КЫЗМАТ КЪРСЪТ\\ЛЪРД\ УЮШТУРУУ СТРАТЕГИЯСЫ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЖАНЫ-НООКАТ АЙЫЛДЫК АЙМАГЫ

НООКАТ РАЙОНУ

ОШ ОБЛУСУ

КЫРГЫЗ РЕСПУБЛИКАСЫ

 

 

 

1.      Кириш\\

Стратегия муниципалитеттин Туруктуу ън\г\\с\н\н Стратегиясынын (ТЪС) ишке ашыруу механизмдеринин бири болуп эсептелет. Ал жергиликт\\ деёгээлде кызмат кърсът\\лърд\ уюштуруу маселелерине тиешел\\ болот. Жергиликт\\ жамааттын артыкчылыктуу маселелери калктан т\шкън структурага салынган суроо-талаптар жана каалоо-тилектери т\р\ндъ ТЪС да чагылдырылат. Алар белгил\\ бир ресурстар менен бекемделип, алдыга коюлган маселелерди чеч\\ боюнча иш-аракеттерге кърсътмълър берилет. Эрежеге ылайык, жергиликт\\ ъз алдынча башкаруу органдары уюштуруу \ч\н жоопкерчилик алган кызмат кърсът\\ Ън\кт\р\\ программасын ишке ашыруунун соёку жыйынтыгы болуп эсептелет.

Ушул Стратегия кызмат кърсът\\лър чъйръс\н уюштуруу \ч\н ЖЪБ органдарынын башкаруучулук чечимдерди кабыл алуусуна негизделет жана инфраструктуралык, ънд\р\шт\к-чарбалык м\нъздъг\ иш-аракеттерди караштырбайт. Стратегия тъмънк\дъй жыйынтыктарга жет\\гъ жардам берет:

1.      Жарандар алардын суроо-талаптарына жана к\т\\лър\нъ негизделген сапаттуу, туруктуу кызмат кърсът\\гъ жетет.

2.      ЖЪБ органдары кызмат кърсът\\лърд\ эё эффективд\\ ыкма менен жеткир\\ процессин уюштура алышат – азыраак чыгым менен максималдуу жыйынтыкка жетет.

3.      Кызмат кърсът\\лърд\ жеткирип бер\\ч\лър ЖЪБ органдары менен ъз ара пайдалуу келишимдерди т\з\п, кызмат кърсът\\н\ аткаруу \ч\н т\ш\н\кт\\ эрежелерди алышат, туруктуулук \ч\н негиз пайда болот.

 

Кызмат кърсът\\лърд\ уюштуруу этаптарын ырааттуу аткаруу Кенеш айылдык аймагында кызмат кърсът\\лър чъйръс\н ън\кт\р\\гъ къмъктъшът.

2.      Стратегиянын максаттары жана милдеттери.

Кызмат кърсът\\н\ уюштуруу стратегиясынын максаты – Жаны-Ноокат  айыл аймагында жогорку сапаттагы жана азыраак чыгымдар менен кызмат кърсът\\н\н натыйжалуу системасын камсыздоо.

Коюлган максатка жет\\ \ч\н тъмъндъг\ милдеттер аткарылды:

1)   Кызмат кърсът\\н\ уюштуруу стратегиясын иштеп чыгуу жана ишке ашыруу боюнча туруктуу иштеген жумушчу топ т\з\лд\.

2)   Кызмат кърсът\\н\н приоритетт\\ т\рлър\ Жаны-Ноокат айылдык аймагынын 2013-2017 жылдарга Туруктуу ън\г\\с\н\н стратегиясына ылайык аныкталды, аларды уюштуруусу жана жакшыртуусу ушул Стратегия аныктады.

3)   Учурдагы абалга талдоо ж\рг\з\\лд\.

4)   Кызмат кърсът\\лърд\ уюштуруунун натыйжалуу методдорунун жолдору аныкталды.

5)   Стратегияны ишке ашырууга мониторинг жана баалоо ж\рг\з\\ системасы иштелип чыкты.

 

3.      Жумушчу комиссиянын курамы.

Кызмат кърсът\\лърд\ уюштуруу боюнча жумушчу топ Жаны-Ноокат АЪ башчысынын 2017-жылдын 23-ноябрында  № 165 - буйругунун негизинде т\з\лд\.

Жумушчу комисссиянын курамы:

Ф А А

 

Жасаган иши/Ээлеген кызмат оорду

Байланыштар

1

Хайдаралиев Махамадали

АЪ башчысынын орун басары, Жумушчу комиссиянын жетекчиси

 

0555-11-42-71

2

Ниязалиева Толгонай

АЪ жооптуу катчысы, Жумушчу комиссиянын жетекчисинин орун басары

 

0777-69-16-76

0558-63-63-61

3

Худайназаров Абдирахман

Социалдык сектор башчысы

0555-05-00-72

4

Моминов Муйдинжон

ИСКАКБ жетекчиси

0555-80-88-61

5

Сабиров Маматюсуп 

айыл башчы

0550-74-33-65

6

Яйлапов Абдувахаб

айыл башчы

0551-31-55-85

7

Корганова Самида

бала бакча жетекчиси

0554-28-37-00

8

Матисманов Акжол

айыл башчы

0773-17-84-83

9

Эргашев Эргашали

АЪ жер адиси

0550-54-58-01

10

Бакыев Султанали

СПА жетекчиси

0558-00-04-05

11

Акйолов Нурмухаммад

АЪ IT адиси

0772-83-61-22

0558-66-08-07

 

4.      Стратегияга кошуу \ч\н артыкчылыктуу кызмат кърсът\\лърд\ тандап алуунун методологиясы

Башында эле Стратегияга кошуу \ч\н артыкчылыктуу кызмат кърсът\\лърд\ тандап алуунун Критерийлери аныкталган:

1.      Кызмат кърсът\\ ЖЪБ органдарынын компетенциясында болууга тийиш

2.      СЭЪП – артыкчылыктуу кызмат кърсът\\н\ тандап алуунун негизи

Андан кийин фокус топтун катышуучуларын Жаны-Ноокат айылдык аймагынын 2013-2017 жылдарга Стратегиялык ън\г\\ планына (СЪП) кирген иш-чаралар менен тааныштырышты. Ошондой эле USAIDдин «Ийгиликт\\ аймак» Долбоорунун ишинин алкагында ъткър\лгън 2017-жылдын 24-ноябрында ЖЪБОнун кызмат кърсът\\лърд\н артыкчылыктуусун тандап алуу боюнча жолугушуусунун жыйынтыктары тартууланды.

Фокус топтун катышуучуларына кызмат кърсът\\лърд\н артыкчылыктуусун тандап алуунун жыйынтыктары Долбоордун консультанттары сунуштаган критерийлерге канчалык шайкеш келгенин баалоо сунушталды. Андан кийин фокус топтун катышуучулары Стратегияга кошуу \ч\н потенциалдуу кызмат кърсът\\лърд\ тандашты. Тандалган кызмат кърсът\\лър буга чейин 2013-2017 жылдарга бекитилген СЪПнын иш-чаралар тизмегине киришкен.

5.      Артыкчылыктуу кызмат кърсът\\лърд\н тизмеги

Стратегияга кошуу \ч\н тандалып алынган кызмат кърсът\\лърд\н соёку тизмеги тъмънк\дъй болду (алган добуштардын саны кърсът\л\п, артыкчылыктуулугуна жараша бъл\шт\р\лд\):

Кызмат кърсът\\н\н аталышы

Стратегияга киргиз\\ \ч\н негиздеме (Къйгъйд\н баяндалышы)

1

Таштанды чыгаруу кызматын жакшыртуу

Негизги къйгъй:

·        Айлана-чъйръгъ (жолдорго, арыктарга, каналдарга) таштандылар толуп кет\\дъ.

·        Таштанды чыгаруу боюнча кызматы азыркы учурда толук иштебейт.

Себептери:

·        Айыл аймак боюнча таштанды чыгарып, ташый турган ишкана бар, бирок толук кандуу иштебей турат.

