАТ АЙЫЛ АЙМАГЫНЫН 2013-2017-ЖЫЛДАРГА ТУРУКТУУ ӨНҮГҮҮСҮНҮН
СТРАТЕГИЯЛЫК ПЛАНЫНА өзгөртүүлөр жана
толуктоолор 2015-жыл, Жаны-Ноокат айылы МАЗМУНУ
Киришуу Бул документ Ноокат районунун
Жаны-Ноокат айыл аймагынын 2013-2017-жылдарга Туруктуу Онугуусунун
Стратегиялык планына (мындан ары стратегия) озгортуулорду жана толуктоолорду
киргизуу менен 2015-2017-жылдарга онугуунун максаттын, милдеттерин,
приоритеттерин жана онугуусуно туртку беруучу иш-чараларын аныктайт. Бул стратегия “2013-2017-жылдарга
Жаны-Ноокат айыл аймагынын туруктуу онуктуруунун стратегиялык планынын”,
туруктуу онугуунун 2013-2017-жылдарга Улуттук стратегиясынын, КР ЖК
бекитилген КРнын туруктуу онугууго отуу Планы жана Программаларынын, КР
Окмоту тарабынан бекитилген жергиликтуу оз алдынча башкаруу органдарын
онуктуруу Программаларынын негизинде тузулгон. Эн негизгиси бул документ
жергиликтуу коомчулук, айыл кенештин депутаттары, аймактагы бизнес чойросунун
окулдору жана айыл окмоттун аппараты менен талкуулангандан кийин кабыл
алынды. Ошондой эле бул документ бир гана жергиликтуу бийлик ишке ашыра
турган пландар эмес, бул планды ишке ашырууга катышууга кызыкдар тараптар
учун маалыматтык колдонмо болуп эсептелет.
Стратегиянын максаты: Жаны-Ноокат айыл аймагындагы
жергиликтуу тургундардын приориттерине негизделген программаларды ишке ашыруу учун ички жана
сырткы ресурсдарды пайдаланууну бирдиктуу пландаштыруу аркылуу
социалдык-экономикалык жактан туруктуу онуктуруу. Стратегиянын
негизги багыттары: 1. Айыл аймактын потенциалын аныктоо,
онугуусуно туртку беруучу он жана терс таасир беруучу факторлоруна анализ
жасоо, аймактагы коомчулуктун негизги койгойлорун аныктоо; 2. Жергиликтуу аймактын туруктуу онугуусунун перспективалык багытын,
максатын, милдеттерин аныктоо жана аларды ишке ашыруу учун иш-чараларды тактоо; 3. Стратегиянын максатына жетуу учун
кызыкдар тараптардын, жергиликтуу жамааттардын, коомдук уюмдардын жана
активисттердин ишмердуулугунун
бирдиктуу пландарын тузуу. Стратегиянын принциптери: ü Райондук, аймактык, улуттук
социалдык-экономикалык онуктуруу программаларынын максаттары менен
айкалыштыруу; ü Жаны-Ноокат айыл аймагын туруктуу
онуктуруу, атаандаштыкка туруштук бере алган, стабилдуу жогорулаган экономика
тузуучу багыттарды аныктоо, жарандардын жана мамлекеттик органдардын
кызыкчылыктарын эске алуу менен чарбаны жана экономиканы эффективдуу башкаруу
ыкмаларын аныктоо; ü Жарандардын жашоо-шартын
жакшыртууга жана керектоолорун чечууго багытталган аймактын
план-программаларын тузуу; ü Стратегияны ишке ашыруунун этаптары
боюнча маалыматтарды бардык кызыктар тараптарга жеткиликтуу кылуу; ü Жарандар алдында ачык-айкындуулук жана
отчеттуулук. Бул аймактын Туруктуу Онуктуруунун Стратегиясы жарандардын
приоритеттерин ишке ашыруу учун максаттуу
долбоорлорду камтыган онугуу
ыкмасына негизделген. Стратегияны
иштеп чыгуу учун айылдык кенештин депутаттарынан, айыл окмотунун аппаратынан,
жергиликтуу коомдук уюмдардын окулдорунон, жергиликтуу активисттерден, жеке
ишкерлерден турган атайын буйрук менен
бекитилген топ тузулду. I.
Жаны-Ноокат айылдык аймагынын туруктуу
онугуусу учун жергиликтуу потенциалы 1.1. Географиялык жайгашуусу: Жаны-Ноокат айыл аймагы 1996-жылы тузулуп, Жаны-Ноокат, Темир-Корук жана
Кызыл-Тейит уч айылдарынан турат. Айыл аймагы Ош облусунун Ноокат районунун
борбору Ноокат шаарынын батыш жагында 7км аралыкта, дениз
денгээлинен орточо 1.2. Табигий-климаттык шарттары: Жаны-Ноокат айылдык аймагындагы аба-ырайынын шарттары континенталдуу, кышы ото катуу эмес, орточо
15-20 градус суук болуп, 3,5-4 айга созулат. Жай мезгилинде орточо
температура 30-36градуска жетип, орточо кургак келет. Орточо жамгырдын
нормасы 150 дон 200мм чейин болот, тоолуу аймакта 600-700мм жетиши мумкун. Табигий шарты айыл чарба
осумдукторунун копчулук турлорун остурууго ынгайлуу. Озгочо буудай, картошка,
жугору, тамеки жана жашылча жемиштерди, момо беруучу дарактардан алма, орук,
шабдаалы, алчадан жакшы тушум алууга
болот. 1.3. Жер жана суу ресурсдары: Жаны-Ноокат айыл өкмөтүнүн жалпы аянты Аймактын негизги ресурсдарынын бири -
кайра болуштуруу фондунун жерлери:
Суулуу айдоо: Кайрак айдоо: Көп
жылдык бак Чөп
чабынды: -
Жайыт: -6183га Бул маалыматтан
корунуп тургандай, суулуу жер аз (улуш жер болунгондо суулуу жер ар бир жанга
болгону 0,034-0,15га болунгон), копчулук
жер жайыт категориясында. 1.4.
Демографиялык корсоткучтор жана
эмгек ресурсдары Калкынын саны боюнча 26520 киши болуп, райондогу
экинчи орунда, ал эми калктын жыштыгы боюнча биринчи орунда турат.
Кожолуктардын саны 4929. Айта кетчу корсоткуч Жаны-Ноокат
айылы озу 3 участкага болунуп, аймактын 88% калкы ушул айылда жайгашкан. 2015-жыл,
январга карата
Жаш курактары боюнча: 0 жаштан 7 жашка чейинкилер 5294, 8 жаштан 16 жашка чейинкилер 1972, 17 жаштан 60 жашка
чейинкилер 17879, 60 жаштан жогоркулар – 1375 адам. Томондогу
диаграмма корсотуп тургандай калктын 67%
болугу эмгекке жарамдуу курактагылар тузот. Улуттук курамы боюнча
1.5. Калктын кирешесинин денгээли
жана жумуш менен
камсыз болушу: Акыркы 5 жылга салыштырмалуу жакырчылыктын денгээли томондогону байкалат. Жакырлардын
саны жер иштетуудон, мал чарбачылыгынын осушунун эсебинен, сыртта иштеп
жургон мигранттардын жардамынын эсебинен кыскарууда. Кожолуктардын кедейчилик
денгээлинин корсоткучу айына жан башына эсептелуучу кирешесин анализдеп
коргондо ото жакыр (140 сомго чейин) жалпы калктын 3,7% тузот. Бул корсоткуч
5 жыл мурда 5,6% тузгон.
Калктын жалпы санынан 67%ти эмгекке жарактуулар курактагы
тургундар тузот. Айыл жериндеги негизги жумуш орундарын
тузгон, кожолуктардын киреше булагынын башкы чарбалык субъектилер дыйкан
чарбалар болуп эсептелет.
1.6.
Калкка мамлекеттик жана муниципиалдык кызматтардын жеткиликтуулугу: Билим
беруу: Айыл аймакта 8 орто мектеп, 1
лицей-мектеп, 6 мектепке чейинки билим беруучу мекеме иштейт. Алардын ичинен
4 кыргыз тилинде, 4 озбек тилинде окутуу жургузулот. 2015-окуу жылына
окуучулардын саны Билим беруу тармагындагы негизги жетишсиздиктер: 1.
Мектепке чейинки мекемелердеги
орундардын жетишсиздиги; 2.
Мектептерде орундар жетишпейт; 3.
Билим беруу мекемелеринин
инфраструктурасы жакшыртууну талап кылат; 4.
Кээ бир предметтерден мугалимдердин жетишсиздиги; 5.
Окуу китептери жетишпейт; Маданият
тармагында айыл аймакта союз учурунда
курулган стандарттуу маданият уйу, 1айылдык клуб жана райондогу эн чон
“Сахаба” эс алуу паркы жайгашкан. Ошондой эле туристтерди, мусулмандардын
сыйынуучу жайы бар. Кошумча жол курулуп, каналдан отуучу копуро салынса 10
кошумча эс алуучу жай уюштуруучу учун аянт бар. -
Жаны
эс алуучу жай уюштурулса кошумча озун-озу жумуш менен камсыз кылуучу жумуш
орундары, айылдык аймактын бюджетине кошумча толомдор, элдин маданиятын
которуу учун шарт тузулот. Саламаттыкты сактоо тармагында аймакта 1 ооруукана, 4 ФАП, 8 жеке менчик
даарыканалар иштейт. Орточо эсеп менен бир медициналык кызматкерге 150-200
адамды тейлоо туура келет. Айылдын жашоочуларынын санына салыштырмалуу
даарыканалар жетишпейт. 1.7. Турак-жай чарбасы, айылдарды корктондуруу Жалпысынан айыл аймакта 2466
кожолук бар. Турак жайларды ынгайлаштыруу учун ичуучу суу, жолдорду
ремонттоо, электр линияларын тартуу, жаны электр транформаторлорун орнотуу,
коомдук жайларды жашылдандыруу боюнча бир топ иштерди аткаруу керек. Жергиликтуу бюджеттин эсебинен айылдарды корктондурууго, жолдорду
ондоо, тазалоо-актоо, гулдорду, дарактарды остурууго болунуучу бюджеттин
колому кобойуудо. Ошондой эле мындай иштер жергиликтуу жамааттын салымы менен
дагы ишке ашырылып жатат. 1.8.