·        Таштанды чогултуучу контейнерлер жетишсиз.

·        Таштанды жеткире турган полигон жок (Бирок “Жаны-Ноокат Тазалык” муниципалдык ишканасы бар)

Кесепеттери:

·        Экологиялык чъйръ бузулууда.

·        Жугуштуу оорулардын таралуусуна шарттар т\з\л\\дъ.

·        Аймактагы санитардык-эпидемиологиялык абал начарлоодо.

2

Ич\\ч\ суу менен камсыз кылуу кызматын жакшыртуу

Негизги къйгъй:

·        Айыл аймагындагы жарандарга ич\\ч\ суунун жетишсиздиги

·        ИСКАКБнын ишмерд\\л\г\н\н толук эместиги

Себептери:

·        Таза суу бер\\н\ инфраструктурасы (жер астындагы трубалар жарактан чыккан, суу т\т\ктър\ эскирген);

·        Скважиналардын эскилиги жеткен, ремонтко муктаж;

·        Жаны-Ноокаттагы 2 ИСКАКБда: “Жаны-Ноокатта” жана “Дъё-Кыштакта” акчалай каражат жок;

·        Таза суу тълъмдър\ начар чогулат;

·        Суу т\т\ктър системасынын толук кандуу жергиликт\\ жамаатка жетишсиздиги;

Кесепеттери:

·        Айылдын тургундарынын ден-соолугуна зыян жана коркунуч туулуп жатат.

·        Айыл тургундарынын жашоо тиричилигинин оорлошу;

·        Санитардык-эпидемиологиялык абалынын деёгээли тъмън. Жугуштуу оорулардын пайда болуу коркунучу;

3

Мектепке чейинки билим бер\\ кызматын уюштуруу

Негизги къйгъй:

·        К\ёгъй участкасында (Катта-Тал айылы), айылында бала-бакча жок.

·        К\ёгъй участкасындагы (Катта-Тал айылы) калктын саны 1500 адам, 220 кожолук бар. Мектепке чейинки курактагы балдардын саны болжол менен 512 бала бар жана алардын бала бакчага барууга шарт жок.

·        Мектеп курагына чейинки балдардын билим алуусуна шарттын жоктугунан, балдарга билим берилбей калууда.

·        Балдарын таштап, миграцияга кеткен ата-энелердин саны ъс\\дъ.

·        Балдардын ън\г\\с\нъ шарттын жоктугу

Себептери:

·        Жергиликт\\ бюджеттин тартыштыгы;

·        Бала-бакча уюштурууга донордук каржылоолордун жоктугу;

·        Мектепке чейинки билим-бер\\н\н маанил\\л\г\ боюнча жашоочуларда маалыматтын аздыгы

Кесепеттери

·           Балдардын мектепке чейинки билим менен камсыз болбой калышы.

·           Балдардын ън\г\п ъс\\с\нъ терс таасирин тийгизет

 

 

 


№1 Кызмат кърсът\\н\н аталышы: Таштанды чыгаруу кызматын жакшыртуу

1.1       Кызмат кърсът\\лърд\н стандарттары (Таштанды чыгаруу кызматын жакшыртуу)

1.2       Кызмат кърсът\\лърд\ жакшыртуу боюнча иш-аракеттер планы (Таштанды чыгаруу кызматын жакшыртуу)

 

1.1 Кызмат кърсът\\лърд\н стандарттары (Таштанды чыгаруу кызматын жакшыртуу)

           

Стандартты иштеп чыгуу \ч\н критерий

Кызмат кърсът\\н\н стандарты

1.       

Жеткиликт\\л\к

-   Ар бир кожолуктан таштандыларды чыгарууга шарт т\з\лът.

-   Кызмат кърсът\\ жън\ндъ маалыматтын элге жеткиликт\\л\г\.

2.       

Ыёгайлуулук

-   Таштанды ар бир \йд\н алдынан алынып чыгылат.

-   КТКны жумушчулар машинага ж\ктъшът.

-   Жашоочулар кайсы к\н\ таштанды алып чыгуучу унаа келээрин билишет.

3.       

Кызмат кърсът\\н\н сапаты

-   КТК жыйноо жери таза бойдон калат.

-   КТК жыйноо \ч\н иштеген атайын техника жана квалификациялуу жумушчулар тартылат.

-   Белгиленген графиктен ъзгър\\с\з, ъз убагында таштанды чыгарылып турат.

4.       

Ишке ашырылган убактысы

-   Кызмат кърсът\\ т\з\лгън графикке ылайык ишке ашырылат.

-   Таштанды чыгаруу кызматы аптасына бир жолу къргъз\лът.

1.2 Кызмат кърсът\\лърд\ жакшыртуу боюнча иш-аракеттер планы (Таштанды чыгаруу кызматын жакшыртуу)

           

Кызмат кърсът\\лърд\ жакшыртуу боюнча иш-аракеттер

К\т\лгън жыйынтык/ продукт

Ресурстар

Ъткър\\ мъънът\

Жооптуу

Максаты:

Жаны-Ноокат айылдык аймагында КТК чыгаруу боюнча кызмат кърсът\\н\ жакшыртуу

К\т\лгън жыйынтык (индикатор)

-   Жаны-Ноокат айылдык аймагында КТК чыгаруу боюнча кызмат кърсът\\ толук кандуу ишке кирди, жънгъ салынды.

№1 тапшырма:

Таштанды таштоочу полигонду даярдоо

К\т\лгън жыйынтык (индикатор):

Таштанды таштоочу полигон даярдалды

1.1

Жаны-Ноокат айыл аймагында таштанды таштоочу жайды трансформациялоо

КР Ъкмът\н\н трансформациялоо боюнча токтому

Айыл ъкмът\

Жергиликт\\ кенештин депутаттары

Трансформация боюнча мъънът белгисиз, бирок документтер жънът\лгън

Айыл ъкмът\

№2 тапшырма:

Кызмат кърсът\\н\н баасын эсептъъ

К\т\лгън жыйынтык (индикатор):

-   Кызмат кърсът\\н\н баасы эсептелинди

2.1.

КТК чыгаруу боюнча кызмат кърсът\\н\н тарифин рентабелд\\л\г\н эсепке алуу менен иштеп чыгуу

-   КТК чыгаруу \ч\н тарифтин кълъм\н\н долбоору иштелип чыкты

-   Жумушчу комиссия

-   Айыл ъкмът\н\н аппараты

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору.

Июнь, 2018-ж

-   Жумушчу комиссиянын търагасы

-   ФЭБ жетекчиси

-   Айыл ъкмътт\н соцкызматкери

№3 тапшырма:

Кызмат кърсът\\н\н баасын макулдашуу жана ресурс менен   толтуруу

К\т\лгън жыйынтык (индикатор):

-   Баасы (тарифтер) жергиликт\\ жамаат менен макулдашылды;

-   Кызмат кърсът\\лър \ч\н каржылоо булактары аныкталды.

3.1.

Коомдук угууларда же айылдык чогулуштарда тарифти жергиликт\\ жамаат менен талкуулоо, макулдашуу жана кызмат кърсът\\н\н басын ресурс менен толуктоо

-   КТК жыйноо \ч\н тарифтин кълъм\н жактыруу тууралуу коомдук угуулардын протоколу

-   Жумушчу комиссия

-   Айыл ъкмът\н\н аппараты

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору.

Июнь, 2018-ж

-   Жумушчу комиссиянын търагасы

-   ФЭБ жетекчиси

-   Айыл ъкмътт\н соцкызматкери

-   Айылдардын башчылары

-   АК депутаттары

3.2.

Жергиликт\\ кеёештин КТК чыгаруу \ч\н тарифти бекит\\с\

-   КТК чыгаруу \ч\н тарифти бекит\\ тууралуу жергиликт\\ кеёештин токтому

-   Жумушчу комиссия

-   Айыл ъкмът\н\н аппараты

-   Жергиликт\\ кеёештин профилдик комитети

-   Жергиликт\\ кеёеш

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору.