Айыл аймактын экономикалык жана
инвестициалык потенциалы Айыл аймакта
жалпы болуп 506 жеке ишкерлер, 4 кичи завод, 2 базар, 3 техсервис, 1
ветсервис, 22 тегирмен, 4 май куйуучу туйундор иштейт. Негизинен ишкердуулуктун соода, кызмат корсотуу,
туризм тармагы жакшы онуккон. Аймакта туризм
тармагын онуктурууго тарихий, мусулмандардын сыйынуучу жайлар орун алган.
Тамактануучу жайлардагы шарттарын жакшыртса, транспорт журуучулор жолдор
салынса туризмди онуктуруу учун географиялык жайгашуусу ынгайлуу. Жаны-Ноокат
айылында 5000 орундуу курош аренасы бар. Бул жерде райондук, областтык жана
эл аралык куроштор жыл сайын откорулуп турат. Ондурушту
онуктуруу боюнча мини ГЭС, тоо зонасында мрамор таш ресурсдары бар. Ошондой
шагал, таш, кум ресурсдары кичи ишканаларын иштетууго жетиштуу коломдо. Сахаба эс алуу жайы
1.9. Бюджеттик ресурсдар жана финансалык потенциалы: Жаны-Ноокат айыл аймагынын
2014-жылдын бюджетин жалпы 16млн. 615мин сом каралган, 2015-жылга бюджети
16млн. 500мин, бул откон 2014-жылга салыштырмалуу 115мин сомго аз коп.
Быйылкы жылдын бюджетинин 15,2 %
республикалык бюджеттен каралган. Цифралардан корунуп тургандай айыл
аймак озун-озун камсыздоого каржылык дарамети жетпейт, мамлекеттик дотациядан
коз каранды.
Ошондой эле инвестициялык климаты жакшыртуу
учун сырттан келген инвестицияга жергиликтуу бюджеттен салым кошуу учун
750мин.сом каралган, жаны ачылуучу ишканаларга салыктарды узартуу, женилдиктерди кароо шарттары каралган. 1.10. Жаны-Ноокат айыл
аймагынын онугуусу Мамлекеттик программанын негизинде
2013-2017-жылдарга аймакты онуктуруунун
стратегиялык планы иштелип
чыккан. Бул стратегиялык планга
жалпы болуп 60 маселе киргизилген. Анын ичинен 2013-жылы 17 маселе,
2014-жылы 24, 2015-жылдын 6 айында 11 маселе чечилди. Чечилген маселелер:
ички жолдорду ремонтоо, ички сугат суу каналдарын ондоо, айылдык стадионду,
айыл окмотунун имаратын ремонттоо откоруу, Темир-Корук айылындагы мектепке
жаны имарат салуу жана башкалар. Бул аткарылган маселелердин 75% жергиликтуу
бюджеттен жана жамааттын салымы менен ишке ашырылган. Калган 25% мамлекеттик
бюджеттен каржыланган. Себеби эл, жамаат бирдиктуу, жалпы коомдук маселелерди
чечууго активдуу катышышат. Бул стратегиялык планга киргизилген
чечилген маселердин чон стратегиялык маанидеги иш-чараларга ички бюджет
жетишпегендиктен республикалык бюджеттен, сырткы инвестициядан коз каранды
болуп аткарылбай жатат. II.
Жаны-Ноокат айыл аймагынын социалдык-экономикалык онугуусуно анализ жургузуу: 2013-2017-жылдарга тузулгон аймакты
онуктуруу стратегиялык планынын ишке ашырылышы жыл сайын жылдын жыйынтыгы
менен каралып, анализденип, озгортуулор, кошумчалар киргизип турат.
2015-жылга карата да АРИСтин АИД-3 долбоорунун талабы менен, ЭПРОнун
консультациясынан кийин адистердин, копчулук элдин катышуусунда талкуу
открулуп, аймактын кучтуу жактары, алсыз жактары, мумкунчуктору жана онугууго
терс таасир берген койгойлору аныкталды. Жаны-Ноокат аймагынын кучтуу жактары: -
Аймактын 26520 тургундарынын ичинен
67% жарандар эмгекке жарамдуу
катмар. - Жарандардын активдуулугу жогору. Коомдук иштерге, “Ашар”
иштерине, демоорчулук иштерине элди уюштуруу учун айыл башчылары, кочо
комитеттери, коомдук уюмдар, жамааттын лидерлери кучтуу система катары
калыптанган. Жамааттын салымын чогултуу АРИСтин долбоору аркылуу жайылтылган. -
Эл аралык уюмдар, долбоорлор менен
иштеген активисттердин саны
осуудо. Жалпы болуп катталган 4 ОЭУ, 17 коомдук уюмдар бар. -
Кучтуу айылдык кенеш. Депутаттардын потенциалы, жоопкерчилиги, отчеттуулугу
осуудо; - Айыл чарба осумдукторун остурууго
жакшы табигий климаттык шарттар, айыл чарбасында эн жогорку
тушумдуулукко жеткен фермерлердин саны осуудо. - Аймактын райондун
борборуна жакын жайгашуусу, жеке ишкердуулукту онуктурууго жана ондурулгон продукцияны
сатып откоруунун коломун кобойтууго керектуу
шарт тузот. - 2013-2014-жылга салыштырмалуу жеке
ишканалардын, кызмат корсотуучу туйундордун саны осуудо. Бул болсо
кошумча жумуш орундары, бюджетке тушуучу
салыктын коломунун кобойушуно
жакшы таасир тийгизип
жатат. Айыл аймагынын
кучсуз жактары: -
Мамлекеттик,
жергиликтуу, тармактык программаларды турмушка ашырууда ресурсдардын жетишсиздиги. -
Аймакта
ички жана сырткы миграциянын денгээли жогору. Башка кетип жаткандар менен кучтуу
кадрлар, тажрыйбалуу адистер кетип жатышат. -
Кадрлардын
билим денгээли оз тармагы боюнча жетишсиз (жаны ыкмалар, технологиялар,
мыйзамдагы укуктук нормалар). -
Мектептерде
балдардын саны коп, класстар жетишпейт; -
Айылдык
аймак мамлекеттик дотациядан коз
каранды. Аймактык онугуу
учун мумкунчулуктору: -
Аймак
райондун борборунан 7км аралыкта жайгашкан.