Июль, 2018-ж

-   Жумушчу комиссиянын търагасы

-   Айыл ъкмътт\н ФЭБ жетекчиси

-   Жергиликт\\ кеёештин профилдик комитетинин търагасы

-   Жергиликт\\ кеёештин търагасы

№4 тапшырма:

Кызмат кърсът\\н\ жеткирип бер\\ч\н\ тандап алуу

К\т\лгън жыйынтык (индикатор):

-   Кызмат кърсът\\н\ жеткирип бер\\ч\ (провайдер) тандалып алынды

4.1.

Кызмат кърсът\\н\ жеткирип бер\\ч\н\ тандап алуу боюнча ачык конкурсту ъткър\\ тартибин иштеп чыгуу жана бекит\\

-   Конкурсту ъткър\\ тартиби боюнча Жобону бекит\\ тууралуу жергиликт\\ кеёештин токтому

-   Конкурсту ъткър\\ тартиби боюнча Жобо

-   Жумушчу комиссия

-   Жергиликт\\ кеёеш

-   Айыл ъкмът\н\н аппараты

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору.

Июль, 2018-ж

-   Жумушчу комиссиянын търагасы

-   Жергиликт\\ кеёештин търагасы

-   Айыл ъкмът аппаратынын профилдик адиси

4.2.

Конкурстук комиссияны т\з\\

-   Конкурстук комиссияны т\з\\ жън\ндъ айыл ъкмът башчынын буйругу

-   Жумушчу комиссия

-   Айыл ъкмът\н\н аппараты

Июль, 2018-ж

-   Жумушчу комиссиянын търагасы

-   Айыл ъкмът башчысы

-   Жооптуу катчы

4.3.

Жеткирип бер\\ч\н\ тандап алуу боюнча конкурсту ъткър\\

-   Кызмат кърсът\\н\ жеткирип бер\\ч\н\ тандап алуу боюнча конкурстук комиссиянын протоколу

-   Конкурстук комиссия

-   Айыл ъкмът\н\н аппараты

Июль, 2018-ж

-   Конкурстук комиссиянын търагасы

-   Айыл ъкмът аппаратынын профилдик адиси

4.4.

Айыл ъкмът\ менен кызмат кърсът\\н\ жеткирип бер\\ч\ ортосунда тейлъъ келишимин иштеп чыгуу, аны т\з\\

-   Кызмат кърсът\\лърд\ жеткирип бер\\ч\ тууралуу тейлъъ келишими

-   Айыл ъкмът\н\н аппараты

-   Жумушчу комиссия

-   Кызмат кърсът\\н\ жеткирип бер\\ч\

Август, 2018-ж

-   Айыл ъкмът башчысы

-   Жумушчу комиссиянын търагасы

-   Жооптуу катчы

-   Кызмат кърсът\\н\ жеткирип бер\\ч\

4.5.

Муниципалдык м\лкт\ колдонуу келишимин даярдоо, т\з\\ (ижарага бер\\, чарба ж\рг\з\\)

-   Муниципалдык м\лкт\ колдонууга келишим (ижара, чарба ж\рг\з\\)

-   Айыл ъкмът\н\н аппараты

-   Жумушчу комиссия

-   Кызмат кърсът\\н\ жеткирип бер\\ч\

Август, 2018-ж

-   Айыл ъкмът башчысы

-   Жумушчу комиссиянын търагасы

-   Жооптуу катчы

-   Кызмат кърсът\\н\ жеткирип бер\\ч\

4.6.

Кызмат кърсът\\лърд\ жеткирип бер\\ч\ менен абоненттер ортосунда келишимди иштеп чыгуу, абоненттик келишимди т\з\\

-   Кызмат кърсът\\лърд\ жеткирип бер\\ тууралуу абоненттик келишим

-   Кызмат кърсът\\н\ жеткирип бер\\ч\

-   Айыл ъкмът\н\н аппараты

-   Абоненттер

Август, 2018-ж

-   Кызмат кърсът\\н\ жеткирип бер\\ч\

-   Абоненттер

№5 тапшырма:

Кызмат кърсът\\н\н сапатына коомдук мониторинг

К\т\лгън жыйынтык (индикатор):

-   Жергиликт\\ жамаат кызмат кърсът\\ боюнча мониторинг жана баалоо тууралуу маалыматка ээ болду

5.1.

Биргелешкен мониторинг жана баалоо тобу  (БМжБТ) тууралуу Жобону иштеп чыгуу жана бекит\\

-   Жергиликт\\ кеёештин токтому

-   Жумушчу комиссия

-   Жергиликт\\ кеёеш

-   Айыл ъкмът\н\н аппараты

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору.

Апрель, 2018-ж

-   Жумушчу комиссиянын търагасы

-   Жергиликт\\ кеёештин търагасы

-   Айыл ъкмът аппаратынын профилдик адиси

5.2.

Биргелешкен мониторинг жана баалоо тобун  (БМжБТ) т\з\\

-   БМжБТ т\з\\ жън\ндъ айыл ъкмът башчысынын буйругу

-   Жумушчу комиссия

-   Айыл ъкмът\н\н аппараты

-   CAMI

Май, 2018-ж

-   Айыл ъкмът башчысы

-   Жумушчу комиссиянын търагасы

-   Жооптуу катчы

5.3.

Кызмат кърсът\\н\н сапатына мониторинг жана баалоо ж\рг\з\\

-   Мониторингдин жыйынтыктары боюнча БМжБТ актысы

-   БМжБТ отчету

-   БМжБТ

Сентябрь – Ноябрь, 2018-ж

-   БМжБТ търагасы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№2 Кызмат кърсът\\н\н аталышы: Ич\\ч\ суу менен камсыз кылуу кызматын жакшыртуу

2.1       Кызмат кърсът\\лърд\н стандарттары (Ич\\ч\ суу менен камсыз кылуу кызматын жакшыртуу)

2.2       Кызмат кърсът\\лърд\ жакшыртуу боюнча иш-аракеттер планы (Ич\\ч\ суу менен камсыз кылуу кызматын      жакшыртуу)

 

 

 

 2.1 Кызмат кърсът\\лърд\н стандарттары (Ич\\ч\ суу менен камсыз кылуу кызматын жакшыртуу)

           

Стандартты иштеп чыгуу \ч\н критерий

Кызмат кърсът\\н\н стандарты

1

Жеткиликт\\л\к

-   Сууну т\т\к менен ар бир кожолуктун короосуна киргиз\\.

-   Суу эсептегичтерди орнотуу.

-   Жаёы конуштарга суу жеткир\\

2

Ыёгайлуулук

-   Эгерде т\т\к иштен чыкса же жарылып калса \ч-беш к\нд\н ичинде алмашылат.

-   Ич\\ч\ суунун сапатын къзъмълдъйт, коопсуздук нормаларына жооп берет.

-   Ич\\ч\ суунун дезинфекциясынын эффективд\\л\г\.

-   Реагенттердин жана материалдардын сертификаттарын колдонуу.

-   Булгоочу булактардан суу бер\\ч\ аймакты  сактоо.

-   Суу сактоочу жайлардын коопсуздугун сактоо (тосмо менен тосуу)

3

Кызмат кърсът\\н\н сапаты

-   Суунун сапаты Кыргыз Республикасынын мыйзамы Ич\\ч\ суунун коопсуздугу боюнча Техникалык регламентине ылайык болуусу

-   СЭС менен болгон келишимге ылайык

-   Абоненттер менен келишимге ылайык

4

Ишке ашырылган убактысы

-   Ич\\ч\ сууну к\н\нъ 12 сааттан кем эмес берилип турушу.

 

 

 2.2 Кызмат кърсът\\лърд\ жакшыртуу боюнча иш-аракеттер планы (Ич\\ч\ суу менен камсыз кылуу кызматын жакшыртуу)

           

Кызмат кърсът\\лърд\ жакшыртуу боюнча иш-аракеттер

К\т\лгън жыйынтык/ продукт

Ресурстар

Ъткър\\ мъънът\

Жооптуу

Максаты: 

Жаны-Ноокат айыл аймагындагы жашоочуларды ич\\ч\ суу менен сапаттуу, \зг\лт\кс\з камсыз кылуу.