-
Ош-Баткен-Таджикистан
жол трассасында жайгашкан. -
Райондук
маанидеги эс алуу паркы, кызмат корсотуу туйундору менен бар; -
Союз
мезгилинен бери атактуу, орто азиядагы мелдештер отуп жургон 5000 орундуу
курош аренасы бар; -
Туризмди
онуктуруу учун мусулмандар сыйынуучу
“Сахаба” кумбозу, тарихий жайлар бар; -
Сугат
суу менен камсыздоо учун жетишерлик коломдогу “Кыргыз-Ата” каналы аймактын
территориясынан агып отот; -
Жергиликтуу
бийлик, жарандык коом жана бизнес окулдору менен биргеликте
“Муниципиалдык-жеке менчик шериктештигин” тузуу учун табигий, социалдык
ресурсдар бар. Аймакты
онугуусуно терс таасир беруучу тоскоолдуктар: -
Жергиликтуу
кадрлардын миграциясы, айрыкча тажрыйбалуу медицина кызматкерлери, мектеп
мугалимдери кетип жатышат. -
Элдин
мамлекеттик бийликке ишениминин томондугу. Айыл аймактагы мамлекеттик кызмат
корсотуулорду жакшыртуу, кызмат корсоткон кадрлардын билим денгээлин, тажрыйбасын
жогорулатуу керек. -
Саясий
стабилсиздик. Элге тушундуруу иштерин, туура маалымат жеткируу иштерин
кучотуу керек. -
Салттуу
эмес диний агымдардын мучолорунун пайда болуп жатышы. Эл арасында, диний
лидерлер арасында туруктуу мамиле тузуу, тушундуруу иштерин жургузуу зарыл. III. Аймакта аныкталган койгойлор: -
2014-жылдын
аягындагы быйылкы жылга карата аймактагы абалды анализдеп коргондо, онугууго терс таасир
берген томондогу негизги проблемалар аныкталды: -
Жаны-Ноокат
айылындагы Жандама участасындагы Найманбаев атындагы толук эмес мектебинде
класс кабинеттер жетишпейт. Участкадагы калкты санына салыштырганда
окуучулардын саны биринчиден толук орто мектеп денгээлине жетти, экинчиден
бугунку 9 жылдык статусунда дагы класстар жетшпейт. -
Мектепке чейинки мекелемелер 16% балдарды гана камтый
алат. -
Жаны-Ноокат
айылынын Кунгой участкасындагы 6 кочого, Дон-Кыштак, Жандама, Кызыл-Тейит,
Темир-Корук айылдарында электр линияларын жетишпейт. Эл кобойгондугуно
байланыштуу эл оздору стандартка жооп бербеген зымдар менен тартып алышкан,
кээ бир участкаларда жер участогу берилген, бирок электр энергиясы барган
эмес. -
Жаны-Ноокат
– Темир-Корук айылдарын бириктирген 2,5км жолду асфальттоо керек. -
Кунгой
участкасына ФАП куруу; -
Ички жолдордун 50 % ондоого муктаж. -
Борбордук
кочолордо жарыктандыруу жок. Айылдагы балдар бакчасында: IV.
Жаны-Ноокат айыл аймагынын стратегиялык максаттары: Ø 2017-жылга
Жаны-Ноокат айыл аймагы жергиликтуу бийлик, коомчулук жана бизнес чойросунун
ортосунда шериктештик орнотулуп, орто билим алуу учун жеткиликтуу шарт тузуу
жана калктын жашоо денгээлин орточо денгээлине жеткируу. Ø 5 жылдан кийин
озун-озу каржылаган, чарбалык-экономикалык ишмердуулугунун онуктуруу
программалары жолго коюлган, аймактагы
социалдык инфраструктуранын негизги койгойлору чечилген аймак болууга жетишуу. Ø 20 жылдан
кийин Жаны-Ноокат айыл аймагы калктын негизги болугун жумуш менен камсыз
кылган бизнес жана ондуруш тармактары онуккон, социалдык жана экономикалык
ишмердуулуктору элдин талабына жооп берген шаар тибиндеги туризм аймагына
жеткируу.