К\т\лгън жыйынтык (кърсътк\ч):

-         Жашоочулардын ден соолугу жакшырат.

-         Социалдык къйгъйлър чечилет.

-         Жашоочулардын ъм\р\ узарат.

№1 тапшырма:

ИСКАКБлардын (2) экономикалык туруктуулугунун м\мк\нч\л\ктър\н изилдъъ

К\т\лгън жыйынтык (кърсътк\ч):

-   ИСКАКБлардын экономикалык туруктуулугуна багытталган иш-чаралар аныкталды

1.1.

ИСКАКБнын учурдагы экономикалык абалынын талдоосу жана ИСКАКБнын экономикалык туруктулугун жогорулатуу боюнча иш чараларын иштеп чыгуу.

-   Катышуучулардын тизмеси

-   Аналитикалык кат

-   Жумушчу комиссиянын отурумдарынын протоколу.

-   ИСКАКБ;

-   Жумушчу комиссия;

-   Айыл ъкмът аппараты;

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору

 

 

 

Июнь, 2018-жыл

-   ИСКАКБнын търагасы;

-   Айыл ъкмът башчысы;

-   Жумушчу комиссиянын търагасы;

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоорунун. консультанттары жана жергиликт\\ адистер

№2 тапшырма:

Кызмат кърсът\\н\н наркын эсептъъ

К\т\лгън жыйынтык (кърсътк\ч):

-   Ич\\ч\ суу менен камсыз кылуу кызматынын наркынын эсеп-кысабынын долбоору даярдалды

2.1.

Ич\\ч\ суу менен камсыз кылуу кызмат кърсът\\н\н  тарифтертерин эсептъъ боюнча жана ИСКАКБ ны туруктуу башкаруу боюнча тренинг ъткър\\

-   Катышуучулардын тизмеси;

-   Таркатма материалдар

-   Жумушчу комиссия;

-   Жергиликт\\ кеёеш;

-   Айыл ъкмът аппараты;

-   ИСКАКБ;

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору.

Июнь, 2018-жыл

-   Жумушчу комиссиянын търагасы;

-   Жергиликт\\ кеёештин търагасы;

-   Айыл ъкмътт\н ФЭБ башчысы;

-   ИСКАКБ Търагасы;

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоорунун консультанттары жана жергиликт\\ адистер

2.2.

Ич\\ч\ суу менен камсыз кылуу кызмат кърсът\\с\нъ тарифтин долбоорун иштеп чыгуу

-   Ич\\ч\ суу менен жабдуу тарифинин долбоору

-   ИСКАКБ;

-   Жумушчу комиссия;

-   Айыл ъкмът аппараты;

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору.

Июнь, 2018-жыл

-   ИСКАКБ Търагасы;

-   Жумушчу комиссиянын търагасы;

-   Айыл ъкмътт\н ФЭБ башчысы;

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоорунун консультанттары жана жергиликт\\ адистер

№3 тапшырма:

Кызмат кърсът\\н\н баасын макулдашуу жана ресурс менен толтуруу

К\т\лгън жыйынтык (кърсътк\ч):

- Баасы (тарифтер) жергиликт\\ жамаат менен макулдашылат;

- Баасы (тарифтер) Кыргыз Республикасынын Ъкмът\нъ караштуу Монополияга каршы мамлекеттик агенттик менен макулдашылган;

- Жергиликт\\ кеёеш кызмат кърсът\\н\н баасын бекитти;

- Кызмат кърсът\\лър \ч\н каржылоо булактары аныкталды.

3.1.

Кызмат кърсът\\н\н баасын жергиликт\\ жамаат менен талкуулоо, макулдашуу жана ресурс менен толуктоо

-   Айылдык жыйындардын, коомдук угуулардын протоколу

-   ИСКАКБ;

-   Жумушчу комиссия;

-   Жергиликт\\ кеёеш;

-   Айыл ъкмът аппараты;

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору.

Июнь, 2018-жыл

-   ИСКАКБнын търагасы;

-   Жумушчу комиссиянын търагасы;

-   Айылдык кеёештин търагасы;

-   Айыл башчылар;

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоорунун консультанттары жана жергиликт\\ адистер

3.2.

Тарифтерди КР Ъкмът\нъ караштуу Монополияга каршы мамлекеттик агенттик менен макудашуу

-   Айыл ъкмътт\н Монополияга каршы агенттике жънътългън кат

-   КР Ъкмът\нъ караштуу Монополияга каршы мамлекеттик агенттиктин корутундусу

-   ИСКАКБ;

-   Жумушчу комиссия;

-   Айыл ъкмът аппараты;

 

Июнь, 2018-жыл

-   ИСКАКБнын търагасы;

-   Жумушчу комиссиянын търагасы;

-   Айыл ъкмътт\н башчысы;

3.3.

Кызмат кърсът\\н\н тарифин жергиликт\\ кеёеш тарабынан бекит\\

-   Тарифти бекит\\ тууралуу жергиликт\\ кеёештин чечими.

-   Жергиликт\\ кеёеш;

-   Жумушчу комиссия;

-   Айыл ъкмът аппараты;

-   ИСКАКБ.

Июль, 2018-жыл

-   Жергиликт\\ кеёештин търагасы;

-   ИСКАКБ нын търагасы;

-   Жооптуу катчы;

№4 тапшырма:

Кызмат кърсът\\н\ жеткирип бер\\ч\н\н туруктуулугун камсыздоо жана келишимдик мамилелер

К\т\лгън жыйынтык (кърсътк\ч):

-   Кызмат кърсът\\гъ байланыштуу келишимдер т\з\лд\.

4.1.

Айыл ъкмът\ менен ИСКАКБ нын ортосунда тейлъъ келишимин даярдоо, т\з\\

-   Кызмат кърсът\\н\ жеткирип бер\\ тууралуу тейлъъ келишими

-   Айыл ъкмът аппараты;

-   Жумушчу комиссия;

-   ИСКАКБ;

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору.

Июль, 2018-жыл

-   Айыл ъкмът башчы;

-   ИСКАКБ нын башчысы.

4.2.

Муниципалдык м\лкт\ колдонуу келишимин даярдоо, т\з\\ (ижарага бер\\, чарба ж\рг\з\\)

 

-   Муниципалдык м\лкт\ убактылуу колдонуу боюнча келишим.

-   Айыл ъкмът аппараты;

-   Жумушчу комиссия;

-   ИСКАКБ;

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору.

Август, 2018-жыл

-   Айыл ъкмът башчы;

-   ИСКАКБ нын башчысы.

-   Айыл ъкмътт\н ФЭБ башчысы

4.3.

ИСКАКБ менен абоненттер ортосунда келишимди иштеп чыгуу, абоненттик келишимди т\з\\

-   Кызмат кърсът\\лърд\ жеткирип бер\\ тууралуу абоненттик келишим

-   ИСКАКБ;

-   Айыл ъкмът аппараты;

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору.

Август, 2018-жыл

-   ИСКАКБ нын башчысы.

№5 тапшырма:

Кызмат кърсът\\н\н сапатына коомдук мониторинг ж\рг\з\\

К\т\лгън жыйынтык (кърсътк\ч):

-   Кызмат кърсът\\н\н сапатына туруктуу мониторинг жана баалоо системасы т\з\лд\

5.1.

Биргелешкен мониторинг жана баалоо тобу  (БМжБТ) тууралуу Жобону иштеп чыгуу жана бекит\\

-   БМжБТ нын Жобосу жън\ндъ Жергиликт\\ кеёештин чечими

-   Жумушчу комиссия;

-   Жергиликт\\ кеёеш;

-   Айыл ъкмът аппараты;

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору.

Апрель, 2018-жыл

-   Айыл ъкмът аппараты

-   Айылдык кеёештин търагасы;

5.2.