Бул коюлган максаттарга жетуу учун аймактын географиялык,
экономикалык, социалдык озгочолукторун эске алган, башка мамлекеттик
программалар менен шайкеш келген жергиликтуу максаттуу программаларды иштеп
чыгуу. Бул стратегиялык максаттар ар бир багыт учун тузулгон
программаларды камтыган, жергиликтуу тургундардын ой-пикирлерин,
керектоолорун эске алган долбоорлордон турат.
Бул программаларды иштеп чыгуу учун “Жергиликтуу оз алдынча башкаруу
органдары жонундо” мыйзамынын жана АРИС тин АИД-3 долбоорунун талаптарынын
негизинде томонку иш чаралар откорулду: -
Ар
бир айылдарда маалымат жыйындары откорулуп, жумушчу топтун мучолору тандалып
алынды; -
Айылдардын
чогулуштарынын чечиминин негизинде АО буйругу менен 15мучодон турган жумушчу
топ тузулду; -
Ар
бир айылдарда 5 турдуу фокус-топтор откорулуп, жер-жерлердин койгойлору эл
менен биргеликте аныкталып, АО денгээлинде койгойлор приоритетештирилди; -
АА
стратегиялык онугуу планын иштеп чыгуу учун коомчулуктун, айыл
окмотунун кызматкерлери, АА депутаттары учун окуулардан отушуп, жыйынтыгында
ушул документ даярдалып чыгылды; Аймакты онуктуруу приоритеттуу багыттары, милдеттери жана стратегияны
ишке ашыруудан кутулуучу жыйынтык: Бул
стратегияны ишке ашыруу жергиликтуу оз алдынча башкаруу органдарына
мыйзам тарабынан бекитилген милдеттеринин, укуктарынын негизинде бир нече иш-чаралардан турган долбоорлор
аркылуу жургузулот. Приоритеттерди
коюу критерийлери: •
Айыл
аймактын жалпы тургундары учун маанилуулугу; •
Жергиликтуу
жамааттын, окулчулуктуу жана аткаруу
органдарынын копчулугунун колдоосу; •
Калктын
копчулук болугу учун пайдалануу
мумкунчулугу; •
Узак
моонотко кызмат кылуусу; •
Тез
арада чечууну талап кылган; •
Чыр-чатактарды
алдын алган; •
Аткаруу
учун реалдуу шарттар; №1 приоритет: Аймактагы мектеп
окуучуларынын билим алуусу учун жеткиликтуу шарт тузуу Айыл аймакта 8 жалпы билим беруучу
мектептер бар, анын ичинен 7 орто билим беруучу, 1 негизги билим беруучу, 1
лицей мектеп бар. Алардын ичинен 4 кыргыз тилинде, 4 озбек тилинде окутуу
жургузулот. 2015-окуу жылына окуучулардын саны 5549 ке жетти. Айыл аймакта
райондогу жалгыз мектеп-санаторий жайгашкан. Жогорудагы маалыматтар
корсоткондой Жаны-Ноокат айылында аймактын 88% калкы жашайт. Ошондуктан
Жаны-Ноокат айылынын Жандама участкасындагы мектепте орун жетишпейт. Ал эми мектепке чейинки билим беруу
мекемелеринин тарбиялануучулардын саны 400дон ашун. Мумкун болушунча
ата-энелердин, демоорчулордун жардамы менен балдар бакчаларын иштетуу,
мектептердин алдында мектепке чейинки билим беруу мекемелерин уюштуруу боюнча
иштер аткарылып жатат. Бирок бугунку кундо балдар бакчасына тартуу 18% гана
жетет. Аймактагы билим беруу тармагындагы
эн чон койгойлордун биринчиси Жандама участкасындагы Найманбаев атындагы
толук эмес мектебинин имараты 1958-жылы курулуп, ички шарттары талап жооп
бербейт. Жылытуу системасы жок, ар бир класска озунчо печкага комур менен от
жагылат, полу такыр эскирген, имаратын чатырын ремонттоо талап кыланат,
мектептин озуно караштуу туалет жок. Бугунку кундо ушундай шарттагы мектепте
365 бала окуп, 31 мугалим эмгектенет. Участкадагы мектеп жашындагы балдардын
саны 700 дон ашат, ошондой эле мектепти 11 жылдык айлантууга дагы балдардын
саны жетет, мугалимдер жетиштуу, бирок шарт жок. Участкадагы туруктуу жашаган
элден сырткары 1600 кожолукка уй куруу учун жаны участкалар берилген. Алардын
балдары учун дагы жакынкы келечекте мектеп жетишсиз болуп калат. Бул участкада мектепти кенейтуу
койгойу 10 жылдан бери эле которулуп келе жатат. Бугунку кундо имарат учун
жер болунуп берилген, долбоордук институттан ПСД даярдалып буткон, долбоордун
негизинде жергиликтуу демоорчулордун жана элдин кучу менен фундаментти
курулуп буткорулду. Элдин керектоолорунун эсеби боюнча 210 орундуу имарат
куруу зарыл. Даярдалган ПСД боюнча долбоордун баасы 16млн.600мин курулушуна,