Биргелешкен мониторинг жана баалоо тобун  (БМжБТ) т\з\\

-   БМжБТ т\з\\ жън\ндъ айыл ъкмът башчысынын буйругу

-   Жумушчу комиссия;

-   Айыл ъкмът аппараты;

-   ИСКАКБ;

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору

Май, 2018-жыл

-   Айыл ъкмът башчысы

-   Жумушчу комиссиянын търагасы

5.3.

Кызмат кърсът\\н\н сапатына мониторинг жана баалоо ж\рг\з\\

-   Мониторингдин жыйынтыктары боюнча БМжБТ актысы

-   БМжБТ отчету

-   БМжБТ

Сентябрь, 2018-жыл

-   Мониторинг жана баалоо тобунун търагасы. 

 

 

№3 Кызмат кърсът\\н\н аталышы: Мектепке чейинки билим бер\\ кызматын уюштуруу

3.1       Кызмат кърсът\\лърд\н стандарттары (Мектепке чейинки билим бер\\ кызматын уюштуруу)

 3.2      Кызмат кърсът\\лърд\ жакшыртуу боюнча иш-аракеттер планы (Мектепке чейинки билим бер\\ кызматын уюштуруу)

 

3.1       Кызмат кърсът\\лърд\н стандарттары (Мектепке чейинки билим бер\\ кызматын уюштуруу)

Стандартты иштеп чыгуу \ч\н критерий

Кызмат кърсът\\н\н стандарты

1

Жеткиликт\\л\к

-   Минимум 100 баланын бала-бакчага баруусуна шарт т\з\лът

-   К\нгъй участкасындагы ар бир кожолуктун балдарына мектепке чейинки билим бер\\гъ шарт т\з\лът.

-   3 жаштан 6 жашка чейинки балдар камсыз болот.

2

Ыёгайлуулук

-   Уктоочу бълмълър менен камсыздалат;

-   Ойноочу жана билим бер\\ч\ кааналар менен камсыз болот;

-   Ойноо аянтчасы т\з\лът

-   Санитардык жана гигиеналык эрежелерди сактоого шарттар т\з\лът

-   3 маал тамак-аш менен камсыздалат.

-   Ата-энелер \ч\н тълъм ыёгайлуу баада болот

3

Кызмат кърсът\\н\н сапаты

-   Санитардык жана гигиеналык талаптарга жооп берет

-   Тарбия жана билим бер\\ боюнча укуктук ченемдик актылардын талабына ылайык келет

-   Тамак-аш менен камсыз болуусу атайын нормаларга ылайык жург\з\лът

-   Балдарга билим-бер\\гъ атайын квалификациясы бар тарбиячылар жана педагогдор тартылат.

4

Ишке ашырылган убактысы

-   Балдар 9:00дон 18:00 го чейин билим жана тарбия алышат.

-   Билим жана тарбия бер\\ аптасына 5 к\нд\ камтыйт.

 

 

 

 

 

 

3.2       Кызмат кърсът\\лърд\ жакшыртуу боюнча иш-аракеттер планы (Мектепке чейинки билим бер\\ кызматын уюштуруу)

Кызмат кърсът\\лърд\ жакшыртуу боюнча иш-аракеттер

К\т\лгън жыйынтык /продукт

Ресурстар

Ъткър\\ мъънът\

Жооптуу

Максаты:

Жаны-Ноокат айыл аймагында мектепке чейинки курактагы балдарга билим бер\\ менен камсыздоо жана жакшыртуу.

К\т\лгън жыйынтык (индикатор):

-   Мектепке чейинки билим бер\\ мекемелерине барган балдардын минималдуу саны 100 баланы т\зд\

№1 тапшырма:

Керект\\ уруксат бер\\ч\ иш-кагаздарын даярдоо жана алуу

К\т\лгън жыйынтык (индикатор):

-   Керект\\ документтер даярдалды жана алынды

1.1

Райондук билим бер\\ (РайББ) бъл\м\нън уруксат алуу,

Окуу-тарбия методикасын макулдашуу

РайББ тарабынан тиешел\\ уруксат бер\\ч\ документтер даярдарды.

Окуу-тарбия методикасы макулдашылды.

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору

-   Жумушчу комиссия

-   Айыл ъкмът аппараты

-   Жеке-ишкер

2019-ж

-         Жеке ишкер

-         Айыл ъкмът

-         Жумушчу комиссия

 

1.2

СЭС тарабынан берил\\ч\ документтерди алуу

СЭСтин талаптарына ылайык уруксат кагаздары

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору

-   Жумушчу комиссия

-   Айыл ъкмът аппараты

-   Жеке-ишкер

 

2019-ж

-         Жеке ишкер

-         Айыл ъкмът

-         Жумушчу комиссия

 

1.3

Ърт коопсуздук кызматынын талабына ылайык документтерди даярдоо

Ърт коопсуздук кызматынын талабына ылайык документтер

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору

-   Жумушчу комиссия

-   Айыл ъкмът аппараты

-   Жеке-ишкер

 

2019-ж

-         Жеке ишкер

-         Айыл ъкмът

-         Жумушчу комиссия

 

1.4

Экотех инспекциянын талабына ылайык документтерди даярдоо

Документтер даярдарды

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору

-   Жумушчу комиссия

-   Айыл ъкмът аппараты

-   Жеке-ишкер

 

2019-ж

-         Жеке ишкер

-         Айыл ъкмът

-         Жумушчу комиссия

№2 тапшырма:

              Эмерек, жабдыктар менен камсыз кылуу

К\т\лгън жыйынтык (индикатор):

-   Эмерек жана жабдыктар менен камсыз кылынды

2.1

Эмеректерди сатып алуу

Эмеректер менен камсыздалды

-Жеке ишкер

2019-ж

-         Жеке ишкер

-         Айыл ъкмът

-         Жумушчу комиссия

2.2

Керект\\ жабдыктарды сатып алуу

Керект\\ жабдыктар менен камсыздалды

-Жеке ишкер

2019-ж

-         Жеке ишкер

-         Айыл ъкмът

-         Жумушчу комиссия

№3 тапшырма:

Кызмат кърсът\\н\н баасын эсептъъ

К\т\лгън жыйынтык (индикатор):

-   Кызмат кърсът\\н\н баасы эсептелди

3.1

Кызмат кърсът\\гъ кеткен чыгымдарды эсептеп чыгуу

Кызмат кърсът\\гъ кет\\ч\ чыгымдар эсептелип чыкты

-         Жеке ишкер

-         Айыл ъкмът

 

2019-ж

-         Жеке ишкер

-         Айыл ъкмът

-         Жумушчу комиссия

№4 тапшырма:

Ата-энелер менен кызмат кърсът\\н\н баасын макулдашуу

К\т\лгън жыйынтык (индикатор):

-   Кызмат кърсът\\н\н баасы (тарифи) жергиликт\\ жамаат менен макулдашылды;

-   Кызмат кърсът\\н\ каржылоо булактары аныкталды

4.1

Ата-энелер менен кызмат кърсът\\н\н баасын макулдашуу

Жыйындын протоколу

-         Жеке ишкер

-         Айыл ъкмът

 

2019-ж

-         Жеке ишкер

-         Айыл ъкмът

-         Жумушчу комиссия

№5 тапшырма:

Бала-бакчага мектепке чейинки курактагы балдарды кабыл алуу

К\т\лгън жыйынтык (индикатор):

-   Бала-бакчага 80 бала кабыл алынды

5.1

Бала-бакчага кабыл алууну жарыялоо

Айыл ичинде жарнамалар илинди, къчъ-къчълърдъ жыйындар ъткъз\лд\

-Жеке ишкер

-Айыл ъкмът\

-АК депутаттары

-Аялдар кенеши

2019-ж

-         Жеке ишкер

-         Айыл ъкмът

-         Жумушчу комиссия

5.2

Балдарды кабыл алуу жана ата-энелер менен келишим т\з\\

Балдар кабыл алынды

Ата-энелер менен келишим т\з\лд\

-Жеке ишкер

2019-ж

-         Жеке ишкер

-         Айыл ъкмът

-         Жумушчу комиссия

№6 тапшырма:

Кызмат кърсът\\н\н сапатына коомдук мониторинг ж\рг\з\\

К\т\лгън жыйынтык (индикатор):

-   Кызмат кърсът\\н\н сапатына туруктуу мониторинг жана баалоо ж\рг\з\лът

6.1.