2млн.580мин ички эмеректеринин чыгымдары эсептелинди. Бул
приоритетти ишке ашыруу учун томонку иш-чаралар пландаштырылды:
Бул компоненттин жыйынтыгы: -
Жандама
участкасындагы 700 бала билим алууга шарт тузулот; -
Мектептердеги
окуучулар, мугалимдер учун ички шарттар жакшырат; -
Мектептердеги
билим беруу сапаты жакшырат, келечектеги кучтуу кадрлардын осушуно
туртку болот; -
Балдардын
коопсуздугу камсыз болот. Башка участкадагы мектептерге баруу учурундагы
жолдогу коркунучтар алдын алынат; -
Мындан
сырткары бул приоритет боюнча мектептердин инфраструктурасын жакшыртуу,
материалдык-базасын чындоо боюнча иш-чаралар мамлекеттик бюджетке киргизилип,
башка донордун уюмдарга сунуштар берилди. -
Мектепке
чейинки билим беруу, тарбия алууга, мектепке даярдоого шарт тузулот. -
Мамлекет
тарабынан кепилдеген жарандардын орто билим алуу укугу ишке ашырылат; Найманбаев мектебинин фундаменти
буткорулду. №2
приоритет: «Аймактагы
социалдык инфраструктураны жакшыртуу» Бул багыттын приоритеттуу болуп
чыгышынын себеби жергиликтуу оз алдынча башкаруу органдарынын ишмердуулугунун
негизги максаты жергиликтуу тургундардын жашоосу учун керектуу шарттарды
тузуп беруу. Ошол функциясын ишке ашыруу учун калктын социалдык маселелерди изилдоо,
копчулуктун ой-пикирин эске алуу менен жергиликтуу социалдык инфраструктураны
жакшыртуу багыты тандалып алынды. Бул тармактагы негизги маселелер 5
участкага жаныдан Социалдык инфрастуктураны жакшыртуу
учун биз жергиликтуу жамаат, жергиликтуу кенештин депутаттарынын сунушу менен
жана абалды анализдеп чыккандан кийин томонку иш-чараларды аткаруучу
программаны кабыл алдык:
Жыйынтыгында: -
Аймактын экономикасынын жогорулашына туртку берилет; - Тургундардын ден соолугун чындоо,
козомолдоо, медициналык жардам алуу учун шарт тузулот; -
Жаны конуштарга уйлор салынып, элдин турак-жай менен камсыз болушу
жогорулайт; -
Жаны ишканаларды ачуу учун шарт тузулот; -
Элдин мамлекеттик кызматтарды алууга мумкунчулук тузулот; -
Жергиликтуу бийлик бекемдейт, эл менен бийликтин ортосунда байланыш жакшырат; -
Социалдык чыналуу азаят. Элдин коомдук иштерге катышуусу жогорулайт; -
Аймактын сырткы эстетикалык корунушу жакшы жакка озгорот; №3
Приориетет: Аймактагы туризм тармагын онуктуруу Бул приоритеттуу тармак аймактын
географиялык жайгашуусу, тарыхий жайлардын болушу жана чон спорттук
мелдештерди откоруу учун шарттардын болушу,
коп жылдык бактарда эс алуу учун жайлардын болушу айыл аймактын туризм
тармагын онуктуруу менен тургундарды жумуш менен камсыздоо, социалдык
объектилерди ондоого жеке ишкерлерди тартуу жана жергиликтуу бюджетке кошумча
каражат тушуруу мумкунчулуктор эске алынып тандалып алынды. Бул тармакты онуктуруу шарттар: - Аймактагы спорттук стадион: аянты - - Озбекистан, Таджикистанга белгилуу сыйынуучу диний,
тарыхий жайлар жайгашкан. - Ош-Баткен-Таджикистан, Ош-Кадамжай-Фергана трассасында
жайгашкан. Бул
приоритетти ишке ашыруу учун томонку иш-чаралар пландаштырылды:
Бул багыттын жыйынтыгында: - Тургундардын жеке кирешелери кобойот, турмуш-шарты
жакшырат; - Бизнес чойросу, жергиликтуу демоорчулор жана айылдык
аймак менен бергеликте социалдук маселелерди чечууго шериктештик болууга шарт тузулот; - Бюджетин негизин тузгон экономикалык катмар менен
жергиликтуу бийликтин байланышы жакшырат; - Жумушсуздуктун денгээли азайат, социалдык чыналуу азайат - Жергиликтуу экономика онугот; -
Жергиликтуу бюджеттин колому кобойот, жергиликтуу маселелерди чечкенге
каражат кобойот; VI.
РЕСУРДАР Жогорудагы пландарда корсотулгондой
Стратегияны ишке ашыруу учун керектуу ресурсдар иш-чаралардын
катышуучуларынын башкаруусундагы каражаттарды бириктируу, бирдиктуу башкаруу
планы аркылуу ишке ашырылат. Стратегияны каржылоо жергиликтуу
бюджеттен, улуттук жана регионалдык программаларды аткарууга болунгон
республикалык бюджеттен, сырттан тартылуучу инвестициялардан жана жергиликтуу
жамааттын салымынын эсебинен жургузулот.
Стратегиянын иш-чараларын пландоо
жана каражат болуу ар бир приоритеттин долбоорлоруна оз-озунчо принциби менен
жергиликтуу бюджеттен жана инвестициядан болунот. Стратегияны
ишке ашыруу учун колдо бар ресурсдар: -
Эмгек
ресурсдары: курулуш иштери учун жергиликтуу жумушчулардын бригадалары бар,
кол жумуштары учун жааматтар “Ашар” жолу менен ишти уюштурганга уюшумдуу.
Мектептин имараты ишке берилгенден кийин мектепте иштоочу мугалимдердин саны
жетиштуу; -
Жер ресурсдары: эски мектептин ордуна АКнын
чечими чыккан, жергиликтуу бийликтин колдоосу менен ПСД даярдалды,
жергиликтуу элдин кучу менен имараттын фундаменти курулуп бутту.. -
Башкаруучу
институт: “Жандама” мектебинин администрациясы -
Акча
каражаты: жергиликтуу кожолуктар __ сом, жергиликтуу бюджеттен ___ сом
болууго чечим чыгарылган. Ал эми керектуу ресурсдарды
аныктоо, эсептеп чыгуу 2016-жылдын бюджети даярдалып жатканда эске алынат.
Ошондой эле аткаруучулардын ортосундагы келишимдик макулдашуунун негизинде
аныкталат. Бул Стратегиянын “Аймактагы мектеп
окуучуларынын билим алуусу учун жеткиликтуу шарт тузуу” №1 приоритетинин “Найманбаев атындагы толук эмес орто мектебинин
имаратын куруу” долбоорун каржылап беруу АРИСтин “Айылдарды инвестициялоо
долбоор- VII. Тобокелчиликтер жана аларды
азайтуунун жолдору: а)
Коюлган максаттарга финансалык
мумкунчулуктордун жетишсиздиги.
Жарандар алдында
оотчеттуулукту кучотуу,
жарандарды тушундуруу жолу аркылуу активдештируу, ички
ресурсдарды тартуу. б) Стратегиялык планды ишке ашыруучу топтун мучолорунун оз
функционалдык милдеттерин аткарбай коюсу. Алдын ала милдеттерди жана тапшырмаларды так болуштуруу,
кошумча кадрларды даярдоо, суйлошуу, тушундуруу аркылуужоопкерчиликтерди
кучотуу, маанилуулугун жогорулатуу; в)
Аткаруучулар арасындагы пикир келишпестиктер. Жеке
кызыкчылыктардын таасирин жокко
чыгаруу, ички жана сырткы
коммуникацияны так жолго коюу,
биргеликте иш алып барууга шарт тузуу. VIII. Стратегияны ишке
ашырууга мониторинг жана баалоо
жургузуу. Жалпы чогуштун
сунушу менен, айыл окмотунун буйругу менен «Мониторинг жана баалоо» тобун
тузуу, аларды окутуу, кенеш беруу, топтун планын тузуу, ар бир жургузулгон
мониторингге протокол тузуу жана аткаруучу топко сунуш берип туруу. Эн
негизгиси коюлган максаттар менен аткарылган иштердин аткаруу пайызын козомолдоп
туруу. Жаны-Ноокат айыл аймагынын 2013-2017-жылдарга тузулгон Стратегиясына
толуктоолорду, озгортуулорду иштеп
чыккан демилгелуу топтун мучолору
Жаны-Ноокат айыл аймагынын башчысы: Юлчиев
Н. |
Тиркеме №1 Ош облусунун Ноокат районунун
Жаны-Ноокат айылдык аймагынын 2015-2017-жылдарда аймакты онуктуруу планы
Жаны-Ноокат айылдык аймагынын башчысынын орун басары:
Хожимаматов А. Жаңы-Ноокат
айылдык Кеңешинин
(бешинчи чакырылышы) 24- кезектен тышкаркы сессиясынын заседанияси Т О К Т О М Жаңы-Ноокат айылы № ___ «17» октябрь
2015-жыл Жаңы-Ноокат айыл аймагынын Күнгөй бөлүмүнө
мектеп жана балдар бакчасын куруу үчүн жер участок ажыратып берүү
жөнүндө. Жаңы-Ноокат айыл аймагынын Күнгөй бөлүмүнөн
турак-жай куруу үчүн
берилген жер участтокко жаңы
турак жайлар куруу жыл сайын артып
барууда, азыркы күндө турак жайлардын саны 152 ке, калктын саны 670 кишиге жетти. Мектеп
жашындагы 150 окуучу 3- т о к т о м к ы
л а т 1 Жаңы-Ноокат айыл аймагынын Күнгөй бөлүмүнө
мектеп куруу үчүн айыл өкмөтүнүн
эсебиндеги кайра бөлүштүрүү фонд жеринен 2 Токтомдун аткарылышын көзөмөлгө
алуу жагы айылдык кеңештин жер маселелери боюнча туруктуу комиссиясына
тапшырылсын. Жаңы-Ноокат
айылдык кеңешинин төрагасы А
Имамов Жаңы-Ноокат
айылдык Кеңешинин