Биргелешкен мониторинг жана баалоо (БМжБТ) боюнча окуутууларды ъткър\\

-   Катышуучулардын тизмеси;

-   Таркатма материалдар.

-   Жергиликт\\ кеёеш;

-   Жумушчу комиссия

-   Айыл ъкмът аппараты;

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору.

Май, 2018-жыл

-   Жергиликт\\ кеёештин търагасы;

-   Жумушчу комиссиянын търагасы;

-   Айыл ъкмът башчысы;

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоорунун. консультанттары жана жергиликт\\ адистер

 

Биргелешкен мониторинг жана баалоо тобу  (БМжБТ) тууралуу Жобону иштеп чыгуу жана бекит\\

-   БМжБТ нын Жобосу жън\ндъ Жергиликт\\ кеёештин чечими

-   Жумушчу комиссия;

-   Жергиликт\\ кеёеш;

-   Айыл ъкмът аппараты;

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору.

Апрель, 2018-жыл

-   Айылдык кеёештин търагасы;

-   Жумушчу комиссиянын търагасы;

-   Айыл ъкмът башчысы;

6.2.

Биргелешкен мониторинг жана баалоо тобун  (БМжБТ) т\з\\

-   БМжБТ т\з\\ жън\ндъ айыл ъкмът башчысынын буйругу

-   Жумушчу комиссия;

-   Айыл ъкмът аппараты;

-   USAID дин “Ийгиликт\\ аймак” Долбоору

Май, 2018-жыл

-   Айыл ъкмът башчысы;

 

6.3.

Кызмат кърсът\\н\н сапатына мониторинг жана баалоо ж\рг\з\\

-   Мониторингдин жыйынтыктары боюнча БМжБТ актысы

-   БМжБТ отчету

-   БМжБТ

2019-жыл

-   Мониторинг жана баалоо тобунун търагасы. 

 


Жаёы-Ноокат айылдык кеёешинин

2018-ж. «18»апрелиндеги 2

токтому менен бекитилди

 

 

КТК жыйноо жана чогултуу боюнча кызмат кърсът\\н\н баасын эсептъъ тартиби жън\ндъ Жобо

 

1.                  Ушул Жобо айылдык аймактын чегинде катуу тиричилик калдыктарын жыйноо, чыгаруу жана жайгаштыруу \ч\н тарифти эсептъън\н тартибин аныктайт.

2.                  Тарифти эсептъъ калдыктардын топтолуу (пайда болуу) нормативдерине, рентабелд\\л\кт\н жеткен деёгээлин эсепке алуу менен адистештирилген уюмдун иш ж\з\ндъг\ чыгымдарына жараша ж\зъгъ ашырылат.

3.                  Тарифти жергиликт\\ кеёеш бекитет жана ал менчиктин бардык формасындагы кызмат кърсът\\лърд\ жеткир\\ч\лър \ч\н бирдикт\\ болуп эсептелинет.

4.                  КТК жыйноо, чыгаруу жана жайгаштыруу боюнча кызмат кърсът\\лъргъ тарифтер экономикалык жактан негизделген чыгымдарга (иш ж\з\ндъг\ жана/же пландуу), ар бир субъект \ч\н жекече аныкталган пайданын кълъм\нъ жараша тармактын ъзгъчъл\ктър\н жана салык мыйзамдарында каралган салыктарды эсепке алуу менен т\з\лът.

5.                  Тарифти бекит\\дъ жергиликт\\ кеёештин атынан жергиликт\\ ъз алдынча башкаруу органы КТК чыгаруу боюнча кызмат кърсът\\н\ жеткирип бер\\ч\гъ экономикалык жактан негизделген чыгымдардын ордун толтурууну камсыздап берет.

6.                  Баа т\з\\ системасы кызмат кърсът\\н\ жеткир\\ч\ экономикалык жактан негизделген пайданы алуусун камсыздайт.

7.                  КТК чыгаруу боюнча кызмат кърсът\\гъ баа (тариф) тъмънк\дъй формула боюнча эсептелинет:    

Т = Н + Р + С, мында:

Т – КТК чыгаруу боюнча кызмат кърсът\\гъ тариф

Н – кызмат кърсът\\н\н ъзд\к наркы

Ррентабелд\\л\к деёгээли боюнча кошумча нарк

С – салыктар

8.                  Кызмат кърсът\\н\н ъзд\к наркын эсептъъдъ буга чейинки отчеттук мезгилдеги чыгымдар жън\ндъ иш ж\з\ндъг\ маалыматтар, ишкананын техникалык-экономикалык жана финансылык кърсътк\чтър\, уюмдун ънд\р\ш программасы жана финансылык планы колдонулат.

 

9.                  КТК жыйноо жана чыгаруу боюнча жумуштардын ъзд\к наркы 1-таблицада кърсът\лгън чыгымдардан т\з\лът.

1-таблица. КТК жыйноо жана чыгаруу боюнча жумуштардын ъзд\к наркы.

Чыгымдардын курамы

1

Чийки зат жана материалдар (Чийки заттын наркы)

2

Айдоочулардын жана ж\к ташуучу ънд\р\шт\к персоналынын социалдык камсыздандырууга чегер\\лър\н кошкондо эмгек акы фонду (ЭАФ) (ЭАФнын наркы)

3

Атайын автомобилдер \ч\н отунга кеткен чыгымдар (Отундун наркы);

4

Майлоочу жана башка эксплуатациялык материалдарга кеткен чыгымдар (Майлоочу м. наркы);

5

Атайын транспорттун ремонтуна жана техникалык тейлъъс\нъ кеткен чыгымдар (РТТ наркы);

6

Амортизациялык чегер\\лър (А.наркы);

7

Административдик чыгашалар (Адм. наркы);

8

Жалпы чарбалык чыгашалар (ЖЧ. наркы).

 

10.              Материалдык чыгымдар материалдардын чыгаша нормаларына жараша эсептелинет. Алар тъмънк\дъй негиздер боюнча белгиленет:

- кызмат кърсът\\н\н бул т\р\ боюнча аныкталган технологиялык процесс боюнча чыгашалардын нормалары – эгерде нормативдер болбосо, анда чыгашалар хронометраждык изилдъън\н жыйынтыктары боюнча бекитилет[1].

11.              Социалдык камсыздандырууга чегер\\лър менен айдоочулардын жана ж\к ташуучулардын ЭАФны эсептъъ тъмънк\ формула боюнча ж\зъгъ ашат:

ЭАФ наркы = ∑ (ЭА наркы.р.i*N*n*) СоцК, мында:

ЭАФ наркы – айдоочулар жана ж\к ташуучулар ънд\р\шт\к персоналынын ЭАФ

ЭА наркы.р.i – негизги ънд\р\штъ i-кесиби боюнча иштеген жумушчулардын эмгек акысы;

N – i-кесиби боюнча иштегендердин саны;

n – отчеттук мезгилде айлардын саны;

СоцК – социалдык камсыздандыруу коэффициенти, ал тъмънк\ формула боюнча эсептелинет:

СоцК = 1+ С/100, мында

С – социалдык камсыздандыруу жън\ндъ мыйзамдар менен белгиленген социалдык камсыздандырууга чегер\\лърд\н %.

12.              Ишкананын негизги жумушчуларынын жана калган кызматкерлеринин эмгек акысын т\з\\ тартибин кызмат кърсът\\н\ жеткир\\ч\н\н же анын уюмдаштыруучусунун атынан жумуш бер\\ч\ аныктайт. Уюмдаштыруучу катары жергиликт\\ ъз алдынча башкаруу органы чыккан кызмат кърсът\\н\ жеткир\\ч\ \ч\н эмгек акыны т\з\\ тартибин ишкананын социалдык ънъктъшт\к органы жънгъ салат.