(бешинчи чакырылышы) 24- кезектен тышкаркы сессиясынын заседанияси Т О К Т О М Жаңы-Ноокат айылы № ___ «17» октябрь
2015-жыл Жаңы-Ноокат айыл өкмөтүнүн
Аксакалдар сотунун жаңы
курамын бекитүү жөнүндө Жаңы-Ноокат айыл аймагында
Аксакалдар сотунун иш-арекеттерин
мындан ары өркүндөтүү, эл арасында биримдикти
жакшыртуу,жаңы үй бүлөлөрдү сактап
калууну камсыз кылуу, айыл тургундары
арасында өз-ара келишпөөчүлүктөрдү
алдын алуу максатында Жаңы-Ноокат
айылдык кеңешинин кезектен тышкаркы
сессиясынын заседаниясы т о к т о м к ы
л а т 1 Жаңы-Ноокат айыл өкмөтүнүн
Аксакалдар сотунун жаңы курамы төмөнкүдөй
бекитилсин. 1
Н Сотимбоев 2
Д Ахмедова 3
С Бахромов 4
М Муминов 5
М Сатыбалдиев 6
Х Шерматов 7
М Алыбаева 8
А
Каримбердиев 9
Ф
Дадахужаев Жаңы-Ноокат
айылдык кеңешинин төрагасы А
Имамов Жаңы-Ноокат
айылдык Кеңешинин
(бешинчи чакырылышы) 24-
кезектен тышкаркы
сессиясынын
заседанияси Т О К Т О М Жаңы-Ноокат айылы № ___ «17» октябрь
2015-жыл Жаңы-Ноокат айыл аймагындагы айылдарга калктуу
конуш статусун берүү жөнүндө. Жаңы-Ноокат айыл аймагындагы Күнгөй,Тескей,Жаш, Катта-Тал,Дөн-Кыштак,Жандама айылдарында өткөрүлгөн
жалпы чогулуштарды токтомдорун жана Ноокат райондук статистика комитетинин
2015-жылдын 6-апрелиндеги катын негизинде Жаңы-Ноокат айылдык
кенешинин кезектен тышкаркы сессиясынын заседаниясы т о к т о м к ы
л а т 1 Жаңы-Ноокат айыл аймагындагы Күнгөй,Тескей,Жаш, Катта-Тал,Дөн-Кыштак,Жандама айылдарына
жаңы калктуу конуш статусу берилсин. 2 Ушул токтомдун негизинде жогоруда
аталган Күнгөй,Тескей,Жаш, Катта-Тал,Дөн-Кыштак,Жандама
калктуу конуштарына САОТА берилиши Ноокат райондук статистика комитетинен
суралсын. 3 Токтомдун аткарылышын камсыз
кылуу,керектелүүчү юридикалык иш кагаздарын даярдап берүү
жагы Жаңы-Ноокат айыл өмөтүнө тапшырылсын. Жаңы-Ноокат айылдык кеңешинин төрагасы А.Имамов Жаңы-Ноокат
айылдык Кеңешинин
(бешинчи чакырылышы) 24- кезектен тышкаркы сессиясынын заседанияси Т О К Т О М Жаңы-Ноокат
айылы № ___ «___» ___________ 2015-жыл Жаңы-Ноокат айыл аймагынын
2013-2017-жылдарга туруктуу өнүгүсүнүн
стратегиялык планына өзгөртүүлөр жана толуктоолор киргизүү жөнүндө Жаңы-Ноокат айыл өкмөтү 2013-жылда
Жаңы-Ноокат айыл аймагынын 2013-2017-жылдарга туруктуу өнүгүсүнүн
стратегиялык планын иштеп чыгып ушул күнгө чейин кабыл алынган
стратегиялык план боюнча иш арекеттерин жүргүзүп келген. Азыркы күнгө келип
элдин жана айыл өкмөтүнүн
социалдык экономикалык жактан өнүгүүсү үчүн тиешелуу шарттар жакшыланып бара
жаткандыгына байланыштуу Жаңы-Ноокат
айыл аймагынын 2013-2017-жылдарга туруктуу өнүгүсүнүн
стратегиялык планына өзгөртүүлөр жана толуктоолор киргизүү үчүн
иш арекеттер жүргүзгөн. .
Стратегиялык
пландарды аткарылышы боюнча
айыл өкмөтүнүн алдына коюлган максаттарга жетуу үчүн
аймактын географиялык, экономикалык социалдык өзгөчөлүктарын
эске алган, башка мамлекеттик программалар менен шайкеш келген жергилитүү
максатуу программалар угулуп жана
карап чыгып Жаңы-Ноокат айылдык кеңешинин кезектен тышкаркы
сессиясынын заседаниясы т о к т о м к ы л а т 1 Жаңы-Ноокат айыл
аймагынын 2013-2017-жылдарга туруктуу өнүгүсүнүн
стратегиялык планына өзгөртүүлөр жана
толуктоолор киргизүү менен бекитилсын. 2 Жаңы-Ноокат айыл аймагынын
2013-2017-жылдарга карата өзгөртүүлөр жана
толуктолор киргизилген стратегиялык планды аткарылышын камсыз кылуу жагы Жаңы-Ноокат
айыл өмөтүнө тапшырылсын. 3 Ушул токтомдун аткарылышын көзөмөлдөө
жагы Жаңы-Ноокат айылдык кеңешинин экономика жана бюджет маселелери боюнча
туруктуу комиссиясына тапшырылсын. Жаңы-Ноокат
айылдык кеңешинин төрагасы А
Имамов |