13.              Эмгек акыны эсептъъ усулу коммуналдык чъйръдъг\ негизги кызматкерлердин тийишт\\ тобу \ч\н Улуттук статистика комитетинин маалыматтарынын негизинде эсептелинет.

 

14.              Атайын автомобиль \ч\н отунга чыгым (Отундун Н) тъмънк\ формула боюнча эсептелинет:

ОтундунН = ОтундунЧ*ОтундунБ, мында:

ОтундунЧ – отундун чыгымы, литр менен;

ОтундунБ – отундун бир литринин баасы, сом/л.

Отундун чыгашасы КТК чыгаруу боюнча жумушка кеткен отундун чыгашасынын жана кошумча акыны эсепке алуу менен отундун кошумча чыгашасынын суммасы катары аныкталат:

ОтунЧ = Чкм + КошумчаЧ, мында:

Чкм – КТК чыгаруу боюнча жумуштарга кеткен отундун чыгашасы (л) атайын автомобилдер \ч\н отундун чыгашасынын бекитилген жеке нормаларынын негизинде аныкталат. Ал эми алар болбогон учурда Транспорт жана коммуникациялар министрлигинин 2015-жылдын 30-декабрындагы №366 “Автомобиль транспортунда отунду жана майлоочу майларды чыгымдоонун линиялык ченемдерин колдонуу боюнча эрежелер жана аларды эсептъъ методикасы” Буйругунун негизинде аныкталат.

 

Чкм= Hкм х Lжалпы/100, мында:

 

Hкматайын машинанын 100 км ж\р\\гъ кеткен отундун чыгаша нормасы, ал автомобилдин техникалык маалыматтары боюнча аныкталат,

Lжалпыотчеттук мезгил \ч\н атайын машинанын жалпы ж\р\\ узундугу, км менен;

100 – Нкм отун чыгашасынын нормасы эсептелинген аралык.

 

КошумчаЧ – кошумча акыны эсепке алуу менен отундун кошумча чыгашасы (л), тъмънк\ формула боюнча эсептелинет:

КошумчаЧ = ∑ (Чкм* 0,01 х Di), мында:

Di – кошумча акы же Транспорт жана коммуникациялар министрлигинин 2015-жылдын 30-декабрындагы №366 “Автомобиль транспортунда отунду жана майлоочу майларды чыгымдоонун линиялык ченемдерин колдонуу боюнча эрежелер жана аларды эсептъъ методикасы” Буйругунун негизинде аныкталган нормага азайышы (%).

15.              Майлоочу жана башка эксплуатациялык материалдарга чыгымдар атайын автомобиль \ч\н белгиленген материалдын ар бир т\р\ боюнча нормативдик чыгашалардын негизинде аныкталат. Зарыл болгон материалдардын тизмеги жана чыгашалардын нормалары техникалык паспорттун негизинде атайын автомобилдин техникалык маалыматтарына жараша аныкталат. Майлоочу материалдардын чыгашасы отундун литр менен эсептелинген чыгашаларына жараша килограмм менен нормалары боюнча белгиленет.

Майлоочу материалдарга чыгымдар тъмънк\ формула боюнча аныкталат:

МайлоочуБ = (ОтунЧ * МайлоочуН * ЪткърмъК) * МайлоочуМатБ, мында:

ОтунЧ – кошумча акыны эсепке алганда негизги отундун чыгашасы, литр менен;

МайлоочуН – майлоочу материалдардын чыгашасынын нормасы, кг/л, л/л;

ЪткърмъК – кълъмд\к кърсътк\чтърд\ салмактык кърсътк\чкъ ъткърмъ коэффициенти, зарыл болгондо колдонулат;

МайлоочуМатБ – майлоочу материалдардын кълъм\н\н (салмагынын) бирдигинин чекене баасы, сом/кг, сом/л.

16.              Атайын автомобилдин ремонтуна жана техникалык тейлъъс\нъ кеткен чыгымдар тъмънк\ формула боюнча аныкталат:

РТТн = ЭАФн+Тн+Мн, мында:

ЭАФн – ремонт жасаган жумушчулардын эмгек акы фонду, сом менен (ушул бъл\мд\н 2-пунктунда кърсът\лгъндъй аныкталат);

Тн – атайын транспорт \ч\н тетиктерге кеткен чыгымдар, сом менен;

Мн – материалдарга кеткен чыгымдар, сом менен.

Тн жана Мн атайын транспорттун ж\р\\гъ кеткен 1000 километрине техникалык тейлъън\н жана ремонттун бардык т\рлър\ боюнча жумуштардын бардык т\рлър\н ж\зъгъ ашыруу \ч\н тетиктер жана материалдар боюнча чыгымдардын колдонуудагы нормативдери боюнча аныкталат:

Тбаасы = (Тн / 1000) * Lжалпы, мында:

Lжалпыотчеттук мезгилде атайын автомобилдердин ж\р\\с\н\н жалпы узундугу, км менен;

Тн – атайын автомобилдин 1000 километрге ж\р\\с\нъ кошумча тетиктер боюнча чыгымдардын нормативи, сом/1000 км, техникалык паспортко ылайык, автомобилге мезгилд\\ техникалык текшер\\ ж\рг\з\\ боюнча талаптардын негизинде аныкталат. Кошумча тетиктерге жана материалдарга чыгашаларды уюмдун жетекчиси же уюмдаштыруучу белгилеген белгил\\ мезгил \ч\н иш ж\з\ндъг\ чыгымдар боюнча орточо маалыматтардын негизинде аныктоого уруксат берилет.

1000 – ж\р\\ аралыгы, ал \ч\н Тн нормативи аныкталган.

Ушундай эле жол менен МайлоочуМатБ эсептелинет.

 

17.         Негизги каражаттардын амортизациясы алардын пайдалуу кызматы аяктаган мъънъткъ чейин системалуу негизде чегерилип турат. Амортизацияны эсептъъ усулу болуп, аны бирдей чегер\\ эсептелинет (баасы / кызмат ътъъ мъънът\ = жылына амортизациянын суммасы). Пайдалуу кызмат ътъъ мъънът\н техниканын жана жабдуунун техникалык паспортундагы маалыматтардын негизинде, ошондой эле м\лк ээси же бул м\лкт\ колдонуучу аныктаган пайдалуу колдонуунун к\т\лгън мъънът\нъ ылайык чарба ж\рг\з\\ч\ субъект ъз\ аныктайт. Пайдалуу кызмат ътъъ мъънът\ – бул убакыт мезгили, анын аралыгында чарба ж\рг\з\\ч\ субъект тийишт\\ активди колдонууну пландайт. Чарба ж\рг\з\\ч\ субъект негизги каражаттардын амортизациясын салык мыйзамдарына ылайык чегерсе болот.

 

18.              Амортизациянын нормасы тъмънк\ формула боюнча эсептелинет:

Наi = (Саi / Бсi)*100%, мында

Hoi - i объектиси боюнча чегер\\лърд\н нормасы, %, ал м\лк ээси аныктаган пайдалуу колдонуу мъънът\нъ жараша кабыл алынат.

Саiжылына i объектисинин амортизациясынын суммасы (сом менен)

Бсi - i объектисинин баланстык наркы (сом менен)

i объектисинин жылдык амортизация суммасы (%) тъмънк\ формула боюнча эсептелинет:

Саi = С об. / Sп.д., мында

С об – сатып алынган объекттин (м\лкт\н) баасы (сом менен)

Sп.д. – амортизациянын пайдалуу мъънът\, аны м\лкт\н колдонуучусу же ээси белгилейт (жылдар менен)

Кызмат кърсът\\н\н ъзд\к наркына аны ънд\р\\ \ч\н колдонулган бардык амортизацияланган объекттердин (м\лкт\н) суммасы кошулат:

Са= СУММА (Бci х Hoi), мында:

Са – продукциянын (кызмат кърсът\\н\н) ъзд\к наркына кошуу \ч\н амортизациянын суммасы

Бci - i объекттин баланстык баасы (сом менен);

Hoi амортизациянын нормасы, ал тъмънк\ формула боюнча эсептелинет:

Нoi = (Cai /Соб)*100 

Азайган калдык усулун колдонуу менен, ишкана амортизацияны чегер\\н\ ж\рг\зът.

19.              Административдик чыгашалардын курамына тъмънк\дъй чыгымдар кирет:

a)                  Социалдык камсыздандырууга чегер\\лър менен, башкаруучулук жана жалпы чарбалык персоналга кирген кызматкерлердин эмгек акысын тълъъ.

            Мамлекеттик бюджеттен каржыланган, башкаруучулук функцияларды аткарган ишканалардын жетекчилеринин жана кызматкерлеринин эмгек акысы уюмдаштыруучу тарабынан аныкталат жана Кыргыз Республикасынын Эмгек кодексинин 163-беренеси менен, Кыргыз Республикасынын Ъкмът\н\н 1999-жылдын 26-июлундагы №407 “Мамлекеттик бюджеттен каржылануучу уюмдарда ишкана жетекчисине, анын орун басарларына жана башкы бухгалтерине эмгек акы тълъън\н шарттары жън\ндъ” Жобо менен жънгъ салынат.

b)                 Башкаруучу функцияларды аткарган жана мамлекеттик бюджеттин эсебинен каржыланган ишкананын жетекчисинин жана кызматкерлеринин иш сапарына кеткен чыгашалар Кыргыз Республикасынын Ъкмът\н\н 2008-жылдын 26-августундагы №471 “Командировкалык чыгымдардын нормаларын белгилъъ жана алардын ордун толтуруунун тартиби жън\ндъ” токтомунун негизинде аныкталат.

c)                  Почта, телефон жана байланыштын башка чыгашалары жана коммуналдык кызмат кърсът\\лър жеткир\\ч\ уюмдар менен т\з\лгън келишимдердин негизинде аныкталат.

d)                 Административдик кеёсени к\т\\ боюнча чыгашалар: кеёсе, идиш жуучу каражаттар, техникалык коопсуздук каражаттары жана башка ушул ъёд\\ чыгашалар ъткън мезгилдеги иш ж\з\ндъг\ керектъълъргъ же иш ж\з\ндъг\ чыгашаларга жараша аныкталат.

e)                  Кадрларды даярдоо жана кайра даярдоо \ч\н акы. Каржылоо ишкананын ъз\н\н кадрларын даярдоо планынын негизинде аныкталат.

20.              Эгерде ишканада административдик персонал ишмерд\\л\кт\н ар кандай т\рлър\н башкарууну камсыздаса, анда конкретт\\ кызмат кърсът\\н\н ъзд\к наркына ишкананын бардык чыгашаларына салыштырма катышында административдик чыгашалар кошулат. Салыштырма салмак тъмънк\ формула боюнча эсептелинет:

Чсс=АдмЧ/С*100, мында

Чсс – чыгымдардын салыштырма салмагы, % менен,

АдмЧ – административдик чыгашалар боюнча чыгымдар, сом менен,

С – ишкананын (кызмат кърсът\\н\н) бардык чыгымдарынын суммасы.

21.              Жалпы чарбалык чыгашалардын курамын тъмънк\лър кирет:

 

- къмъкч\ жумуштар \ч\н материалдар жана чийки зат,

- негизги ънд\р\шт\н ишин камсыздаган персоналды к\т\\,

- кызмат кърсът\\н\ жеткир\\ч\лър менен т\з\лгън келишимдердин негизинде эсептелинген коммуналдык чыгашалар.

 

22.              Пландалган пайда (Р) – бул жергиликт\\ ченемдик укуктук документтер менен белгиленген эсептик кърсътк\ч. Пландалган пайда рентабелд\\л\кт\н белгиленген деёгээли боюнча бардык чыгымдардан \л\ш катары эсептелинет.

 

23.              Пландалган пайданы тъмънк\ формула боюнча эсептъъгъ уруксат берилет:

Р = V – Соб, мында

Р – пландалган пайда

Vкызмат кърсът\\дън ишкананын пландалган жылдык т\шкън кирешеси, сом менен

Соб – ишкананын кызмат кърсът\\н\ ъёд\р\\гъ кеткен чыгымдары.

24.              Салыктардын тизмеги жана ставкалары салык мыйзамдарына ылайык белгиленет.

 

25.              КТК жыйноо жана чыгаруу тарифинин баасын айыл ъкмът\н\н атынан жергиликт\\ ъз алдынча башкаруунун аткаруучу органы эсептейт.

 

26.              Тарифти бекит\\ жън\ндъ чечимди жергиликт\\ кеёеш кабыл алат.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 

№1 тиркеме

Ънд\р\лгън жумуштарга/кызмат кърсът\\лъргъ хронометраждык байкоо ж\рг\з\\ тартиби

Хронометраж – бул жумуштарды/кызмат кърсът\\лърд\ ънд\р\\н\н технологиялык картасында кърсът\лгън айрым операцияларды аткарууга кеткен убакыт, чийки зат, материал чыгымдарын изилдъъ усулу.

Хронометражды ЖЪБд\н аткаруучу органынын башчысы же анын ыйгарым укуктуу адамынын буйругунун негизинде т\з\лгън комиссия ж\рг\зът.

Жумуштардын толук циклин аныктоо \ч\н ълчъълър этап-этабы менен ж\рг\з\лът, мында тараза, секунда эсептегич, сантиметр лентасы, рулетка ж.б. ъёд\\ тийишт\\ аспаптар колдонулат.

Хронометраж конкретт\\ объект боюнча жумуштарды/кызмат кърсът\\лърд\ ъёд\р\\н\н технологиялык карталарында белгиленген тартип боюнча ж\зъгъ ашырылат.

Эмгекке кеткен чыгымдардын хронометражы ар бир операция боюнча ъз\нчъ ж\рг\з\лът. Катталган убакыт операциялар боюнча кошулуп, эмгекке кеткен чыгымдардын таблицасында кърсът\лът жана тъмънк\ формула боюнча аныкталат:

Тч = tmin/60min, мында:

Тч – операцияны аткарууга кеткен убакыт, саат менен;

tmin – операцияны аткарууга кеткен убакыт, минута менен;

60min – бир саатка барабар минутадагы убакыт, минута менен.

Хронометраж процессинде белгиленген убакыт нормативд\\ болуп эсептелинет жана технологиялык процесс ъзгъргън учурда гана ъзгър\ш\ м\мк\н. Эгерде технологиялык процесске эмгекке кеткен чыгымдын кълъм\н азайткан инновациялар киргизилсе, анда эмгекке кеткен чыгымдын жаёы нормативин белгилъъ менен кошумча хронометраж ж\рг\з\лът.

Эмгекке кеткен чыгымдар боюнча белгиленген нормативдердин негизинде эмгек акы боюнча жумуштардын пландуу баасы тъмънк\ формула боюнча аныкталат:

Б= Тч х СТС х Жс, мында:

Бжумуштардын баасы,

Тчоперацияны аткарууга кеткен убакыт (норматив), саат менен;

СТС – жумушчунун саатына тариф ставкасы;

Жс – жумушчулардын саны.

Чийки заттын жана материалдардын чыгашалары боюнча нормативдер болбогон учурда хронометраждын негизинде нормативдерди белгилъъ сунушталат. Материалдык чыгымдар тъмънк\ формула боюнча эсептелинет:

Мсумма=Мсаны х Мб, мында:

Мсумма – материалдык чыгымдардын суммасы, сом менен;

Мсаны – колдонулган материалдардын саны,    Мб – материалдын базар баасы


 

 

 

 

 

 

 



[1] Хронометраждык изилдөө жүргүзүү тартиби 1-тиркемеде берилген.